آموزش تهیه فوری سیر ترشی یک روزه؛ همراهی خوشمزه برای مهمانی‌های غیرمنتظره

آیا دوست دارید در عرض یک روز، سیر ترشی خانگی و خوشمزه داشته باشید؟ شاید باورتان نشود، اما این کار کاملا امکان‌پذیر است! شما می‌توانید تنها در عرض ۲۴ ساعت، یک سیر ترشی خانگی داشته باشید. در این مقاله از مجله اکالا می‌خواهیم طرز تهیه سیر ترشی یک روزه را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این ترشی خوشمزه را در خانه تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم جهت تهیه سیر ترشی یک روزه

برای تهیه سیر ترشی فوری و یک روزه، مواد اولیه زیر را آماده کنید:

سرکه انگور۱ لیترسیر۱ کیلوگرمنمک۱ قاشق غذاخوریشکر۱/۲ پیمانهشیره انگور۱/۲ پیمانهرب انار۱/۲ پیمانه

مراحل تهیه سیر ترشی یک روزه

طرز تهیه سیر ترشی یک روزه شامل چهار مرحله ساده زیر است:

مرحله اول: آماده‌سازی سیر

برای تهیه یک سیر ترشی یک‌ روزه خوشمزه، ابتدا باید پوست بیرونی سیرها را جدا کرده و آن‌ها را خوب بشویید. پس از شستشو، سیرها را روی یک پارچه تمیز و نخی قرار داده و اجازه دهید تا رطوبت اضافی آن‌ها به طور کامل گرفته شود و خشک شوند.

مرحله دوم: جوشاندن مواد اولیه

در این مرحله، سرکه را درون یک قابلمه بریزید. سپس نمک، شکر، رب انار و شیره انگور را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد به طور کامل با هم ترکیب شوند. در ادامه، سیرها را نیز به قابلمه اضافه کنید.

سپس، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید تا محتویات درون آن به مدت ۱۵ دقیقه بجوشند. توجه داشته باشید که زمان پخت نباید بیشتر از ۱۵ دقیقه باشد، زیرا ممکن است سیرها له شوند.

مرحله سوم: قرار دادن سیر ترشی درون شیشه

پس از اینکه سیرها به مدت ۱۵ دقیقه در مخلوط سرکه و سایر مواد جوشیدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید. حالا اجازه دهید تا سیرها، یک شب کامل در همان قابلمه بمانند.

روز بعد، سیرها را در یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک بچینید. سپس، سرکه درون قابلمه را با استفاده از یک صافی تمیز صاف کرده و روی سیرهای داخل شیشه بریزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی گل کلم و موسیر به روش سنتی

مرحله چهارم: آماده شدن سیر ترشی

در آخر، درب ظرف سیر ترشی را محکم ببندید و آن را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید. سیر ترشی شما پس از یک روز آماده مصرف است. اما برای اینکه ترشی سیر طعم بهتری پیدا کند بهتر است یک هفته صبر کنید و بعد میل نمایید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی پیاز قرمز خلالی

نکات مهم برای تهیه‌ سیر ترشی یک روزه

برخی نکات کلیدی و مهم برای تهیه سیر ترشی فوری و حرفه‌ای عبارتند از:

می‌توانید به جای سرکه انگور از سرکه سیب برای تهیه سیر ترشی استفاده کنید.برای تهیه ترشی سیر بدون پوست فوری می‌توانید از سیر به صورت کامل یا حبه شده استفاده کنید.برای تهیه این ترشی خوشمزه می‌توانید از گلپر و فلفل نیز استفاده کنید.بهترین ظروف برای نگهداری سیر ترشی، ظروف شیشه‌ای هستند. ظرف شیشه‌ای به دلیل عدم واکنش با سرکه، هیچ‌گونه ماده شیمیایی مضری را وارد ترشی وارد نمی‌کند و طعم و کیفیت آن را حفظ می‌کند.سیر ترشی هرچه مدت زمان بیشتری نگهداری شود، نرم‌تر شده و طعم شیرین‌تری پیدا می‌کند.برای کاهش تیزی طعم سرکه در ترشی سیر می‌توانید پس از ریختن سرکه روی سیرها، یک تکه نبات روی آن‌ها قرار دهید. نبات به تدریج در سرکه حل شده و شیرینی آن باعث می‌شود که طعم تند و تیز سرکه ملایم‌تر شود.

در این قسمت از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه سیر ترشی یک‌ روزه را با جزئیات کامل ارائه کردیم. با استفاده از این دستورالعمل ساده و سریع دیگر نیازی نیست برای داشتن سیر ترشی، روزها منتظر بمانید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا مواد لازم را تهیه کرده و دست به کار شوید تا فردا، غذایتان را به همراه سیر ترشی میل کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید