طرز تهیه مربای زالزالک؛ تجربه‌ای از طعم بی‌نظیر و طبیعی

میوه زالزالک یک میوه پاییزی است که مصرف آن چه به صورت خام و چه به صورت مربا یا ترشی، لذت‌بخش است. درست کردن مربای زالزالک یکی از آسان‌ترین میوه‌ها است که در نهایت به صورت ژله‌ای درمی‌آید. این مربا را می‌توانید علاوه بر مصرف در وعده صبحانه، در تزئین کیک و دسر هم استفاده کنید. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه این مربای خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد، با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای زالزالک

برای درست کردن مربای زالزالک به مواد زیر نیاز دارید:

زالزالک قرمز۲ لیوانآب۲ لیوانشکر۲ لیوانآبلیمو۲ قاشق غذاخوریگلاب۲ قاشق غذاخوریوانیلیک و نیم گرم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 طرز تهیه مربای زالزالک

برای درست کردن این مربای خوشمزه طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: آماده سازی زالزالک

برای درست کردن مربای زالزالک در اولین قدم باید زالزالک‌های خراب را دور بریزید و آنهایی که سالم است را در کاسه‌ای پر از آب قرار دهید تا برای یک ساعت بماند. این کار کمک می‌کند تا خاک و کثیفی‌های زالزالک از آن جدا شود. سپس آنها را آبکش کنید و با دست بشویید و بگذارید تا خشک شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مارمالاد انگور؛ یک صبحانه مقوی و انرژی‌زا

مرحله دوم: زالزالک‌ ها در شربت بریزید

در این مرحله یک قابلمه استیل بردارید و آب و شکر را درون آن بریزید و هم بزنید. بعد از اینکه شکر در آب حل شد، زالزالک‌ها را اضافه کنید و اجازه دهید با شربت بجوشد. در حین جوشیدن سعی کنید کف‌های ایجاد شده از روی سطح آن بردارید تا مربای شفاف‌تری داشته باشید.

مرحله سوم: مربا را خوش طعم کنید

زمانی که غلظت مربا به میزان دلخواهتان نزدیک شد، زمان آن رسیده است تا گلاب، آبلیمو و وانیل را اضافه کنید. پس از اضافه کردن آنها، حدودا ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر اجازه دهید تا مواد بجوشند. بعد از اینکه زالزالک‌ها نرم شدند و مربا به غلظت مطلوب رسید، زیر گاز را خاموش کنید.

نکته: زمانی که مربا سرد می‌شود، غلظت آن بیشتر و سفت‌تر می‌شود، بنابراین کمی قبل از آن که مربا سفت شود آن را از روی شعله بردارید.

مرحله چهارم: مربا را در ظرف شیشه‌ای بریزید

بعد از اینکه دمای مربا پایین آمد و سرد شد، آن را در ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک بریزید و درب آن را محکم ببندید. اجازه دهید در همان حالت برای ۳ تا ۴ ساعت در دمای اتاق باشد و بعد آن را به یخچال منتقل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای گوجه فرنگی

از میوه زالزالک می‌توان استفاده‌های زیادی مانند تهیه ترشی، دمنوش، تزئین دسر و غیره کرد. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه مربای زالزالک را به شما آموزش دادیم تا با شروع فصل پاییز یک مربای خاص و خوشمزه خانگی درست کنید.

 

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید

۱. گوشواره‌ دلربای سرمه‌ای؛ جادویی از جذابیت همیشگی  
۲. همیشه درخشان با گوشواره‌های سنگ دلربای سرمه‌ای  
۳. گوشواره‌های سرمه‌ای؛ همراهی همیشگی برای شیک‌پوشی  
۴. با گوشواره‌های سنگ دلربا، همیشه در اوج جذابیت باشید  
۵. چشم‌نواز و دل‌فریب؛ انتخابی شیک با گوشواره‌های سرمه‌ای  
۶. سنگ دلربای سرمه‌ای؛ راز زیبایی همیشگی شما  
۷. همیشه شیک، با گوشواره‌های بی‌نظیر دلربای سرمه‌ای  
۸. شیک‌پوشی با لمسی از دلربایی؛ گوشواره‌های سرمه‌ای  
۹. دلربایی ابدی با سنگ‌های سرمه‌ای شگفت‌انگیز  
۱۰. گوشواره‌های سرمه‌ای دلربا؛ نماد شیک‌پوشی شما  
۱۱. همیشه در کانون توجه با گوشواره‌های سرمه‌ای جذاب  
۱۲. درخشش بی‌پایان با انتخاب گوشواره‌های سنگ سرمه‌ای  
۱۳. سنگ دلربای سرمه‌ای؛ همیشگی و شگفت‌انگیز  
۱۴. با گوشواره‌های سرمه‌ای، همیشه منحصر به فرد باشید  
۱۵. گوشواره‌های دلربا؛ سرمه‌ای برای شیکی جاودان.

۱. گوشواره‌ دلربای سرمه‌ای؛ جادویی از جذابیت همیشگی ۲. همیشه درخشان با گوشواره‌های سنگ دلربای سرمه‌ای ۳. گوشواره‌های سرمه‌ای؛ همراهی همیشگی برای شیک‌پوشی ۴. با گوشواره‌های سنگ دلربا، همیشه در اوج جذابیت باشید ۵. چشم‌نواز و دل‌فریب؛ انتخابی شیک با گوشواره‌های سرمه‌ای ۶. سنگ دلربای سرمه‌ای؛ راز زیبایی همیشگی شما ۷. همیشه شیک، با گوشواره‌های بی‌نظیر دلربای سرمه‌ای ۸. شیک‌پوشی با لمسی از دلربایی؛ گوشواره‌های سرمه‌ای ۹. دلربایی ابدی با سنگ‌های سرمه‌ای شگفت‌انگیز ۱۰. گوشواره‌های سرمه‌ای دلربا؛ نماد شیک‌پوشی شما ۱۱. همیشه در کانون توجه با گوشواره‌های سرمه‌ای جذاب ۱۲. درخشش بی‌پایان با انتخاب گوشواره‌های سنگ سرمه‌ای ۱۳. سنگ دلربای سرمه‌ای؛ همیشگی و شگفت‌انگیز ۱۴. با گوشواره‌های سرمه‌ای، همیشه منحصر به فرد باشید ۱۵. گوشواره‌های دلربا؛ سرمه‌ای برای شیکی جاودان.