کوفته ریکوتا مرغ؛ لذیذتر از همیشه، تجربه‌ای که هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنید

کوفته مرغ یکی از غذاهای جذاب است که کافی است یکبار آن را امتحان کنید تا از طرفداران آن شوید. کوفته ریکوتا مرغ یک غذای ایتالیایی است که با عطر و طعم خاصش دل همه را می‌برد. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه این غذای خوشمزه را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کوفته ریکوتا مرغ

برای درست کردن کوفته ریکوتا مرغ مواد زیر را تهیه کنید:

گوشت مرغ چرخ‌کرده۴۰۰ گرمپیازیک عددپنیر ریکوتا۲۰۰ گرمتخم مرغیک عددپنیر پارمزان رنده شدهنصف پیمانهپودر نان خشکنصف پیمانهسیر۲ حبهجعفری خرد شده۲ قاشق غذاخوریریحان خرد شده۲ قاشق غذاخورینمک و فلفلبه میزان لازمروغن زیتونبه میزان لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه کوفته ریکوتا مرغ

برای درست کردن این کوفته خوشمزه طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: گوشت مرغ را چرخ کنید

برای درست کردن کوفته مرغ می‌توانید هم از سینه و هم از ران مرغ استفاده کنید. اما استفاده از قسمت ران انتخاب بهتری است زیرا به دلیل داشتن چربی بیشتری، کوفته‌ها را آبدارتر می‌کند.

برای درست کردن این کوفته از گوشت ران بوقلمون هم می‌توانید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: دلمه کدو سبز؛ طعمی که به سفره‌تان رنگ و عطر می‌بخشد

مرحله دوم: پیاز و سیر را آماده کنید

در این مرحله پوست پیاز را جدا کنید و به صورت نگینی ریز خرد کنید.سیر را رنده یا ریز خرد کنید. در یک تابه کمی روغن بریزید و پیاز را تفت دهید. بعد از اینکه پیازها طلایی شدند سیر را اضافه کنید و بعد از یک دقیقه تابه را از روی گاز بردارید.

مرحله سوم: تخم مرغ‌ را هم بزنید

در یک کاسه جداگانه تخم مرغ را به کمک چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا مخلوط شوند. با این کار زمانی که تخم مرغ را به کوشت اضافه می‌کنید، به صورت یکدست به خورد آن می‌رود.

مرحله چهارم: همه مواد را ترکیب کنید

در این مرحله یک کاسه بزرگ بردارید و گوشت چرخ شده را به همراه تخم مرغ زده شده و پنیر ریکوتا را در آن بریزید و با دست مخلوط کنید. سپس نمک، فلفل، ریحان، جعفری، سیر، پیاز و نان خشک را اضافه کنید و تا زمانی که تمام مواد به صورت یکدست با هم ترکیب شوند ورز بدهید.

مرحله پنجم: مایه را قلقلی کنید

از مایه درست شده، به اندازه ۲ قاشق غذاخوری جدا کنید و با دست به شکل توپ درآورید. این کار را تا زمانی که مایه کوفته باقی مانده است، انجام دهید.

مرحله ششم: کوفته‌ها را سرخ کنید

در یک تابه کمی روغن بریزید و کوفته‌های آماده شده را به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا سرخ شوند. سپس سس مارینا را با آب مخلوط کنید و روی کوفته‌ها بریزید. شعله را کم کنید و اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه کوفته‌ها بپزند. در آخر هنگام سرو کوفته‌ها روی آن پنیر پارمزان پخش کنید.

مواد لازم برای تهیه سس مارینا

برای درست کردن سس مارینا به مواد زیر نیاز دارید:

گوجه فرنگییک کیلوروغن زیتون ۳ قاشق غذاخوریسیر۷ حبهفلفل قرمز تند⅓ قاشق چای‌خورینمکیک قاشق چای‌خوریریحان تازه۱ ساقه برگپونه خشک¼ قاشق چای‌خوریآب۳۵۰ میلی لیتر

 طرز تهیه سس مارینا

برای درست کردن سس مارینا طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: گوجه فرنگی را پوره کنید

در ابتدا گوجه فرنگی‌ها را بشویید سپس یک لایه نازک از پوست آن را جدا کنید. گوجه‌های پوست کنده شده را همراه آب داخل مخلوط‌کن بریزید تا به پوره تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گردو پلو با گوشت قلقلی

مرحله دوم: سیر را تفت دهید

سیرها را به صورت خیلی ریز خرد کنید. می‌توانید برای ریز شدن، رنده کنید. سپس در یک تابه روغن زیتون بریزید و سیرها را کمی تفت دهید. دقت کنید تفت دادن سیر نباید بیشتر از یک دقیقه شود زیرا تلخ می‌شوند.

مرحله سوم: همه مواد را ترکیب کنید

در این مرحله پوره گوجه، ریحان، پونه، نمک و فلفل را به تابه اضافه کنید و در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مواد را بجوشانید تا به غلظت دلخواهتان برسد. سپس تابه را از روی گاز بردارید.

در این مقاله از مجله آشپزی، طرز تهیه کوفته ریکوتا مرغ با سس مارینا را آموزش دادیم. شما می‌توانید کوفته مرغ را همراه پاستا، اسپاگتی یا کدو نوش جان کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید