13 راه کلیدی برای پرورش انرژی مثبت و دستیابی به آرامش درونی

به عقیده برخی، ذهن، بدن و روح شما کاملاً از انرژی تشکیل شده است. به همین دلیل، آنچه شما حس می‌کنید تبدیل به روحیه شما می‌شود. اگر اغلب احساس بیماری، افسردگی، اضطراب یا ترس می‌کنید، انرژی شما ممکن است در جهات منفی پراکنده شده و باعث احساسات و واکنش‌های آشفته شود. اما شما به راحتی می‌توانید سطح انرژی خود را افزایش دهید تا خود را با سلامتی خوب، آرامش ذهن و آسودگی خیال خوشحال کنید. در این مقاله از مجله اُکالا، هشت مرحله ساده و روزانه را به شما می‌گوییم تا چرخه‌های مخرب را از بین ببرید و به انرژی‌های مثبت و شفابخش برسید.

نکات کلیدی برای جذب انرژی مثبت و رسیدن به آرامش

برای جذب انرژی مثبت و رسیدن به آرامش به نکات زیر توجه کنید.

با انرژی مثبت بیدار شوید.

روشی که روز خود را شروع می‌کنید، راهی است که روز خود را حفظ خواهید کرد. به محض بیدار شدن از خواب با این فکر که “من مشکلات زیادی دارم، امروز روز بدی خواهد بود” خود را در زندان انرژی منفی حبس نکنید.

درک کنید که قدرت پرورش مثبت اندیشی در طول روز را دارید. هر روز صبح با خود تأیید کنید، “امروز، من کنترل را در دست دارم. امروز، اتفاقات خوبی برای من رخ می‌دهد. امروز روزی است که شروع به تغییر همه روزهای دیگر به سمت بهتر شدن می‌کند.”

افکار خود را کنترل کنید.

افکار ترسناک را در مسیر خود متوقف کنید. مهم نیست که از چه اتفاقی می‌ترسید، در ذهنتان با آن رو به رو شوید و سپس از آن عبور کنید. زندگی در نگرانی و استرس نه تنها انرژی شما را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند به سلامتی شما آسیب جدی وارد کند. بر احساسات خود مسلط شوید تا بر چالش‌های خود غلبه کنید.

تاثیرات منفی را قطع کنید.

اغلب این انرژی خودمان نیست که کم می‌شود، بلکه انعکاس سمی دیگران است که حال خوب ما را مختل می‌کند. لحظه‌ای به این فکر کنید که افراد خاصی در زندگی شما چگونه بر شما تاثیر می‌گذارند: آیا آنها شما را از نظر ذهنی و عاطفی تخلیه می‌کنند؟ آیا اقدامات آنها تأثیرات نامطلوبی بر شما دارد؟ قرار است روابط، انرژی شما را دوباره پر کند، نه اینکه آن را تخلیه کند. از قطع رابطه با افرادی که بیشتر از اینکه به شما کمک کنند به شما ضرر می‌رسانند، نترسید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک فرد مثبت اندیش باشیم؟

قدرت خود را بشناسید.

فکر نکنید که شما فردی ضعیف هستید که کنترلی بر شرایط ندارید. انرژی شما باورنکردنی‌ترین عنصر شماست. تشخیص دهید که به توانایی تغییر هر چیزی که از آن ناراضی هستید مجهز شده‌اید و واقعیتی بزرگ‌تر خلق کنید. با تلاش برای شروع‌های جدید، نیروی درونی شما به طور خودکار افزایش می‌یابد.

اندکی بی حرکت بمانید.

شما باید یاد بگیرید که با انرژی جهانی کار کنید، نه در برابر آن. وقتی همه چیز بر وفق مراد شما نیست، آرام بنشینید و اجازه دهید انرژی مطلوب‌تری برگردد. مانند جزر و مد اقیانوس، انرژی کاهش می‌یابد و جریان می‌یابد. و گاهی کائنات به ما خدمات بزرگی می‌کند که آنچه را که می‌خواهیم به ما نمی‌دهد. پس اگر مدام در حال تلاش و شکست هستید، یک قدم به عقب بردارید و منتظر انرژی مناسب در زمان مناسب باشید.

خودتان را شفا بدهید.

تا زمانی که انرژی خود را از خاطرات مضر و احساسات منفی پاک نکنید، معجزه نمی‌تواند آشکار شود. ببخشید و عبور کنید. هر چیزی را که در گذشته به شما آسیب رسانده است رها کنید.

گاهی اوقات به همین سادگی است که به یک نفر بگویید انرژی او را از زندگی خود رها می‌کنید. گاهی اوقات، گذراندن وقت در میان طبیعت یا بازی با کودکان می‌تواند به عنوان یادآوری آرامش بخش از زیباترین اشکال انرژی در دنیای ما عمل کند.

با حسن نیت عمل کنید.

انرژی‌های ورودی و خروجی باید مطابقت داشته باشند. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که انرژی فوق العاده ای دریافت کنید، اگر چیزی که می‌دهید وحشتناک باشد. بر اساس اصول عمل کنید: حتی اگر کسی در حق شما بدی کرده است، تلافی نکنید. بگذارید کارما به آن بپردازد.

به سمت دیگری بچرخید و توجه خود را دوباره متمرکز کنید. سخت کار کنید، مراقب دیگران و خودتان باشید و از موقعیت‌های پیچیده دوری کنید. این سه اصل هرگز انرژی شما را از حالت خالص و تمیز بیرون نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: جملات انگیزشی برای داشتن یک روز پرانرژی

یک تعهد نامه بنویسید. 

نیت خود را بنویسید: چگونه می‌خواهید انرژی خود را برای بهتر شدن تغییر دهید؟ آیا می‌خواهید سلامت خود را بهبود ببخشید، یک رابطه عاشقانه جدید پیدا کنید یا پول بیشتری جذب کنید؟ آرزوی قلبی خود را در کلمات بریزید و نامه خود را به جهان هستی رها کنید.

فراموش نکنید که از آن تشکر کنید، گویی آرزوهای شما قبلاً برآورده شده است. می‌توانید نامه را در رودخانه بیندازید یا آن را در زیر درخت بکارید. باور کنید که خداوند به هر نیاز پر انرژی شما پاسخ خواهد داد.

خودتان را در اولویت قرار دهید.

اگر احساس خوبی نسبت به خود دارید، بسیار آسان‌تر خواهد بود که این رضایت درونی را به جهان نشان دهید. مواظب خود باشید و انجام آن کارهای کوچک مراقبت از خود را که به شما احساس خوبی می‌دهد، به عادت تبدیل کنید. این تفاوت بزرگی در نحوه حمل خود ایجاد می‌کند.

با خود مهربان باشید.

وقتی احساس ناراحتی می‌کنید، افکار خود را بشناسید و به آنها احترام بگذارید. سعی کنید با خودتان مهربان باشید، خواه این به این معنا باشد که مانترای مورد علاقه خود را بارها و بارها تکرار کنید، یا تلاش کنید تا با دلسوزی با خود رفتار کنید، درست مانند یک دوست.

از کلمات مثبت استفاده کنید.

گفتنِ جملاتی مانند: من سپاسگزارم، حضور دارم، دوست دارم یاد بگیرم… و غیره شما را در مسیر جذب انرژی مثبت به سرعت جلو می‌برد. نحوه برقراری ارتباط ما مستقیماً بر انرژی ما تأثیر می‌گذارد، بنابراین استفاده از کلماتی مانند عشق، راه حل، شادی، امن و غیره باعث ایجاد دیدگاه شادتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: جملات امیدبخش برای بدست آوردن انگیزه و انرژی مثبت

سخاوتمندتر باشید.

بیشتر به پیشخدمت انعام دهید، در را برای کسی که پشت سرتان است باز نگه دارید، به همکار خود در انجام یک کار کمک کنید، شریک زندگی خود را با تمیز کردن آپارتمان غافلگیر کنید، یک یادداشت محبت آمیز برای یک دوست یا همکار بگذارید. وقتی نسبت به اطرافیان خود سخاوتمند باشید، تغییری قطعی در جو و انرژی ای که جذب می‌کنید ایجاد خواهید کرد.

بیشتر لبخند بزنید.

این یک اقدام کوچک است که می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. حتی اگر لبخند در ابتدا آنقدرها هم واقعی نباشد، احساس بهتری خواهید داشت، دوستانه‌تر برخورد می‌کنید و به نظر دیگران صمیمی‌تر می‌شوید، که انرژی مثبتی را که می‌خواهید جذب می‌کند.

به عنوان موجودات روحانی، امکانات ما نامحدود است و از راه‌های بسیار زیادی می‌توانیم برای جذب انرژی مثبت استفاده کنیم و حتی راه‌های جدید مختص به خودمان خلق کنیم. ما باید نیروی پرانرژی خود را بشناسیم تا بتوانیم آن را بالا ببریم و به اهداف خود برسیم.

با این ۱۳ کلید که در این مقاله از مجله سبک زندگی اُکالا خواندید می‌توانید از همین امروز انرژی خود را تغییر دهید و تماشا کنید که جهان شما در مقابل با مهربانی پاسخ می‌دهد.

مطالب مفید