چگونه حرفه‌ای آرایش را فید کنیم؟ (راهنمای کامل و مراحل ساده)

فید کردن آرایش یکی از تکنیک‌های رایج برای از بین بردن مرز میان رنگ‌ها و محو کردن مواد آرایشی روی پوست است که به شما کمک می‌کند، آرایشی زیباتر و طبیعی‌تر داشته باشد. در این مقاله از مجله اکالا به شما می‌گوییم که فید کردن آرایش چگونه انجام می‌شود.

فید کردن آرایش چیست؟

فید کردن آرایش یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌های آرایش چشم و صورت است که با محو کردن رنگ‌های به کار رفته در آرایش، موجب می‌شود آرایش شما جذاب‌تر به نظر برسد. فید کردن در لغت به معنای محو کردن است و از مصنوعی به نظر رسیدن آرایش و مرزبندی بین رنگ‌های آرایشی جلوگیری می‌کند.

مراحل فید کردن آرایش چشم

در بیشتر مواقعی که در مورد فید کردن آرایش صحبت می‌شود، منظور از بین بردن مرز بین رنگ‌های سایه چشم است. این کار موجب می‌شود تا رنگ‌های به کار رفته برای سایه چشم به خوبی در کنار هم قرار بگیرند و آرایش چشم‌های شما در نهایت طبیعی و زیبا به نظر برسد.

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل فید کردن آرایش آشنا شوید.

۱- از پرایمر استفاده کنید

در اولین مرحله از سایه زدن به چشم‌ها لازم است از یک زیرساز مناسب استفاده شود. این کار موجب افزایش ماندگاری سایه چشم و جذاب‌تر به نظر رسیدن سایه روی پلک‌ها می‌شود. به علاوه استفاده از پرایمر به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر سایه چشم را فید کنید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای آرایش چشم گود که باید بدانید

۲- سایه زدن را شروع کنید

برای سایه زدن باید از طیف رنگ‌های نزدیک به هم یا متناسب استفاده کنید. برای شروع باید از یک براش بزرگ استفاده کنید و آن را به تیره‌ترین رنگ سایه‌ای که دوست دارید بزنید، آغشته کنید. حالا براش را در گوشه خارجی چشم بزنید. برای کشیده‌تر به نظر رسیدن چشم‌ها می‌توانید سایه تیره را کمی به سمت کناره‌های چشم امتداد دهید.

در ادامه با یک براش دیگر روشن‌ترین رنگ سایه را انتخاب کنید و آن را به گوشه داخلی چشم‌هایتان بزنید. در ادامه از یک رنگ سایه با طیف تیره‌تر از سایه روشنی که انتخاب کردید، برای قسمت میانی پلک استفاده کنید.

۳- سایه‌ها را فید کنید

بعد از این که سایه زدن به اتمام رسید، باید آن‌ها را فید کنید تا مرز بین رنگ‌های تیره و روشن از بین برود. برای این کار باید یک براش تمیز انتخاب کنید و آن را به آرامی از سمت سایه تیره به سمت سایه روشن بکشید تا خطوط واضح بین رنگ‌ها محو شود.

در این مرحله باید براش را چند مرتبه به سمت چپ و راست بکشید تا مرز بین رنگ‌های سایه محو شود. به خاطر داشته باشید که برای فید کردن سایه چشم نباید براش را فشار دهید.

۴- سایه چشم را تمیز کنید

بعد از فید کردن سایه چشم باید ایرادات را برطرف کنید. برای این کار می‌توانید یک اسفنج آرایشی را به کمی کانسیلر آغشته کنید و کناره‌ها و زیر چشم را با آن تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین آرایش‌های چشم دخترانه

۵- آرایشتان را تکمیل کنید

بعد از تمام شدن سایه چشم می‌توانید از خط چشم استفاده کنید و با ریمل حجم دهنده، حالت زیباتری به مژه‌هایتان ببخشید. برای آرایش چشم‌ها بهتر است از رنگ‌هایی که در یک طیف هستند استفاده کنید تا سایه چشم شما طبیعی‌تر شود.

نکاتی که باید در مورد فید کردن آرایش بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی در مورد فید کردن آرایش اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

از تکنیک فید کردن آرایش، در زمان کانتور کردن نیز استفاده می‌شود. در این روش باید بعد از زدن کانتور روی بینی، فک، گونه و قسمت‌های مختلف صورت، به کمک یک اسفنج آرایشی یا براش بزرگ، کانتور را در همان امتداد روی پوست محو کنید تا ظاهر طبیعی‌تری پیدا کند. برای فید کردن کانتور بهتر است اسفنج را با مقداری تونر مرطوب کنید تا کانتور بهتر محو شود.برای فید کردن خط چشم در آرایش اسموکی باید از مداد چشم یا خط چشم‌های ژلی استفاده کنید. در این روش باید بعد از کشیدن خط چشم، به کمک یک براش کوچک آن را کمی روی پلک پخش کنید. در ادامه می‌توانید از یک سایه هم رنگ با خط چشم برای گوشه خارجی چشم استفاده کنید.برای قسمت میانی پلک از رنگ روشن‌تر استفاده کنید و در ادامه با یک براش تمیز رنگ تیره و روشن را با هم فید کنید.برای فید کردن سایه چشم می‌توانید از یک رنگ با پایه متوسط و نزدیک به رنگ سایه استفاده کنید.در برخی از سبک‌های آرایشی از تکنیک فید کردن برای آرایش لب‌ها نیز استفاده می‌شود. در این روش برای گوشه‌های کنار لب، لب بالا و دور لب از خط لب تیره‌تر و برای قسمت‌های میانی لب پایین از خط لب روشن استفاده می‌شود. سپس برای فید کردن خطوط لب از یک رژ لب یا یک براش استفاده می‌شود. این تکنیک موجب بزرگ‌تر و قلوه‌ای به نظر رسیدن لب‌ها می‌شود.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به این سوال پاسخ دادیم که فید کردن آرایش چگونه انجام می‌شود و برای این کار به چه ابزارهایی نیاز داریم. به خاطر داشته باشید که فید کردن آرایش موجب می‌شود تا آرایش شما جلوه‌ای طبیعی‌تر و جذاب‌تر داشته باشد. مطمئن باشید با کمی تمرین می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید و خودتان به صورت حرفه‌ای سایه چشم بزنید و آن را به طور کامل فید کنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید