پیشنهادات شگفت‌انگیزی که باید قبل از پایان پاییز تجربه کنید

پاییز یکی از جذاب‌ترین فصل‌های سال برای کسب آرامشی دلچسب و لذت بردن از سرگرمی‌های متنوع است. در این فصل می‌توانید تجربه‌های شگفت انگیزی برای خودتان رقم بزنید و آرامش بیشتری کسب کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با لیست جذاب‌ترین کارهایی که باید در پاییز انجام دهید آشنا شوید.

توصیه‌هایی برای لذت بردن حداکثری از پاییز

حال و هوای فصل پاییز با همه فصول دیگر سال متفاوت است. درست بعد از گرمای سوزان تابستان، وارد دوره‌ای جدید از سال می‌شوید که حتی حالات روحی‌تان نیز مثل تغییر آب و هوا، تغییر می‌کند. هوا رفته رفته خنک می‌شود و طبیعت رنگ و بوی تازه‌ای پیدا می‌کند.

این فصل سرشار از آرامش است و از همین رو بهتر است با شروع مهرماه از تک تک لحظه‌های خود به ‌گونه‌ای دیگر لذت ببرید و تجربه‌ای متفاوت را برای خودتان رقم بزنید. در ادامه این بخش به کارهایی که باید در پاییز انجام دهید اشاره شده است.

۱- قدم بزنید

بهتر است بدانید که هیچ فصلی نمی‌تواند به اندازه پاییز برای قدم زدن دلچسب و جذاب باشد. سعی کنید در این فصل روی برگ‌های خشک و نارنجی رنگ درختان قدم بزنید و از صدای خش خش برگ‌ها در کنار آواز پرندگان و تغییر رنگ حیرت انگیز طبیعت لذت ببرید.

در زمان قدم زدن، خنکای هوا را روی پوست صورتتان احساس کنید و از بوی پاییز و عطر دل انگیز خاک باران خورده در این فصل بی‌نظیر آرامشی عمیق را تجربه کنید.

۲- برای کارهایتان برنامه ریزی کنید

شاید در پاییز احساس خواب آلودگی بیشتری داشته باشید و بیشتر از همیشه احساس تنبلی داشته باشید، اما بهتر است با شروع پاییز یک برنامه مشخص برای کارهایتان داشته باشید. سعی کنید صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید و کارهایتان را کمی زودتر آغاز کنید.

هر شب قبل از خواب یک برنامه دقیق برای روز بعد بنویسید یا به صورت هفتگی برای کارهایتان برنامه ریزی کنید. بهتر است در این برنامه ریزی، ساعت‌های کار، تفریح، سرگرمی، کتاب خواندن، تلفن زدن به دوستان، آشپزی و هر فعالیتی که روزانه انجام می‌دهید را یادداشت کنید و شب‌ها نیز زودتر به رختخواب بروید تا صبح روز بعد سرحال‌تر باشید.

۳- با دوستان خود بیشتر وقت بگذرانید

بهتر است در این فصل در لاک تنهایی فرو نروید و به جای انزوا و نشستن در خانه، وقت بیشتری را با دوستان و اقوام سپری کنید. هر هفته حداقل یک بار با دوستانتان قرار بگذارید و با هم به بیرون بروید.

می‌توانید در پارک قدم بزنید، در یک کافه چای بنوشید یا در کنار هم فیلم تماشا کنید. به هر حال وقت گذرانی با دوستان بهترین ایده برای رهایی از کسل شدن و احساس تنهایی است.

بیشتر بخوانید: معروف‌‌ترین جنگل‌های پاییزی ایران

۴- جوراب جدید بخرید

برای شاد بودن به دنبال اتفاق‌های بزرگ و خارق العاده نباشید. اگر به دنبال شادی باشید، حتی با خرید یک جوراب جدید در فصل پاییز هم غرق در حس خوب خواهید شد. با شروع فصل پاییز می‌توانید یک جوراب بلند پشمی و جدید با رنگ و طرحی جذاب بخرید و با پوشیدن آن از سرمای پاییزی هم در امان بمانید.

۵- کمد لباس‌هایتان را مرتب کنید

بعد از تمام شدن تابستان، بهتر است کمد لباس‌هایتان را بیرون بریزید و لباس‌های تابستانی را در یک چمدان یا باکس جداگانه قرار دهید. سپس لباس‌های گرم پاییز و زمستان را در کمد بچینید و خودتان را برای این فصل آماده کنید.

۶- از پوستتان بیشتر مراقبت کنید

با سرد شدن هوا در فصل پاییز، پوست شما نیاز به مراقبت‌های متفاوتی نسبت به تابستان دارد. در این فصل احتمال خشک شدن و حساسیت‌های پوستی بیشتر است و لازم است از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده به طور جدی‌تری استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که حتی در روزهای ابری پاییزی نیز از ضد آفتاب استفاده کنید و عینک دودی را فراموش نکنید.

۷- دکوراسیون خانه‌تان را کمی تغییر دهید

یکی از جذاب‌ترین پیشنهادهای ما برای شروع پاییز تغییر دادن دکوراسیون داخلی منزل متناسب با این فصل است. برای این کار نیاز به خرید لوازم جدید و گران قیمت ندارید. می‌توانید روی کنسول یا میز کنار مبل تغییراتی خیره کننده ایجاد کنید.

برای این کار به یک عدد کدوی نارنجی، چند عدد برگ خشک پاییزی، گل‌های خشک شده طبیعی و چند عدد شمع نیاز دارید. حالا می‌توانید با چیدمان هوشمندانه این‌ها در کنار هم یک دکور پاییزی منحصر به فرد برای خودتان طراحی کنید.

۸- به موهایتان رسیدگی کنید

بهتر است بدانید که با شروع فصل پاییز، موها کمی خشک می‌شوند و از همین رو این فصل به هیچ عنوان برای رنگ کردن موها مناسب نیست. دکلره کردن موها در پاییز موجب می‌شود تا موهای شما آسیب بیشتری ببیند و نرمی و درخشندگی خود را از دست دهد.

در این فصل بهتر است از ماسک‌های خانگی، روغن‌های گیاهی و همچنین انواع نرم کننده به صورت مداوم استفاده کنید.

۹- از خوراکی‌های پاییزی استفاده کنید

فصل پاییز معمولا با کدو حلوایی، سوپ کدو، کیک هویج و خوراکی‌های خاص شناخته می‌شود. در این فصل بهتر است شما هم تجربه‌های متفاوتی از خوراکی‌ها را برای خودتان و اعضای خانواده رقم بزنید.

برای عصرها مقداری کدو حلوایی برشته شده در فر آماده کنید یا یک تکه کیک هویج و داغ با آب پرتقال بنوشید. درست کردن سوپ کدو، کباب کردن مارشمالو و همچنین پخت رول دارچینی نیز ایده فوق‌العاده‌ای برای این فصل است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک کدو حلوایی؛ دسری لذیذ برای روزهای پاییزی

۱۰- برای گربه‌های بیرون از خانه غذا بگذارید

غذا دادن به گربه‌ها حس آرامش عجیبی در انسان ایجاد می‌کند. با شروع پاییز پیدا کردن غذا برای گربه‌ها سخت‌تر می‌شود و از همین رو بهترین زمان برای رسیدگی به این موجودات دوست داشتنی است.

برای غذا دادن به گربه‌ها می‌توانید در خانه غذایی آماده کنید یا آن را به صورت آماده بخرید و در یک ظرف مخصوص بریزید و در مکان مشخصی قرار دهید.

۱۱- کتاب بخوانید

در فصل پاییز هیچ چیز به اندازه نشستن روی صندلی کنار پنجره و خواندن کتاب‌های جذاب نیست. می‌توانید یک فنجان چای برای خودتان بریزید و حتی برای یک ساعت در روز هم که شده کتابی که دوست دارید را مطالعه کنید. می‌توانید کتاب‌های قدیمی را یک بار دیگر بخوانید و با خواندن آن‌ها خاطرات گذشته را دوباره مرور کنید.

۱۲- لاک قرمز بزنید

یکی از جذاب‌ترین رنگ‌های لاک ناخن برای فصل پاییز، رنگ قرمز است. رنگی پر از انرژی و جذابیت که حس و حال شما را به طور کلی تغییر می‌دهد. مهم نیست امسال چه رنگی مد است و کدام رنگ شیک‌تر به نظر می‌رسد، سعی کنید کارها را همانطور که خودتان دوست دارید و احساس بهتری را تجربه می‌کنید انجام دهید.

بیشتر بخوانید: پاییز ۱۴۰۳ چه رنگ رژ لبی بزنیم؟

۱۳- یک نوشیدنی داغ میل کنید

پاییز پر از روزهای بارانی، خنک و متفاوت است که حال و هوای آن با هیچ فصل دیگری قابل مقایسه نیست. بهتر است در روزهای پاییزی کنار پنجره اتاق خوابتان بنشینید. پنجره را باز کنید و با گوش دادن به صدای باران، یک لیوان قهوه، چای یا هات چاکلت بنوشید.

۱۴- شمع درست کنید

روشن کردن شمع به کاهش استرس و آرامش بیشتر کمک می‌کند و یک روش ساده برای ایجاد یک فضای رمانتیک و دوست داشتنی است. روزهای پاییزی فرصت مناسبی برای درست کردن انواع شمع است.

برای تهیه شمع باید از مقداری پارافین، رنگ، قالب، نخ مخصوص و همچنین عصاره‌های معطر استفاده کنید. سپس با تاریک شدن هوا شمع‌ها را روشن کنید و از نور دلچسب آن‌ها لذت ببرید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به جذاب‌ترین کارهایی که باید در پاییز انجام دهید اشاره شد. به نظر شما انجام دادن چه کارهایی در این فصل جذابیت بیشتری دارد و به شما کمک می‌کند تا حس و حال بهتری را تجربه کنید؟

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید