13 گیاه آپارتمانی مخصوص پاییز که به خانه‌تان زندگی می‌بخشد

استفاده از گیاهان آپارتمانی یکی از ساده‌ترین راهکارها برای افزایش انرژی در خانه‌های آپارتمانی و تصفیه هوای منزل است. در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با زیباترین و بهترین گیاهان آپارتمانی برای فصل پاییز آشنا شوید.

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب فصل پاییز

با شروع پاییز بهتر است از گل و گیاهان بیشتری در فضای منزل استفاده کنید. این کار هم موجب افزایش انرژی مثبت در خانه می‌شود و هم به از بین بردن آلودگی‌های خانه کمک می‌کند.

برخی از گیاهان آپارتمانی به نور کمتری نیاز دارند و از همین رو انتخاب مناسب‌تری برای این فصل هستند. در ادامه این بخش به بهترین گیاهان آپارتمانی برای فصل پاییز اشاره شده است.

۱- سانسوریا

سانسوریا از بهترین گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز در فصل پاییز که نیاز به مراقبت زیادی ندارد و در نور کم نیز به خوبی رشد می‌کند. این گیاه به آبیاری زیادی نیاز ندارد و حتی بعد از چند هفته نیز می‌تواند بدون آب زنده بماند. این گیاه سموم موجود در هوا را از بین می‌برد و به تصفیه هوای خانه کمک می‌کند.

۲- آگلونما

آگلونما با برگ‌های سبز و همچنین رگه‌های قرمز و نارنجی که دارد، یکی دیگر از زیباترین و بهترین گیاهان آپارتمانی برای فصل پاییز است. این گیاه رنگ‌های مختلفی دارد و برای رشد به مراقبت خاصی نیاز ندارد. برای مراقبت از این گیاه تنها باید هفته‌ای یک بار یا زمانی که خاک گیاه خشک به نظر می‌رسد، به آن آب بدهید.

بیشتر بخوانید: با این ترفندها گیاهان پژمرده خانگی‌ را احیا و درمان کنید

۳- کروتون

یکی دیگر از گل‌های پاییزی آپارتمانی، کروتون است. این گیاه به خاطر برگ‌های رنگی و جذابی که دارد، جلوه‌ای پاییزی به فضای خانه می‌بخشد و برای جلوه بخشیدن به فضای دکوراسیون نیز بسیار مناسب است. گیاه کروتون برای رشد به نور زیاد نیاز دارد و از همین رو بهتر است آن را در کنار پنجره و جایی که بیشتری نور را دارد قرار دهید.

اگر در خانه فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید، به هیچ عنوان از این گیاه در خانه استفاده نکنید. تمام قسمت‌های این گیاه، به خصوص دانه آن بسیار سمی است و خوردن آن می‌تواند خطرات جدی برای سلامت ایجاد کند.برای بهبود رشد این گیاه بهتر است هر چند روز یک بار برگ‌های آن را با یک پارچه تمیز و مرطوب تمیز کنید تا گیاه راحت‌تر نور را جذب کند.

۴- بروملیاد

بروملیاد یک گیاه با رنگ‌های جذاب مثل قرمز، سبز، بنفش، نارنجی و زرد است. این گیاه مقاومت بالایی در برابر نوسانات دما و خشکی هوا دارد. نکته‌ای که باید در مورد گیاه بروملیاد بدانید این است که باید آن را در مکانی با نور خوب قرار دهید. ظاهر جذاب این گیاه جلوه فوق‌العاده‌ای به دکوراسیون منزل شما می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: گل و گیاهی که بدون خاک با یک لیوان آب می‌توان رشد داد

۵- آگلونما

آگلونما یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی است که به عنوان گیاه همیشه سبز چینی نیز شناخته می‌شود. این گیاه در نور کم به خوبی رشد می‌کند و یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا است. گیاه آگلونما مواد شیمیایی و مضر موجود در هوا را از بین می‌برد. این گیاه برای رشد به دمای معمولی اتاق، آبیاری متوسط و نور غیرمستقیم نیاز دارد.

۶- آنتریوم

آنتریوم که به عنوان گل فلامینگو نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین گیاهانی است که به خاطر گل‌های قرمز و چرمی شکلی که دارد بسیار محبوب است. این گیاه مقاومت بالایی دارد و انرژی‌های منفی را از خانه دور می‌کند. برای نگهداری از گیاه آنتریوم باید آن را در مکانی با نور مناسب و غیرمستقیم قرار دهید و از سرمای هوا دور نگه دارید.

۷- دراسنا

دراسنا یکی از سرسخت‌ترین گیاهان آپارتمانی برای فصل پاییز است که برای رشد به نور کمی نیاز دارد. این گیاه نسبت به هر نوع آب و هوایی مقاوم است و انواع مختلفی دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گیاه تصفیه هوای خانه از آلاینده‌های مختلف مثل بنزن، دی اکسید کربن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن است و از همین رو یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری در آپارتمان و فضاهای بسته محسوب می‌شود.

۸- اگزالیس

اگر هنوز بین انواع گل و گیاه مناسب فصل پاییز و زمستان برای آپارتمان از به دنبال گیاهی خاص هستید، گیاه اگزالیس یا شبدر قرمز می‌تواند گزینه جذابی باشد. برگ‌های این گیاه قرمز و بنفش است و ظاهری شبیه به شبدر دارد. این گیاه دارای گل‌های کوچک سفید و صورتی است و از همین رو برای افرادی که دوست دارند از گیاهان گلدار استفاده کنند، انتخاب هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود.

این گیاه باید در مکانی دور از نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. به خاطر داشته باشید که برای آبیاری گیاه باید صبر کنید تا خاک آن کاملا خشک شود و سپس به آن آب بدهید.

۹- پاپیتال

گیاه پاپیتال یکی دیگر از گیاهان تصفیه کننده هوا است که می‌توانید در فضای آپارتمان از آن نگهداری کنید. این گیاه مقاومت بالایی دارد و قرار دادن آن در خانه، به از بین بردن مواد شیمیایی و مضر مثل فرمالدئید، تری کلرواتیلن، بنزن و ترکیبات آلی فرار کمک می‌کند.

۱۰- گیاه گندمی

گیاه گندمی یک گیاه مناسب فصل پاییز با مقاومت زیاد و ظاهری جذاب است که برگ‌های ۲ رنگ و آویزان آن جلوه خاصی به دکوراسیون می‌بخشد. این گیاه هوای داخل خانه را تصفیه می‌کند و برای پاکسازی هوای خانه در فصل پاییز بسیار مناسب است.

۱۱- نخل کنتیا

اگر به دنبال یک گیاه مقاوم نسبت به نور کم هستید، نخل کنتیا بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. این گیاه مقاومت بالایی دارد و همیشه سبز است و برای رشد به مراقبت زیادی نیاز ندارد. قرار دادن این گیاه در فضای خانه به از بین بردن سموم مختلف موجود در هوا کمک می‌کند و موجب تصفیه هوا می‌شود.

۱۲- فیتونیا

فیتونیا با برگ‌های کوچکی که دارد، بیشتر برای داخل تراریوم استفاده می‌شود. این گیاه عاشق رطوبت است و در رنگ‌های متنوعی مثل سبز، نارنجی و قرمز یافت می‌شود. برای مراقبت از این گیاه بهتر است خاک را مرطوب نگه دارید و آن را در مکانی دور از نور مستقیم خورشید و با نور مناسب قرار دهید.

۱۳- کالاتیا

آخرین گیاهی که در لیست زیباترین و بهترین گیاهان آپارتمانی برای فصل پاییز قرار دارد، کاتالیا است. این گیاه در نور کم به خوبی رشد می‌کند و عاشق رطوبت است و از همین رو می‌توانید آن را در حمام یا آشپزخانه نگهداری کنید. برگ‌های این گیاه سبز، صورتی یا بنفش هستند و از همین رو قرار دادن آن در خانه، حس و حال پاییز را برایتان تداعی می‌کند.

در این مقاله به ۱۳ مورد از بهترین گیاهان آپارتمانی برای فصل پاییز اشاره شد. به خاطر داشته باشید که در این فصل بیشتر به سراغ گیاهانی بروید که به نور کمتری نیاز دارند و از طرفی هوای داخل منزل را به خوبی تصفیه می‌کنند.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید