سهمیه‌بندی سوخت به دنبال هجوم گسترده مردم به پمپ‌ بنزین‌های کشور

ارسال شده توسط: علیرضا قادرمیهنی 11 مهر 1403 ساعت 22:51

همزمان با عملیات وعده صادق 2 و موشک باران اسرائیل، برخی منابع خبر از کاهش سهمیه سوخت در پی هجوم مردم به جایگاه‌های سوخت می‌دهند.

هجوم بردن به پمپ بنزین‌ و تشکیل صف‌های طولانی و خسته کننده، اولین اقدام مردم کشورمان پس از بروز هرگونه اتفاقی است و تقریبا تبدیل به یک عادت شده است. شامگاه سه شنبه 10 مهر ماه و همزمان با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک و هایپرسونیک فتاح 1 به مقصد تل آویو و حیفا، بسیاری از مردم به صف‌های طولانی بنزین ملحق شدند تا باک خودرو خود را پر کنند.

کاهش سهمیه سوخت صحت دارد؟

اقدام هیجانی مردم برای بنزین زدن و تکرار این عادت، در فضای مجازی تبدیل به یک طنز شده و بین کاربران دست به دست می‌چرخد. عده‌ای معتقدند که با پر کردن یک باک بنزین، دردی دوا نمی‌شود و برخی دیگر بی‌توجه به این گروه، به پمپ بنزین‌ها هجوم می‌برند.

در راستای شلوغی و ازدحام جمعیت در جایگاه‌های سوخت، سخنگوی صنف جایگاه‌داران خاطرنشان کرد، از شب گذشته و همزمان با شادی مردم در خیابان‌ها، نیاز به سوخت گیری و مراجعه مردم به پمپ بنزین‌ها افزایشی بود و هر چه از ساعات شب و امروز می‌گذرد، صف‌های بنزین رو به کاهش است.

به گفته رضا نواز، خوشبختانه ذخایر سوختی کشور به اندازه کافی وجود دارد و چالشی برای تأمین سوخت مصرفی مردم نداریم. ایشان تأکید کرده که بیشتر شلوغی جایگاه‌های سوخت در تهران و چندین استان بزرگ دیگر بوده و در سایر شهرها خبری مبنی بر ازدحام جمعیت گزارش نشده است.

راست یا دروغ، بعضی از منابع گزارش می‌دهند که پس از موفقیت آمیز بودن وعده صادق (2) و موشک باران اسرائیل، سهمیه دریافت سوخت در جایگاه‌ها کاهش یافته و به 30 لیتر رسیده است. همچنین در صورت استفاده از کارت آزاد، میزان سهمیه 15 لیتر عنوان شده است. تجربه شما از بنزین زدن در شب گذشته چیست؟ آیا سهیمه بنزین به 30 لیتر کاهش یافته است؟

در گجت نیوز بخوانید: پس از یک وقفه طولانی، بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت تهران عرضه شد سهمیه بنزین تاکسی های غیرفعال قطع می‌شود خودروهای ایرانی تا ۳ برابر استاندارد جهانی سوخت مصرف می‌کنند؛ دولت در باتلاق واردات بنزین اعلام عددی ترسناک برای قیمت تمام شده بنزین در ایران

مطالب مفید