۹ عطر لوکس و ظریف با رایحه گل رز؛ انتخابی منحصربه‌فرد و ماندگار

رایحه گل رز یکی از محبوب‌ترین عطرها در دنیای عطرسازی است که حسی سرشار از زنانگی و شادابی را به فرد می‌بخشد. در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با ۹ عطر شیک و باکلاس با رایحه گل رز آشنا شوید.

معرفی عطرهای لوکس با بوی گل رز

گل رز در عطرسازی نماد زنانگی، ظرافت و زیبایی است و رایحه آن بین دختران و زنان سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این رایحه گلی و شیرین و بسیار دلپذیر است و در ترکیب با رایحه‌های دیگر با هر سلیقه‌ای سازگار خواهد بود. نکته دیگری که در مورد عطر گل رز وجود دارد این است که ترکیبات دیگری در عطر به کار می‌روند، تعیین می‌کنند که این عطر برای چه فصلی مناسب‌تر است.

جالب است بدانید که از نظر روانشناسی بوی گل رز موجب تمرکز ذهن، احساس آرامش و التیام اعصاب می‌شود. در ادامه این بخش به ۹ عطر شیک و باکلاس با رایحه گل رز اشاره شده است.

۱- آمواج لاو تیوب رز (Amouage Love Tuberose)

یکی از لوکس‌ترین عطرهای گلی زنانه با رایحه‌ای ملایم، شیرین و گلی که حس تازگی و زنانگی را به مخاطب القا می‌کند. نت ابتدایی این عطر تلفیقی از یاس، گاردنیای یاسمنی و گل مریم است و رایحه میانی آن وانیل خامه است. گروه بویایی این عطر چرمی تلخ است و برای فصول سرد سال انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود.

۲- میسون فرانسیس کورکجان ا لا رز (Maison Francis Kurkdjian A La Rose)

Maison Francis Kurkdjian یک برند لوکس فرانسوی است و A La Rose یکی از خوشبوترین عطرهای زنانه این برند است. این عطر به خاطر رایحه خنک و ملایمی که دارد، بسیار محبوب است. رایحه این عطر آنقدر شبیه به گل رز است که با بو کردن آن احساس می‌کنید در میان انبوهی از گل‌های رز قرار گرفته‌اید.

اگر عاشق گل رز و رایحه آن هستید و دوست دارید از یک عطر لوکس و ماندگار استفاده کنید، بهترین گزینه برای شما ادوپرفیوم الا رز است. نت اولیه این عطر پرتقالی و ترنج و نت میانی آن ترکیبی از گل رز، گل بنفشه و گل مگنولیا است.

بیشتر بخوانید: بهترین عطرها برای فصول سرد؛ مخصوص خانم‌ها

۳- بولگاری رز اسنشیال زنانه (Bvlgari Rose Essentielle EdT for Women)

پیشنهاد بعدی ما برای علاقه‌مندان به عطر جذاب با رایحه رز ادوتویلت رز اسنشیال از برند ایتالیایی Bvlgari است. این عطر رایحه‌ای جذاب و شیرین دارد و در سال ۲۰۰۶ عرضه شد. برای تهیه این عطر لوکس از ترکیبات طبیعی و ناب استفاده شده است و استفاده از آن حسی فریبنده، باشکوه و اسرارآمیز را به شما می‌بخشد.

این عطر رایحه‌ای خنک، گلی و پودری دارد و به همین دلیل موجب ایجاد حس تمیزی و شادابی می‌شود. پخش بو و ماندگاری این عطر لوکس بسیار عالی است و بهتر است در فصول گرم سال و در دمای هوا معتدل از آن استفاده شود.

۴- برنینگ رز (Burning rose)

اگر به دنبال یک عطر جذاب زنانه و مردانه با رایحه گل رز هستید، بهتر است عطر برنینگ رز از برند Carolina Herrera را امتحان کنید. این عطر هم برای خانم‌ها و هم آقایان مناسب است و رایحه‌ای ملایم و شیرین دارد.

رایحه ابتدایی این عطر ترکیبی از رز و نعنا اندونزی است و نت میانی آن دارچین و نت پایدار آن زنجبیل است. استفاده از عطر حس تازگی، انرژی و گرما را در شما ایجاد می‌کند و طوری طراحی شده است که برای همه افراد با هر سن و جنسیتی جذاب باشد.

بیشتر بخوانید: به هیچ عنوان به این نقاط بدن عطر نزنید

۵- میس دیور رز ان رزز (Dior Miss Dior Rose N’Roses)

میس دیور رز ن رزز رایحه‌ای لوکس و خوشبو برای ابراز عشق است که تجربه‌ای متفاوت از عطرهای گلی را برای شما رقم می‌زند. این عطر رایحه‌ای ملایم و شیرین دارد و در نت ابتدایی آن می‌توانید عطر رز گراس، رز گراس خالص و داماسک رز را احساس کنید و در رایحه میانی این عطر بوی پوست ترنج، نارنج ایتالیایی، شمعدانی به مشام می‌رسد.

۶- ادوپرفیوم لانکوم ترزور میدنایت رز زنانه (Lancome Tresor Midnight Rose EDP for Women)

ادوپرفیوم ترزور میدنایت رز از بهترین عطرهای گلی زنانه است که توسط برند محبوب لانکوم تولید شده است. این عطر در سال ۲۰۱۴ عرضه و در مدت زمانی کوتاه به یکی از محبوب‌ترین عطرهای دنیا تبدیل شد. در نت ابتدایی این عطر می‌توانید بوی میوه‌ای و گلی از رایحه تمشک و گل رز را احساس کنید و بعد از مدتی بوی مشک و چوب سدر نیز به مشام می‌خورد.

این عطر شیرین و کمی ترش است و بهتر است در روزهای بارانی و ابری که هوا خنک است استفاده شود. عطر ترزور میدنایت رز هم برای مراسم رسمی و هم برای استفاده روزمره مناسب است و عطری دل انگیز و سرشار از جذابیت را به فرد القا می‌کند.

۷- پرفیومز د مارلی دلینا زنانه (Parfums De Marly Delina EDP For Women)

عطر دلینا یکی از محبوب‌ترین عطرهای کمپانی پرفیومز د مارلی است که اکثر عطرهای این شرکت بر پایه رز هستند. این عطر یک اکسیر چند وجهی از مدرنیته و کلاسیک است که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و عطری شیک و عروسکی دارد. با اولین اسپری از این عطر می‌توانید بوی ترنج، سرخالو، ریواس و جوز هندی را احساس کنید.

تندی و ترشی این رایحه‌ها در کنار هم موجب ایجاد حس شادابی و سرزندگی می‌شود و امید را در قلبتان زنده می‌کند. رفته رفته بوی گل رز، گل صد تومانی، مشک و عصاره وانیل به مشام می‌رسد و هر چقدر که بیشتر از آن می‌گذرد می‌توانید با هر نفسی که می‌کشید بوی پشم کشمیر، خس خس، چوب سدر و بخور را احساس کنید. این عطر موجب انتقال حس اعتماد به نفس و توانمندی به شما می‌شود.

۸- ادوتویلت میس دیور بلومینگ بوکت (Miss Dior Blooming Bouquet EDT)

یکی دیگر از عطرهای محبوب برند دیور که دقیقا مطابق را احساسات زنانه طراحی شده است، عطر میس دیور بلومینگ بوکت است. این عطر تداعی کننده دختری شاد با پیراهن پرنسسی و لبخندی جذاب است که هر کسی را درگیر عشق خود می‌کند.

رایحه این عطر خنک و شیرین است و استفاده از آن حس روزهای ابتدای بهار را در روح شما ایجاد می‌کند. در نت ابتدایی این عطر می‌توانید رایحه نارنگی ماندارین را احساس کنید و پس از آن ترکیبی از عطر دل انگیز گل رز در کنار گل صد تومانی، هلو و زردآلو به مشام می‌خورد.

۹- ادوپرفیوم ایوروشه کام اون اویدنس (Yves Rocher Comme une Evidence EDP)

آخرین پیشنهاد ما برای علاقه‌مندان به عطر با بوی گل رز ادوپرفیوم ایوروشه کام اون اویدنس است که در سال ۲۰۰۳ توسط برند ایوروشه عرضه شد. این عطر رایحه‌ای خنک، شیرین و ملایم دارد و رایحه آن دست مثل خنکای نسیم در باغی پر از گل‌های رنگارنگ به نظر می‌رسد.

این عطر برای استفاده در مهمانی‌ها و مراسم مختلف مناسب است و نسبت به دیگر عطرها قیمت مناسب‌تری نیز دارد.

در این مقاله به ۹ عطر شیک و باکلاس با رایحه گل رز اشاره شد. اگر شما هم از طرفداران عطر رز هستید، می‌توانید از این عطرها استفاده کنید. به نظر شما کدام عطرهای معروف با رایحه گل رز، جذابیت بیشتری دارند؟

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید