پورشه با شکستن رکورد تسلا؛ صفر تا صد در چشم برهم زدنی!

خودروسازان بزرگ این روزها در کنار بحث تکنولوژی و فناوری، در زمینه سرعت، قدرت و شتاب نیز رقابت می‌کنند. به تازگی کمپانی پورشه توانسته تا تسلا را در سرعت شکست بدهد. 

به گزارش خبرآنلاین، سال‌ها پیش، تسلا ادعا کرد که خودروی تولیدی‌اش قادر است تا زمان شتاب صفر تا صد زیر دو ثانیه را ثبت کند. اکنون، پورشه تایکان جدید تاج شتاب و سرعت را به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی، از تسلا گرفته است. 

پورشه تایکان توربو GT جدید هرگز ضعیف و کند به حساب نمی‌آمد. با فعال شدن لانچ کنترل، خروجی آن از ۷۷۷ اسب بخار به ۱۰۱۹ اسب بخار افزایش می‌یابد و برای دو ثانیه به طور موقت به ۱۰۹۲ اسب بخار می‌رسد. این خودرو دارای حداکثر سرعت ۲۸۹ کیلومتر بر ساعت و زمان صفر تا صد ۲٫۲ ثانیه یا ۲٫۱ ثانیه است. 

روی کاغذ، خودروهایی مانند لوسید ایر سافایر و تسلا مدل S پلد، هر دو شتابی نزدیک به پورشه و حتی کمتر دارند. با این حال، هیچ یک از آن‌ها نتوانستند رکوردی را که پورشه تایکان اخیراً انجام داده را ثبت کنند. براساس آزمایش Car & Driver، تایکان توربو GT در عرض تنها ۱٫۹۱۰ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده است. سپس، دوباره این رکوردگیری انجام شده و این بار در ۱٫۸۹۸ ثانیه رکورد ثبت شد. این عدد از تمامی رکورداران شتاب بهتر و بالاتر است. 

نکته جالب اینجاست که این آزمایش با در نظر نگرفتن برخی شرایط، مانند ثبت رکورد روی زمین چسبنده و یا کاهش وزن صورت گرفته است! 

اما ادامه ماجرا فرق می‌کند؛ در حالی که تایکان مسافت یک‌چهارم مایل را در ۹٫۳ ثانیه با ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند، لوسید ایر با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت همین زمان را ثبت کرده و تسلا مدل S پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت تنها با یک دهم ثانیه اختلاف شکست می‌خورد.

مطالب مفید