آغاز نماز جمعه تهران با امامت رهبر معظم انقلاب، صحنه‌ای از وحدت و روحانیت

خطبه های نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب، از دقایقی پیش آغاز شده است. مقام رهبری در آغاز خطبه‌های امروز که از تمام شبکه‌های بین‌المللی پخش می‌شود، بیان کردند: کار درخشان نیروهای مسلح ما کاری قانونی و کاملا مشروع بود. ایشان افزودند: کاری که نیروهای مسلح ما کردند، کمترین مجازات برای سگ هار آمریکا در منطقه بود. جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد با صلابت انجام می‌دهد

به گزارش تجارت نیوز،

 آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدا اظهار کردند: همه برادران و خواهران عزیز و خودم را به رعایت تقوای الهی توصیه و دعوت می‌کنم؛ در گفتار و کردار مراقب باشیم از حدود الهی خارج نشویم، این معنای تقواست.

ایشان با اشاره به آیه ۷۱ سوره توبه افزودند: مسئله مهم پیوستگی مؤمنان با یکدیگر مطرح شده که در تعبیرات قرآنی به این پیوند و پیوستگی، ولایت گفته می‌شود که در آیاتی از قرآن آمده است اما در این آیه نتیحه این ولایت و همبستگی را رحمت الهی معرفی می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آیه شریفه با ذکر عزت و حکمت الهی پایان می‌دهند شاید از این‌جهت است که رحمت الهی در این مورد با عزت و حکمت پروردگار متناسب است چراکه حکمت خداوند انواع فضایلی نازل از پروردگاربر بندگان را شامل می‌شود یعنی همه حوادث زندگی رحمت الهی است لکن در این‌آیه شریفه این رحمت متناسب با عزت و حکمت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کردند: عزت الهی یعنی سیطره قدرت پروردگار بر همه عالم وجود و حکمت‌الهی یعنی استحکام و استواری همه قوانین آفرینش و در این آیه خ استند ما را متوجه این کنند که اگرمسلمانان باهم اتحاد داشتنه باشند، حکمت و عزت الهی پشت سر آن‌هاست و می‌توانند از قدرت بی‌پایان الهی استفاده کنند.

 

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

مطالب مفید