خبر خوش وزارت علوم: فرصتی دوباره برای ثبت‌نام دانشجویان محروم از تحصیل در مهلت حذف و اضافه!

به گزارش تجارت نیوز،

سعید حبیبا، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در نامه ای به رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری تاکید کرد: امکان ثبت نام دانشجویان محروم از تحصیل که حکم آنها در حال اجرا است (بدون ایجاد محدویت در اخذ واحد) در مهلت حذف و اضافه فراهم گردد و به دانشجویان ذینفع اطلاع‌رسانی شود.

 متن نامه سعید حبیبا، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بدین شرح است:

رؤسای محترم دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری

با سلام و احترام؛

با تأسی به موضع رأفت‌آمیز رهبر معظم انقلاب در عفو عمومی مورخ 16 بهمن 1401 و پیرو دستور ریاست محترم جمهور در خصوص بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل و بر حسب ساز و کار تعیین شده توسط وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان امور دانشجویان اقدام به بررسی و بازنگری در آرای صادره از کمیته‌های انضباطی نمود. در این بازنگری‌ها که با حضور کارشناسان زبده حقوقی و مدیران ذی‌ربط صورت گرفت، ملاحظه شد که پرونده‌های موضوع رسیدگی، مواجه با ایرادات حقوقی مسلّم متعددی است که موجب نقض آرای صادره قبلی می‌گردد.

اکنون با عنایت به مراتب فوق و با توجه به آغاز سال تحصیلی و نظر به اینکه ابلاغ آرای صحیحِ قانونی، موجب از دست رفتن وقت ثبت نام در ترم جاری و تضییع حقوق دانشجویان می‌گردد، مقتضی است اقدامات ذیل، معمول و نتیجه به این سازمان منعکس گردد:

امکان ثبت نام دانشجویان محروم از تحصیل که حکم آنها در حال اجرا است (بدون ایجاد محدویت در اخذ واحد) در مهلت حذف و اضافه فراهم گردد و به دانشجویان ذینفع اطلاع‌رسانی شود.

جهت امکان ثبت نام در نیم‌سال اول 1404-1403 منحصراً در خصوص دانشجویان مذکور، مدت حذف و اضافه یک هفته تمدید گردد.

دانشجویان مشمول این بخشنامه از تسهیلات رفاهی (نظیر خوابگاه و تغذیه) مانند سایر دانشجویان برخوردار خواهند بود.

آرای کمیته‌های انضباطی در خصوص تخلفات عمومی، اخلاقی، آموزشی و اداری از شمول این بخشنامه مستثنی هستند.

نسبت به مصادیق ابهام یا موارد مسکوت، در موارد مذکور با هماهنگی سازمان امور دانشجویان اقدام شود.

اعتراض سایر دانشجویانی که مدعی شمول این بخشنامه نسبت به خود هستند به قید فوریت و تا قبل از انقضای موعد حذف و اضافه به اداره کل دانشجویان داخل منعکس گردد.

منبع :

جماران

به اشتراک گذاری

مطالب مفید