بارش‌های زیبا در راه؛ سامانه بارشی با خنکای خود به کشور رسید!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، نیمه شمالی کرمانشاه، زنجان،گیلان، مازندران، نیمه شمالی خوزستان، نیمه جنوبی لرستان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان با افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق همراه است.»
امین حسین نقشینه افزود: «از پنجشنبه (۱۲ مهر) تا شنبه (۱۴ مهر) استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر را خواهند داشت که با باران و رعد و برق همراه است.»
نقشینه ادامه داد: «تا پنجشنبه (۱۲ مهر) در نیمه غربی دامنه‌های جنوبی البرز، برخی نقاط در جنوب نوار شرقی و شمال شرق کشور و جمعه در نوار شرقی و برخی نقاط در مرکز کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.»
وزش باد و متلاطم شدن دریا سبب صدور هشدار زرد دریایی از عصر امروز چهارشنبه (۱۱ مهر) تا عصر پنجشنبه (۱۲ مهر) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان شده‌است. همین هشدار از عصر امروز (۱۱ مهر) تا عصر شنبه (۱۴ مهر) در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز صادق است. مخاطرات این هشدار شامل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی است.
نقشینه یادآور شد: «روزهای پنجشنبه (۱۲ مهر) و جمعه (۱۳ مهر) در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد.»
دریای خزر و شمال خلیج فارس مواج و متلاطم است.
آسمان تهران طی ۳ روز آینده صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد است. تهران نوسانات دمایی ۲۸ و ۱۸ درجه را دارد. از پنجشنبه (۱۲ مهر) روند کاهش دما رخ می‌دهد.

مطالب مفید