صعود دوباره قیمت سکه و طلا؛ آیا حباب ها در حال بازگشت هستند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: روز گذشته (پنجشنبه) قیمت هر اونس طلا به ۲۶۴۵ دلار رسید که به نسبت ابتدای هفته ۱۳ دلار کاهش داشته است؛ بنابراین این هفته، نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی، کنار از هفته‌های پیش‌تر بوده است.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تشریح کرد:  قیمت انواع قطعات سکه و طلا این هفته، تحت تاثیر نرخ ارز در داخل قرار گرفت و از همین جهت با افزایش همراه بوده است؛ بدین ترتیب که سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات پایانی هفته به ۴۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با ۱.۲ میلیون تومان افزایش نسبت به بهای خود در ابتدای هفته، مرز ۴۳ میلیون تومان را رد کرده و ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد. 

وی افزود: نیم سکه با ۷۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته به ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید و ربع سکه با ۵۰۰ هزار تومان رشد بها در آخرین معاملات پایانی هفته ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشت.‌ سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و در آخرین معاملات روز پنجشنبه هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

کشتی‌آرای در رابطه با تغییرات در بازار طلای داخلی نیز گفت: علیرغم کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی، نوسانات نرخ ارز در داخل، منجر به افزایش قیمت طلا شد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار با ۵۶۶ هزار تومان افزایش به ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۳۱ هزار تومان افزایش بها چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

این کارشناس بازار سکه و طلا تصریح کرد: همانطور که اشاره شد، نوسانات نرخ ارز و هیجانات بازار سبب شد که حباب سکه هم با افزایش همراه شود؛ بطوریکه هر قطعه سکه هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دارای حباب است که یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان طی این هفته بر حباب سکه اضافه شده است. براین اساس عمده‌ی افزایش قیمت سکه طرح جدید بخاطر افزایش حباب آن است. 

مطالب مفید