ایران به اسرائیل حمله کرد؛ بازار ارزهای دیجیتال در تب و تاب فروپاشی!

ارسال شده توسط: علیرضا قادرمیهنی 11 مهر 1403 ساعت 09:37

بازار ارزهای دیجیتال پس از حمله ایران به اسرائیل، به خاک و خون کشیده شد و تحت تأثیر قرار گرفت. آیا می‌توان امید به بهبودی بازار داشت؟

بازار ارزهای دیجیتال تحت تأثیر حمله موشکی ایران به اسرائیل در شامگاه سه شنبه 10 مهر ماه، به خاک و خون کشیده شد. به‌محض پرتاب اولین گروه از موشک‌های بالستیک ایران به مقصد تل آویو و حیفا، بیت کوین و اتریوم شروع به ریزش کردند و در پی این دو رمزارز، بازار یکپارچه به رنگ قرمز درآمد.

رابطه حمله ایران به اسرائیل و بازار ارزهای دیجیتال

هم اکنون بیت کوین با کاهش 3.5 درصدی به محدوده 61.570 دلار رسیده و اتریوم با ریزش 5.6 درصدی همراه بوده است. بازارهای مالی همواره در شرایط بحرانی و جنگی، روی ناخوش و منفی خود را به سرمایه گذاران نشان داده‌اند و معامله گران حرفه‌ای می‌دانند که به محض دریافت سیگنال حمله، اوضاع می‌تواند دگرگون شود.

روز گذشته و در جریان حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، دیدیم که نه تنها بازار رمزارزها، بلکه قیمت نفت افزایش یافت که دقیقا فرآیندی مشابه با قرمزپوشی مارکت کریپتو دارد. سرمایه گذاران در شرایط فعلی منتظر واکنش اسرائیل به حمله پرقدرت وعده صادق (2) هستند و به نظر می‌رسد تا آرام شدن اوضاع، شاهد ریزش بیشتر ارزهای دیجیتال محبوب باشیم.

سلب مسئولیت

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و خرید هرگونه رمزارز، تحقیق و بررسی در آن حوزه، جزو اصول اولیه و مهمی است که تمامی سرمایه‌گذاران باید رعایت کنند. این مطلب با هدف آگاهی‌رسانی به مخاطبان عزیز، نوشته شده و توصیه به خرید یا فروش نیست. رسانه گجت نیوز با سلب مسئولیت از خود، معامله هر گونه دارایی را منوط به نظر شخصی کاربران می‌کند.

نمایی کلی از بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین طی یک هفته اخیر شرایط مساعدی را تجربه کرد و توانست تا محدوده 63.500 دلار برسد که نسبت به سپتامبر سال جاری، عملکرد خوبی بود. پادشاه ارزهای دیجیتال که تحت تأثیر کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره آمریکا قرار داشت، یک رالی صعودی جذاب را آغاز کرد که با افزایش علاقه سرمایه گذاران همراه شد، اما حمله موشکی کشورمان به اسرائیل، باعث شد بازار شوکه شود.

هم اکنون پس از یک صعود کوتاه مدت، میزان سودی که معامله گران در یک هفته اخیر داشته‌اند، صفر شده و تغییرات 7 روزه قیمت BTC نشان می‌دهد که در یک هفته اخیر این رمزارز به طور میانگین، 4.32 درصد ریزش داشته است. اتریوم به عنوان دومین رمزارز بازار شرایط مشابهی با بیت کوین دارد و علیرغم مثبت بودن تغییرات قیمتی 30 روزه‌ای که داشته، هم اکنون در 5.5 درصد منفی قرار دارد.

کتیزن، داگز، بیبی دوج کوین، نات کوین و فلوکی به ترتیب بیشترین ریزش را در تاریخ 11 مهر ماه 1403 تجربه کرده‌اند. دوج کوین با 8.6 درصد کاهش قیمت مواجه شده و هم اکنون در محدوده 0.107 دلار معامله می‌شود. سایر آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها نیز تحت تأثیر بزرگان بازار به همین وضع دچار شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

روش‌های کسب درآمد از ان اف تی (NFT) + مزایا و معایب

آیا امیدی به بازگشت بازار وجود دارد؟

چشم و گوش بازارهای مالی و به ویژه ارزهای دیجیتال، همواره به دنبال دیدن و شنیدن اخبارهای مهم دنیا است و حمله موشکی ایران به اسرائیل و پیش‌تر از آن تنش‌های رژیم اشغالگر در لبنان و غزه، خبر مهم و اثرگذاری است که می‌تواند در صورت تداوم، شرایط بازار را بدتر از وضعیت کنونی کند.

هر کنشی نیازمند یک واکنش است و سرمایه گذاران در موقعیت فعلی اوضاع و اخبار را به دقت رصد کرده و از تصمیم‌گیری‌های هیجانی خودداری می‌کنند. توصیه می‌کنیم تا آرام شدن اوضاع از انجام هرگونه تصمیم احساسی و فروش‌های غیرمنطقی پرهیز کنید. بازار راه خود را به هر طریق پیدا می‌کند و دوباره روند پرقدرت خود را آغاز خواهد کرد. تصمیم با شماست!

در گجت نیوز بخوانید: معرفی ۱۰ ارز دیجیتال محبوب تا پایان سال ۱۴۰۳ کلاه برداری علنی همستر کامبت از کاربران؛ شکست بزرگ بازی های ایردراپی تلگرام پیش‌بینی قیمت سولانا تا سال ۲۰۳۰

مطالب مفید