11 راهکار فوق‌العاده برای آبرسانی و احیای موهایتان

برای داشتن موهایی نرم و درخشان باید موها را به صورت مداوم آبرسانی کنید. استفاده از ماسک‌های خانگی و همچنین محصولات آبرسان یک راهکار ساده برای احیا و آبرسانی مو است. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با ۱۱ روش آبرسانی به موها آشنا شوید.

بهترین روش‌های آبرسانی موهای خشک و آسیب دیده

روش‌های آبرسانی به موها بسیار متعدد است و شما می‌توانید با کمک ماسک‌های خانگی و روغن‌های طبیعی موها را هیدراته کنید و جلوی وز شدن و خشکی موها را بگیرید. در ادامه این بخش به ۱۱ روش آبرسانی به موها در خانه اشاره شده است.

۱- از ماسک آلوئه ورا با روغن زیتون استفاده کنید

آلوئه ورا یک آبرسان طبیعی برای موها است که به خاطر آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی که دارد، موها را تغذیه می‌کند. برای تهیه ماسک ترکیبی آلوئه ورا باید ۵ قاشق ژل آلوئه ورا را با یک قاشق روغن زیتون و یک عدد زرده تخم مرغ ترکیب کنید و مواد را خوب هم بزنید. در ادامه این ماسک را روی موهای خود بمالید و بعد از نیم ساعت موها را با آب سرد بشوید.

۲- از روغن کنجد کمک بگیرید

روغن کنجد مواد مغذی زیادی دارد و یکی از بهترین روغن‌ها برای آبرسانی و تقویت ساقه مو است. برای استفاده از روغن کنجد باید یک قاشق از این روغن را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و سپس این ترکیب را روی موها و پوست سر خود بمالید. موها را با یک حوله بپوشانید و پس از نیم ساعت با شامپوی مناسب آبکشی کنید.

۳- از سس مایونز استفاده کنید

سس مایونز یک نرم کننده فوق العاده قوی برای مو است که به خاطر پروتئین و چربی زیادی که دارد برای آبرسانی و درخشندگی مو بسیار مفید است. برای استفاده از سس مایونز باید نصف لیوان از این سس را روی پوست سر و موهایتان بمالید و حدود نیم ساعت صبر کنید و بعد موهایتان را با آب ولرم بشویید.

۴- از ماسک کدو حلوایی کمک بگیرید

کدو حلوایی فواید زیادی دارد و در ترکیبات آن مواد مغذی وجود دارد که برای آبرسانی به موها بسیار مفید است. برای تهیه ماسک کدو حلوایی می‌توانید یک عدد کدو را بشویید و خرد کنید و بعد آن را در یک قابلمه آب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کدوها بپزند.

در ادامه مقداری از کدوی پخته شده را در ظرف بریزید و له کنید. کمی ماست به آن اضافه کنید و بعد این ماسک را روی ریشه و ساقه موها بمالید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان با بشویید.

برای اثربخشی بیشتر می‌توانید از مقداری روغن نارگیل و کمی عسل نیز در این ماسک استفاده کنید.

۵- از ماسک موز استفاده کنید

موز تاثیر بی‌نظیری بر کنترل چربی کف سر و آبرسانی به موها دارد. این میوه سرشار از کربوهیدرات و روغن‌های مفید و طبیعی است که به درخشش و هیدراته کردن موهای شما کمک می‌کند. برای تهیه ماسک موز باید ۲ عدد موز را پوست بگیرید و له کنید.

در ادامه ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن یک قاشق غذاخوری عسل است. مواد را با چنگال هم بزنید یا در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید.

این ماسک را روی ساقه و کف سر قرار دهید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را بشویید.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم کننده‌ها برای موهای آسیب دیده

۶- از روغن بادام استفاده کنید

حتما شنیده‌اید که روغن بادام خواص زیادی برای سلامت موها دارد. برای هیدراته کردن موها می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام را در یک ظرف بریزید و آن را برای چند ثانیه گرم کنید.

در ادامه نوک انگشتانتان را به روغن آغشته کنید و کف سر و ساقه موها را با روغن ماساژ دهید. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را با شامپو بشویید.

۷- موها را به ماسک عسل آغشته کنید

عسل بهترین آبرسان مو است که به طور طبیعی خاصیت آبرسانی دارد و سرشار از مواد مغذی است. برای هیدراته کردن موها می‌توانید ۲ قاشق عسل را با ۱ قاشق شیر یا ماست و ۱ قاشق روغن نارگیل ترکیب کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و بعد از این ماسک برای ساقه موها استفاده کنید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد موها را بشویید.

۸- از روغن زیتون کمک بگیرید

برای آبرسانی مو در طب سنتی از روغن زیتون استفاده می‌شود. این روغن بهترین آبرسان موهای خشک است که به رفع شکنندگی و خشکی مو کمک زیادی می‌کند.

برای آبرسانی مو با روغن زیتون باید مقداری روغن را برای چند ثانیه گرم کنید و بعد نوک انگشتانتان را به روغن آغشته کنید و روی پوست سر و موها ماساژ دهید. اجازه دهید روغن برای ۲۰ دقیقه روی موها بماند و بعد سرتان را بشویید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شامپوها برای موهای آسیب دیده

۹- از تخم مرغ برای آبرسانی موها استفاده کنید

تخم مرغ یک آبرسان قوی برای موهای آسیب دیده است که به خاطر چربی‌ها و پروتئین‌های مفیدی که دارد به خوبی ساقه مو را هیدراته می‌کنید و برای تغذیه و بهبود رشد موها نیز مفید است.

برای آبرسانی مو در منزل می‌توانید ۲ تا ۳ عدد سفیده تخم مرغ را جدا کنید و بعد یک قاشق غذاخوری آبلیموی طبیعی و یک قاشق روغن جوجوبا به آن اضافه کنید.

مواد را خوب هم بزنید و سپس این ترکیب را با نوک انگشت روی ریشه و ساقه موها ماساژ دهید. یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. در ادامه موها را بشویید و خوب آبکشی کنید.

۱۰- از ماسک خیار، تخم مرغ و روغن زیتون استفاده کنید

اگر موهایتان را دکلره کرده‌اید یا در اثر استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو، ساقه موهایتان به شدت خشک و دهیدراته شده است، می‌توانید از ماسک ترکیبی خیار برای درمان کمک بگیرید. در این روش باید یک عدد خیار را بشویید و پوست آن را جدا کنید.

در ادامه خیار را همراه با ۱ عدد تخم مرغ و ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون در مخلوط کن بریزید و مواد را به خوبی ترکیب کنید. با نوک انگشت ماسک را به تمام ریشه و ساقه مو بمالید و سپس یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد موها را بشویید.

۱۱- از ماسک آووکادو و موز استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های آبرسانی مو استفاده از ماسک آووکادو و موز است. به جرات می‌توان گفت که هیچ میوه‌ای در دنیا به اندازه آووکادو برای هیدراته کردن موها مفید نیست. این میوه سرشار از چربی‌های مفید است و یک آبرسان قوی برای موها محسوب می‌شود.

برای هیدراته کردن موهای آسیب دیده به ۲ عدد موز و ۱ عدد آووکادو نیاز دارید. پوست موز و آووکادو را جدا کنید و هر دو میوه را با پشت چنگال به خوبی له و با هم ترکیب کنید. حالا این ماسک را برای نیم ساعت روی موها قرار دهید و در ادامه موها را بشویید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ۱۱ روش آبرسانی به موها در خانه اشاره شد. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از خشکی مو باید به طور مدام از ماسک‌های خانگی استفاده کنید و استفاده از اتو و سشوار را به حداقل برسانید. شما از چه راهکارهایی برای هیدراته کردن موهای خود استفاده می‌کنید؟

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید