زندگی و هنر امین زندگانی؛ نگاهی به کارنامه هنری، داستان زندگی و لحظات شخصی در قاب تصویر

راهنماتو- امین زندگانی به عنوان بازیگری توانا و با تجربه شناخته می‌شود. او به دلیل بازی‌های روان و طبیعی خود، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در دل مخاطبان ایرانی پیدا کند. همچنین، او به عنوان بازیگری شناخته می‌شود که در نقش‌های مختلف  توانایی درخشش دارد.

به گزارش راهنماتو، امین زندگانی، بازیگر توانمند و محبوب سینما و تلویزیون ایران، با بازی در نقش‌های متنوع و ماندگار، جایگاه ویژه‌ای در دل مخاطبان ایرانی پیدا کرده است. او با حضور در سریال‌های مختلف، توانسته است طیف گسترده‌ای از احساسات و شخصیت‌ها را به تصویر بکشد و به عنوان یکی از بازیگران شاخص کشور شناخته شود.در این مطلب راهنماتو به معرفی  کامل آثار هنری و زندگی شخصی او می‌پردازد. 

زندگینامه امین زندگانی

امین زندگانی در تاریخ 5 شهریور 1351 در تهران و در خانواده‌ای هنرمند متولد شد. پدرش، سیاوش زندگانی، از استادان موسیقی بود و برادرش، امید زندگانی، نیز در عرصه موسیقی فعالیت می‌کند. خود امین نیز به موسیقی علاقه‌مند است و به نواختن فلوت می‌پردازد. او در سال 1370 وارد دانشگاه هنر شد و در رشته تئاتر به تحصیل پرداخت.

ورود به دنیای بازیگری امین زندگانی

امین زندگانی پس از فارغ‌التحصیلی، به طور جدی وارد عرصه تئاتر شد و در نمایش‌های متعددی به ایفای نقش پرداخت. اولین تجربه حرفه‌ای او در تلویزیون با سریال «وکلای جوان» در سال 1374 بود.

فعالیت‌های هنری امین زندگانی

امین زندگانی یکی از بازیگران پرکار و محبوب سینما و تلویزیون ایران است که توانسته نام خود را به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار در این عرصه ثبت کند.

تئاتر


 همسرایی مختار (محمود عزیزی)
خروسک پریشان (داوود کیانیان)
بازی تابلوی آخر (نصرالله قادری)
  به من دروغ بگو (امین زندگانی)
دو مرد و یک نیمکت (بهاء صدر)
سرخ سوزان (چیستا یثربی)
مرغ دریایی (اکبر زنجانپور)
  هفت خان اسفندیار (حسین پارسایی)
  مرثیه ای برای یک دراکولا (علی رزازیان)
  بنگاه تئاترال (هادی مرزبان)
  تانگوی تخم مرغ داغ (هادی مرزبان)
جاده طولانی مارپیچ (رضا گوران)
  پایین گذر سقاخانه (هادی مرزبان)
یک زن، یک مرد (آزیتا حاجیان)

فیلم‌های سینمایی


شهر آشوب
بازیگر
آدمک‌ها
من و دبورا
ماه در سایه
ملک سلیمان
خانواده ارنست
گلوگاه شیطان
راه بهشت
اختاپوس
فصل فراموشی فریبا
شهابی از جنس نور
24سپتامبر
نازلی
قرارمون پارک شهر
لالا کن
آن دیگری
زد و بند
شهر گربه‌ها
کتاب

فیلم‌های تلوزیونی و نمایش خانگی


وکلای جوان
راه سوم
به سوی افتخار
روزگار جوانی
همسفر
نوعروس
معصومیت از دست رفته
طلسم شدگان
یک اشتباه ساده
تا صبح
کابوس
قفسی برای پرواز
مختارنامه
خاطرات مرد ناتمام
شاهگوش
همه چیز آنجاست
ساعت صفر
چرخ فلک
پرستاران
خانواده دکتر ماهان
پناه آخر
ملکاوان
خانه امن
طوبی

مهمترین فیلم‌های امین زندگانی

ملک سلیمان (1387)

امین زندگانی در این فیلم حماسی در نقش سلیمان نبی ایفای نقش کرده است. این فیلم یکی از آثار ماندگار سینمای ایران محسوب می‌شود.

آدمک‌ها (1382)

 در این فیلم درام، امین زندگانی در نقش یک بازیگر سینما به ایفای نقش پرداخته است که با مشکلات و چالش‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کند.

مختارنامه (1389)

یکی از ماندگارترین نقش‌آفرینی‌های امین زندگانی، بازی در سریال تاریخی “مختارنامه” به کارگردانی داود میرباقری است. او در این سریال نقش “سلیمان بن صرد خزاعی” را ایفا کرد که یکی از یاران نزدیک مختار ثقفی بود. بازی قدرتمند و تاثیرگذار زندگانی در این سریال، مورد تحسین بسیاری از منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

معصومیت از دست رفته (1379)

سریال “معصومیت از دست رفته” به کارگردانی داود میرباقری، یکی دیگر از آثار شاخصی است که امین زندگانی در آن حضور داشته است. او در این سریال نقش “یعقوب” را ایفا کرد که یکی از شخصیت‌های اصلی داستان بود. بازی در کنار بازیگرانی چون پرویز پرستویی و آزیتا حاجیان، تجربه ارزشمندی برای زندگانی بود.

سریال طوبی (1403)

سریال «طوبی» که ماجرای یک دختر مبارز در دوره پهلوی را به تصویر می‌شود، برگرفته از کتاب «اربعین طوبی» است، که هنوز شخصیت اصلی آن به دنبال گمشده خود است. علاوه بر امین زندگانی، شبنم قربانی، هومن برق نورد، فرهاد آئیش، مهدی سلوکی، رامین راستاد و … از بازیگران این سریال هستند.

زندگی شخصی و ازدواج امین زندگانی

ازدواج اول امین زندگانی

امین زندگانی و مینا لاکانی در سال 1376 در سریال زن شرقی  باهم آشنا شده و ازدواج کردند. ازدواج آن‌ها چند سال بعد به جدایی انجامید.

ازدواج دوم امین زندگانی

امین زندگانی پس از جدایی از همسر اولش، مینا لاکانی، در اسفند ماه سال 1392 با الیکا عبدالرزاقی، بازیگر سینما و تلویزیون، ازدواج کرد.

فرزندان امین زندگانی

تصاویری از فرزندان امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی منتشر شده که هیچ کدام واقعیت ندارند. این زوج هیچ فرزندی ندارند.

عکس‌های شخصی امین زندگانی

مطالب مفید