طرح جدید برای بازسازی خانه ابراهیم رئیسی!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ،مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌وشصت‌وهشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه علنی امروز شورا گفت: در این جلسه بیشتر وقت را به ارائه گزارش‌های حسابررسی اختصاص دادیم تا بتوانیم این گزارش‌ها را به موقع بررسی کنیم تا موارد تکلیفی را بتوانند در سال جاری انجام دهند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز یک فوریت نام‌گذاری معبری به نام شهید نیلفروشان نیز در دستور کار قرار گرفته است. همچنین برای خرید خانه شهید رئیسی و تبدیل آن به موزه موضوع ارجاع شده که پس از بررسی به صحن شورا خواهد آمد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره نام‌گذاری روزی به نام تهران و برگزاری مراسم ویژه این روز در ۱۴ مهرماه براساس مصوبه دوره چهارم شورای شهر تهران گفت: روز تهران مراسمی برایش برنامه‌ریزی شده که همانند سال‌های قبل باید برنامه‌هایی پیش بینی شود، اما روز تهران در شورای فرهنگ عمومی و یا شورای فرهنگ استان تهران به تصویب نرسیده است بر همین اساس پیشنهادی برای دوازدهم بهمن‌ماه که همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) است به نام روز تهران پیشنهاد شده که این مورد هم هنوز تصویب نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در دوره چهارم مصوبه‌ای داشتیم تا ۱۴ مهرماه به عنوان روز تهران نام‌گذاری شود. در این روز تهران به عنوان پایتخت انتخاب شده اما این مصوبه در شورای فرهنگ عمومی باید مورد بحث و تصویب قرار بگیرد که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم؛ اما برای امسال ۱۴ مهرماه باید برنامه ویژه روز تهران همانند سال‌های گذشته برگزار شود.

چمران درباره اتوبوس‌های برقی وارداتی به کشور نیز اظهار کرد: این اتوبوس‌ها برخی به سمت تهران حرکت کردند، تعدادی وارد تهران شدند و تعدادی هنوز روی کشتی هستند. در این سری ورود اتوبوس‌ها ۱۱۰ دستگاه تحویل داده خواهد شد که البته برای ما رقم ناچیزی است. کرج هم بیشتر اتوبوس‌های برقی از تولید داخل خریداری کرده بود که ما در نمایشگاه نمونه آنها را دیدیم و تشویق کردیم که این اتوبوس‌ها را حتی بهتر بسازند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع هفت ساله شدن شوراهای کشور گفت: شورای عالی استان‌ها این موضوع را پیگیری می‌کند با نمایندگان که صحبت می‌کنیم برخی از آنها موافق و برخی مخالف هستند؛ اما موضوع در شورای نگهبان هنوز نیامده و بحثی هم صورت نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص جابه‌جایی‌ها و انتصابات جدید در شهرداری تهران تصریح کرد: شورای شهر تهران در جابه‌جایی‌ها دخالتی ندارد و این سوال را باید شهردار تهران پاسخ دهد.

مطالب مفید