3 تکنیک مؤثر برای تمیز کردن کاور مبل پلاستیکی + نکات طلایی

استفاده از کاورهای پلاستیکی مبل، یک راهکار ساده برای جلوگیری از لک شدن مبلمان است. اما تجمع خاک و آلودگی روی این کاورها نیز موجب می‌شود تا بعد از مدتی نیاز به شستشو داشته باشند. در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی به طور کامل آشنا شوید.

نحوه شستشوی کاور طلقی مبل با شامپو

شستشوی صحیح روکش پلاستیکی مبل از پاره و کدر شدن آن جلوگیری می‌کند و مانع آسیب دیدن آن می‌شود. در ادامه این بخش می‌توانید با نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی با شامپو آشنا شوید.

۱- کاور را از روی مبل بردارید

در اولین مرحله از شستن روکش پلاستیکی مبل باید آن را به آرامی از روی مبل بردارید. در این مرحله باید دقت کنید که کاور در زمان برداشتن آسیب نبیند و خاک و آلودگی‌های روی آن به مبل منتقل نشود.

۲- کاور را در ظرف آب بریزید

یک ظرف بزرگ آب ولرم رو به سرد آماده کنید و کاور را در آن قرار دهید. اگر کاور پلاستیکی خاکی به نظر می‌رسد، بهتر است آن را یک بار در آب فرو ببرید و کمی تکان دهید. سپس آب ظرف را دور بریزید و دوباره آن را با آب ولرم پر کنید.

به خاطر داشته باشید که برای تمیز کردن کاور مبل طلقی به هیچ عنوان نباید از آب گرم استفاده کنید، زیرا این کار موجب خراب شدن کاور و تغییر شکل آن می‌شود.

۳- مقداری شامپو به آب اضافه کنید

مقداری شامپوی ملایم و مناسب در آب سرد بریزید و آب را با دست کمی هم بزنید تا شامپو کف کنید. سپس اجازه دهید کاور برای نیم ساعت تا یک ساعت در این ترکیب بماند.

بیشتر بخوانید: روش‌های جلوگیری از آسیب زدن پایه مبل به فرش

۴- کاور را آبکشی کنید

بعد از حدود یک ساعت می‌توانید آب داخل ظرف را تخلیه کنید و دوباره آب سرد در آن بریزید. کاور را در آب غوطه ور کنید و تا کف و آلودگی‌ها به طور کامل تمیز شوند. کاور را چند دور آبکشی کنید تا کاملا تمیز شود.

۵- کاور را با دستمال خشک کنید

بعد از شستشوی کاور باید آن را در مکانی مناسب پهن و سپس با یک پارچه میکروفیبر سطح آن را پاک کنید. در واقع این کار هم موجب خشک شدن کاور می‌شود و هم لکه‌های روی آن را به طور کامل از بین می‌برد. در این مرحله باید پارچه را به آرامی روی کاور بکشید تا آسیبی به آن وارد نشود.

نحوه تمیز کردن کاور مبل پلاستیکی با مواد پاک کننده و پارچه

راهکار بعدی برای تمیز کردن کاور مبل پلاستیکی، استفاده از یک دستمال مرطوب و آغشته به مواد پاک کننده است. در این روش باید مقداری تمیز کننده چند منظوره یا شیشه پاک کن روی یک پارچه میکروفیبر مرطوب اسپری کنید و سپس کاور را همانطور که روی مبل قرار گرفته است، به آرامی تمیز کنید.

در این روش به هیچ عنوان نباید به کاور فشار وارد کنید.

روش تمیز کردن کاور ژله‌ای مبل با سرکه

سرکه قدرت تمیز کنندگی بالایی دارد و از همین رو می‌توانید از آن برای از بین بردن لکه‌ها و آلودگی‌های روی کاور پلاستیکی استفاده کنید. در این روش باید در یک ظرف ترکیبی از آب و سرکه با نسبت ۲ به ۱ آماده کنید. در ادامه یک پارچه را به این ترکیب آغشته کنید و آن را روی کاور بکشید تا به طور کامل تمیز شود.

بیشتر بخوانید: روش‌های شستن انواع مبل در خانه

نکاتی که باید برای شستن کاور مبل پلاستیکی بدانید

بهتر است بدانید که شستن روکش مبل در لباسشویی یک روش کاملا غیراصولی و اشتباه است و ممکن است موجب پاره شدن و آسیب دیدن کاور می‌شود. در صورت شستشوی کاور در ماشین لباسشویی باید آن را روی کمترین زمان قرار دهید و با آب سرد و کمترین دور چرخش بشویید. فراموش نکنید که فشاری که ماشین لباسشویی به کاور پلاستیکی وارد می‌کند، ممکن است به آن آسیب وارد کند. در این روش باید برای شستن کاور از مقداری شامپو استفاده کنید.برای تمیز کردن کاور پلاستیکی مبل به هیچ عنوان نباید از فشار زیاد استفاده کنید.استفاده از پودر ماشین لباسشویی موجب کدر و خراب شدن کاور می‌شود.شستن کاور پلاستیکی مبل با آب داغ موجب کدر و چسبناک شدن آن می‌شود.در صورتی که روی کاور لکه‌های سخت و سفید ایجاد شده است؛ می‌توانید از مقدار بسیار کمی سفید کننده را با آب مخلوط کنید و کاور را برای چند دقیقه در این ترکیب قرار دهید. به خاطر داشته باشید که این روش برای شستشوی همه کاورها مناسب نیست.برای شستشوی کاور مبل ژله‌ای باید از شوینده‌های ملایم مثل شامپو یا مقداری مایع لباسشویی استفاده کنید.به منظور جلوگیری از ایجاد لک و آلودگی روی کاور پلاستیکی مبل بهتر است هفته‌ای یک بار با یک پارچه مرطوب روی کاور را به طور کامل تمیز کنید.برای رفع چروک کاور پلاستیکی مبل باید پس از خشک شدن کاور، آن را روی مبل بکشید تا چروک‌ها به مرور محو شوند. به خاطر داشته باشید که برای صاف کردن کاور پلاستیکی به هیچ عنوان نباید از اتو کشیدن یا روش خاصی استفاده شود.کاورهای پلاستیکی مبل در جنس‌ها و کیفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند و از همین رو باید در زمان شستشو حتما به جنس کاور خود نیز دقت کنید.اگر هیچ تجربه‌ای در شستن کاور مبل پلاستیکی ندارید، بهتر است از خدمات شستشوی مبل و کاور مبل برای تمیز کردن این کاورها کمک بگیرید.در زمان شستن کاور بهتر است آن را در ظرف بزرگ بیندازید و فشار زیادی به آن وارد نکنید تا چروکیده و خراب نشود.اگر کاور پلاستیکی مبل تمیز به نظر می‌رسد و تنها لکه‌هایی زننده روی آن ایجاد شده است، می‌توانید برای تمیز کردن آن از اسپری لکه بر استفاده کنید.

در این مقاله به بهترین روش‌های شستشوی کاور مبل در خانه اشاره شد. به خاطر داشته باشید که کاورهای پلاستیکی مبل بسیار حساس هستند و از همین رو باید برای تمیز کردن آن‌ها از شوینده ملایم و آب ولرم استفاده کنید تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود. اگر تجربه شستن کاور مبل پلاستیکی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید