دستور خاص پزشکیان به میرداماد: پیش‌بینی هیجان‌انگیز قیمت دلار در دو سناریوی متفاوت

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین،برخی از معامله گران در بازار پشت خطی جمعه شب از کاهش یک هزار تومانی نرخ دلار خبر دادند؛ در حال حاضر، مهم‌ترین سوال از فعالان بازار این است که قیمت‌ها در هفته جاری چه روندی را طی خواهند کرد؟

پیش بینی قیمت دلار در 2 سناریو 

در این زمینه، تحلیلگران ارزی در بازار پشت خطی جمعه شب دو سناریو متفاوت برای پیش‌بینی وضعیت آینده مطرح کرده‌اند. گروه اول معتقد بودند که با توجه به نوسانات مداوم و صعودی قیمت دلار در هفته گذشته، احتمالاً در هفته جاری روند اصلاحی را تجربه خواهد کرد. این ادعا با توجه به نرخ دلار در بازار پشت خطی در شب جمعه تقویت می‌شود؛ به گفته آن‌ها، اسکناس آمریکایی در این بازار با کاهش یک هزار تومانی به نیمه کانال ۶۲ هزار تومان رسیده است. 

همچنین، خبر دستور ویژه رئیس‌جمهور به همتی و فرزین در خصوص ساماندهی بازار ارز به گوش معامله‌گران رسیده و این موضوع ممکن است باعث احتیاط خریداران در روز شنبه شود.

دستور ویژه پزشکیان به میرداماد 

در همین راستا، رسانه‌ها گزارش داده‌اند که رئیس‌جمهور دستوری ویژه برای مداخله و نظارت بر بازارها صادر کرده است. طبق این دستور، همتی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی مأمور نظارت و ورود به بازارها شدند.

در روزهای اخیر و همزمان با افزایش نوسانات ارزی، فعالان بازار از حضور قوی بازارساز و افزایش مداخلات ارزی خبر داده‌اند. گفته می‌شود که بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای یک مداخله بزرگ است و قرار است ۱۰۰ میلیون درهم برای این منظور در روزهای آینده تخصیص یابد.

پیش بینی بازار ارز از انتخابات آمریکا 

با این حال، گروهی دیگر بر ادامه روند صعودی قیمت‌ها تأکید داشتند و بیان می‌کردند که وضعیت ناامنی در خاورمیانه همچنان برقرار است و در صورتی که اسرائیل به پاسخ موشکی ایران واکنش نشان دهد، ممکن است انتظارات بار دیگر تغییر کند.

 از سوی دیگر، برخی دیگر معتقد بودند که در کنار اخبار خاورمیانه، مهم‌ترین ریسک سیاسی فعلی، انتخابات پیش روی آمریکا است و اگر حزب جمهوری‌خواه موفق به کسب اکثریت آرا شود، این موضوع می‌تواند چالش‌هایی برای آینده ایران به همراه داشته باشد. 

به طور کلی، در شرایط کنونی، اکثریت فعالان بازار بر این باورند که در صورت کاهش اخبار منفی، احتمال کاهش نرخ دلار بسیار زیاد است.

مطالب مفید