درمان بیش‌فعالی در عرض ۲۰ دقیقه با یک هدبند

این هدبند توسط Neurode، یک استارت آپ استرالیایی طراحی شده است. Nathalie Gouailhardou، بنیانگذار این استارتاپ، یک عصب شناس است که در سن پنج سالگی به ADHD مبتلا شد. تا کنون، هدبند این شرکت توجه زیادی را به خود جلب کرده و 5.3 میلیون دلار استرالیا (3.7 میلیون دلار) بودجه دریافت کرده است تا این دستگاه را به بازار عرضه کند.

تعجب آور نیست که علاقه زیادی به هدبند ADHD مشاهده کنیم که نیاز به داروهای تهاجمی را که نگهداری از آنها بسیار دشوار است، از بین می برد. همچنین این واقعیت وجود دارد که سایر گزینه های درمانی، مانند رفتار درمانی، برای اکثر افراد با موانع بزرگی روبرو هستند.

با این حال، با پیشانی بند مانند دستگاه Norwood Startup، می توان درمان را به روشی بهتر انجام داد. زیرا داروهایی که معمولاً به افراد مبتلا به ADHD کمک می کنند، مواد کنترل شده در نظر گرفته می شوند. بنابراین قوانین سختگیرانه ای برای مصرف آنها وجود دارد که می تواند حفظ دوره مصرف آنها را با مشکل مواجه کند. هدف اصلی نورود تسهیل مدیریت درمان برای افراد مبتلا به ADHD است.

به جای تکیه بر داروها برای تغییر نحوه عملکرد مغز، هدبند ADHD تحریک الکتریکی خفیفی را به قشر جلوی مغز، ناحیه ای از مغز که به کنترل عملکرد اجرایی و تمرکز معروف است، ارسال می کند. یکی دیگر از کارهایی که هدبند نوروود انجام می دهد این است که بر مغز نظارت می کند و سپس اطلاعات دقیق و داده های لحظه ای را در اختیار شما قرار می دهد تا به شما کمک کند درک کنید که قشر جلوی مغز شما در طول زمان چگونه تغییر می کند.

توانایی درمان علائم ADHD فقط با بستن سربند به مدت 20 دقیقه در روز آنقدر خوب است که باورش سخت است. اما تاکنون، این شرکت نتایج مثبتی را از کسانی که این فناوری را آزمایش کرده اند، گزارش کرده است. بسیاری گزارش می دهند که هیچ عارضه جانبی یا حتی احساساتی در حین استفاده از آن وجود ندارد، که نسبت به عوارض جانبی برخی از داروهای ADHD پیشرفت زیادی دارد. دانشمندان سال هاست که به دنبال راه های مختلف برای درمان ADHD بوده اند.

مطالب مفید