هرگز از دست ندهید: دستور تهیه رول بادمجان سوخاری دلچسب!

رول بادمجان سوخاری یک غذای متفاوت و خوشمزه است که آن را به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا می‌توانید سرو کنید. اگر از طعم‌های تکراری خسته شده‌اید و به دنبال تهیه یک غذای ساده و خوشمزه هستید به شما توصیه می‌کنیم که از طبخ این غذای جذاب غافل نشوید. در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا، طرز تهیه مرحله‌به‌مرحله رول بادمجان سوخاری را با ذکر تمام نکات مهمی که باید در نظر بگیرید، به شما آموزش خواهیم داد.
  

مواد لازم برای رول بادمجان سوخاری

بادمجان۲ عددسیر۲ حبهجعفری تازه۳ قاشق غذاخوریتخم‌مرغ۲ عددآرد سوخاری۱ پیمانهآرد سفید۱ پیمانهپنیر موزارلا۲۰۰ گرمروغن زیتونبه میزان لازمنمک و فلفل سیاهبه میزان لازمروغن برای سرخ کردنبه میزان لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه رول بادمجان سوخاری

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این رول‌های سوخاری ۳۵-۴۵ دقیقه است. مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۴-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این رول های جذاب را تهیه کنید. درجه سختی تهیه این رول‌های سوخاری در دسته بندی متوسط قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اگر سیب زمینی و تخم در خانه دارید، این غذای آسان را درست کنید

مرحله اول: آماده‌سازی بادمجان‌ها

بادمجان‌ها را بشویید و خشک کنید. کلاهک سبز بادمجان را جدا کنید و با کمک پوست‌کن یا چاقو پوست بادمجان‌ها را بگیرید. بادمجان‌ها را به‌صورت طولی برش بزنید تا ورقه‌های بلند و نازکی به دست آید. سعی کنید ضخامت برش‌ها یکسان باشد تا هنگام سرخ شدن، به طور یکنواخت پخته شوند.
پس از برش بادمجان‌ها، آنها را روی یک سینی بچینید و هر دو طرف ورقه‌ها را با نمک بپاشید. بادمجان‌ها را برای ۳۰ دقیقه در همان حالت بگذارید تا تلخی آن‌ها گرفته شود.

پس از گذشت زمان اعلام شده، بادمجان‌ها را با دستمال کاغذی خشک کنید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. برای اینکه رول‌ها به‌خوبی پیچیده شوند و تلخی نداشته باشند، از بادمجان‌های جوان و کوچک‌تر استفاده کنید. بادمجان‌های بزرگ‌تر معمولاً تخم بیشتری دارند و تلخ‌تر هستند.

مرحله دوم: آماده سازی سیر، جعفری و پنیر

حبه‌های سیر را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده یا سیر له کن حبه‌های سیر را پوره و له کنید و درون کاسه مناسبی بریزید. جعفری ساطوری خرد شده را به سیر اضافه کنید. پنیر موزارلا را نیز رنده و به ترکیب درون کاسه بیفزایید. همه مواد درون کاسه را به خوبی با هم مخلوط کنید.

این مواد ترکیبی خوشمزه و ساده هستند که طعم دلپذیری به رول‌های بادمجان می‌بخشند. شما می‌توانید از پنیرهای دیگر مانند پنیر پارمزان یا پنیر فتا یا سایر سبزیجات دلخواهتان نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: آماده سازی مواد رول‌های سوخاری

سه ظرف جداگانه آماده کنید، تخم‌مرغ‌ها را درون یکی از ظرف‌ها بشکنید و با چنگال به هم زنید تا از حالت لختگی خارج شوند. درون ظرف دیگر آرد سوخاری و در ظرف آخر آرد سفید را بریزید. برای قوی‌تر کردن طعم سوخاری می‌توانید مقداری ادویه دلخواه به آرد سوخاری اضافه کنید.

مرحله چهارم: پیچیدن رول‌های بادمجان

یک قاشق غذاخوری از مخلوط پنیر و جعفری را روی هر ورقه بادمجان قرار دهید و به‌آرامی آن را رول کنید. برای محکم نگه‌داشتن رول‌ها می‌توانید از خلال دندان استفاده کنید. هنگام رول کردن، دقت کنید که مواد داخل رول به‌خوبی بسته شود تا هنگام سرخ کردن از رول خارج نشود.

مرحله پنجم: آماده سازی رول‌ها برای پخت

پس از این که همه رول‌ها را آماده کردید. یکی‌یکی رول‌های آماده شده را ابتدا در آرد سفید، سپس در تخم‌مرغ زده‌شده و در نهایت در آرد سوخاری بغلتانید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۱۴ دسر پاییزی

مرحله ششم: سرخ کردن رول‌های بادمجان

تابه مناسبی را روی حرارت گذارید. مقداری روغن درون تابه بریزید و منتظر بمانید تا روغن داغ شود. حال رول‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و سوخاری شوند. دمای روغن باید متوسط تا بالا باشد. توجه داشته باشید که اگر روغن خیلی داغ باشد، رول‌ها سریع‌تر طلایی می‌شوند؛ اما داخل آنها خوب پخته نمی‌شود. رول‌ها را به‌صورت یکدست در روغن قرار دهید و تا زمانی که طلایی شوند، آنها را سرخ کنید.

برای داشتن یک غذای سالم‌تر، می‌توانید رول‌ها را به‌جای سرخ کردن در روغن، در فر بپزید. برای این کار، بادمجان‌ها را با کمی روغن زیتون چرب کنید و در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه بپزید.

رول‌های سرخ یا پخته شده را در ظرف سرو بچینید و با جعفری تازه خرد شده یا سس گوجه‌فرنگی تزیین کنید. اگر می‌خواهید غذای اصلی سبک و خوشمزه‌ای داشته باشید، آن را با نان تازه و سالاد میل کنید.

رول بادمجان سوخاری یک غذای ساده، خوشمزه و در عین حال شیک است که می‌توانید به‌راحتی در خانه تهیه کنید. امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما علاقه‌مندان به آشپزی قرار گرفته باشد و شما نیز طبق روش ساده و آسان فوق این رول‌های سوخاری جذاب را تهیه و در کنار عزیزانتان میل کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید