افت هیجان در بازار دلار: روندی آرام به جای تلاطم

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلوی تلاطم‌های شدید گذشته گرفته شده است و اگر هم تلاطم و نوسان پس از یک اتفاق سیاسی در بازار ایجاد می‌شود، پس از چند روز فروکش می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

علیرضا سلیمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز در روزهای اخیر، گفت: ما در یک سال گذشته با بی‌سابقه‌ترین اتفاقات سیاسی ـ امنیتی در منطقه و کشور روبه‌رو بودیم که هر کدام می‌توانست شدیدترین جهش‌ها را در نرخ ارز ایجاد کند اما این‌گونه نشد.

وی با بیان اینکه “با مدیریت خوبی که بانک مرکزی در این حوزه اعمال کرد شاهد کاهش قابل توجه نوسانات ارزی در بازار بودیم.”، اظهار کرد: کاهش نوسانات و تلاطم‌های ارزی در حالی بود که ما بزرگترین اتفاقات سیاسی در دهه‌های گذشته اعم از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل و عملیات وعده صادق 1 و 2، شهادت اسماعیل هنیه در تهران و شهادت رئیس جمهور کشورمان را تجربه کردیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در سال‌های گذشته بازار ارز بعضاً حتی با یک اظهارنظر هم دچار تلاطم و نوسان بالا و پایداری می‌شد و شاهد جهش‌های قیمتی در بازار بودیم.

سلیمی با تأکید بر اینکه بازار ارز کشور از آن شرایط حساس و متزلزل سال‌های قبل به جایگاهی رسیده است که بزرگترین اتفاقات امنیتی منطقه هم نمی‌تواند آن را دچار تلاطم‌های شدید گذشته کند، افزود: این صحبت من به‌معنای این نیست که با افزایش قیمت روبه‌رو نخواهیم بود بلکه منظور این است که جلوی تلاطم‌های شدید گذشته گرفته شده است و اگر هم تلاطم و نوسان پس از یک اتفاق سیاسی در بازار ایجاد می‌شود، پس از چند روز فروکش می‌کند.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق2 ایران گفت: نوسانات اخیر بازار ارز ناشی از حمله ایران به اسرائیل مانند تجارب قبلی موقتی خواهد بود و مردم مراقب باشند فریب دلالان و سودجویان را نخورند. مؤلفه‌های اقتصادی در یکی دو سال گذشته بهبود خوبی داشته است و کنار اینها مدیریت خوب بانک مرکزی و دست پر بازارساز شرایط خوبی را برای حفظ آرامش بازار رقم زد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان ابراز کرد: امیدواریم این مسیر در دولت جدید هم ادامه پیدا کند و همچنان شاهد ثبات بیش از پیش بازار باشیم.

منبع :

تسنیم

به اشتراک گذاری

مطالب مفید