رقابت‌های داغ برای جایزه‌ی معتبر «تی. اس. الیوت»

‎فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبی «تی اس الیوت» ‌ با حضور «ریموند آنتروباس» اعلام شد.
‎به گزارش ایسنا، «ریموند آنتروباس»، «کارل فیلیپس» و «کارن مک‌کارتی وولف» از جمله شاعرانی به شمار می‌روند که برای دریافت جایزه «تی اس الیوت» ۲۰۲۴ به عنوان نامزدهای نهایی برگزیده شده‌اند.
‎«گاردین» نوشت، «جیبویگا اودوبانجو» که سال گذشته درگذشت، برای نگارش نخستین مجموعه شعر خود با عنوان «آدام» ‌ در فهرست این جایزه قرار گرفته است.
‎جایزه ۲۵ هزار پوندی «تی اس الیوت» به شاعر بهترین مجموعه شعر جدیدی که در بریتانیا و ایرلند منتشر شده باشد، اهدا می‌شود. هر یک از شاعرانی که در فهرست نامزدهای نهایی قرار دارند ۱,۵۰۰ پوند دریافت می‌کنند.
‎«آنتروباس» شاعر بریتانیایی برای نگارش چهارمین مجموعه شعر خود که «علامت‌ها، موسیقی» که به پدر بودن و مردانگی می‌پردازد در این فهرست قرار گرفته است.
‎«مک‌کارتی وولف» ‌ که اصالت انگلیسی و جامائیکایی دارد نیز برای نگارش «عروسک برتر» و «فیلیپس»، شاعر آمریکایی که در سال ۲۰۲۳ برنده پولیتزر شعر شده بود برای «برف‌هایی که به سمت شمال پخش شدند» ‌ به عنوان نامزد نهایی انتخاب شده‌اند.
‎این فهرست با «شانه‌به‌سر» سروده «هانا کاپلی»، ‌ «الینور در بین قدیسان» اثر «ریچل من»، «پنی دراپینگ» اثر «هلن فریش»، «پرش بلند همچون روایت ایکاروس» نوشته «گوستاو پارکر هیبت» و «ریشه‌دندان‌سانان» به قلم «کاترینا پورتئوس» کامل می‌شود.
‎جایزه «تی. اس. الیوت» از سال ۱۹۹۳ برای بزرگداشت نام «توماس استرنز الیوت» شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و منتقد ادبی برنده‌ نوبل ادبیات نام‌گذاری شده است. سال گذشته «جیسون آلن ـ پایسانت»، شاعر جامائیکایی، برای نگارش «خودنگاره در قامت اتللو» که در آن به هویت مردانه سیاه‌پوستان و مهاجران پرداخته است، به عنوان برنده جایزه شعر «تی. اس. الیوت» انتخاب شد.

مطالب مفید