آسان و سریع: هسته زیتون را در یک چشم بر هم زدن جدا کنید!

برای بیرون آوردن هسته زیتون روش‌های متعددی وجود دارد. برای این کار هم می‌توانید از دستگاه‌های مخصوص استفاده کنید و هم خودتان با روش‌های هوشمندانه اقدام به خارج کردن هسته زیتون کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با آموزش بیرون آوردن هسته زیتون به طور کامل آشنا شوید.

بهترین روش‌های هسته گیری زیتون در خانه

برای سهولت در مصرف زیتون و همچنین تهیه زیتون پرورده، لازم است که هسته زیتون را جدا کنید. در ادامه این بخش می‌توانید با چند روش جدا کردن هسته زیتون آشنا شوید.

۱- از هسته گیر گیلاس و آلبالو استفاده کنید

اگر در خانه هسته گیر آلبالو یا گیلاس دارید، می‌توانید برای درآوردن هسته زیتون نیز از این دستگاه استفاده کنید. اندازه زیتون شبیه به گیلاس است و از همین رو می‌توانید مثل گیلاس آن را داخل دستگاه قرار دهید و با فشار اندکی، هسته آن را جدا کنید.

۲- هسته زیتون را با گوشت کوب جدا کنید

برای جدا کردن هسته زیتون با گوشت کوب ابتدا باید با وارد کردن ضربه ای ملایم، شکافی روی زیتون ایجاد کنید. اگر روی سطح زیتون هیچ ترک خوردگی یا برشی وجود ندارد، می‌توانید با گوشت کوب به آرامی روی آن ضربه بزنید تا روی زیتون ترک ایجاد شود. در ادامه به کمک انگشت شست و اشاره جداره زیتون را باز کنید و هسته را بیرون بیاورید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه زیتون کبابی (باربیکیو)

۳- هسته زیتون را با دست جدا کنید

برای هسته گیری زیتون با دست باید یک عدد زیتون را بردارید و آن را از طول بین دو انگشت شست و اشاره‌تان قرار دهید. حالا انگشتانتان را فشار دهید تا زیتون ترک بخورد. با این روش هسته زیتون به راحتی از آن خارج می‌شود و دیگر نیاز به هیچ دستگاه یا وسیله خاصی ندارد.

البته در صورتی که زیتون شما بیش از حد سفت باشد، این روش چندان مفید نخواهد بود. در این صورت بهتر است به کمک چاقو یک شکاف روی زیتون ایجاد کنید و بعد آن را فشار دهید تا هسته آن جدا شود.

اگر زیتون شما به روش سنتی تهیه شده باشد، احتمالا روی آن شکاف دارد و از همین رو به راحتی می‌توانید ۲ طرف شکاف زیتون را با دست باز و هسته زیتون را خارج کنید.

۴- از پشت چاقو کمک بگیرید

راهکار بعدی برای بیرون آوردن هسته زیتون این است که زیتون را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و سپس چاقو را به پهنا روی آن قرار دهید. حالا با کف دست چاقو را فشار دهید تا زیتون فشرده و روی آن شکاف ایجاد شود. حالا به راحتی می‌توانید هسته زیتون را جدا کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه زیتون پرورده چرخ کرده با طعم اصیل شمالی

۵- یک عدد هسته گیر زیتون دستی تهیه کنید

بهتر است بدانید که راحت‌ترین روش برای جدا کردن هسته زیتون در خانه، استفاده از دستگاه هسته گیر دستی است. این دستگاه شباهت زیادی به دستگاه هسته گیر آلبالو و گیلاس دارد و معمولا اندازه آن کمی بزرگ‌تر است.

برای کار با این دستگاه باید یک عدد زیتون را داخل محفظه قرار دهید و سپس با فشار دست، هسته زیتون شما به راحتی جدا می‌شود.

در این مقاله از مجله آشپزی اکالا به ۵ روش آموزش بیرون آوردن هسته زیتون در خانه اشاره شد. شما از چه روش‌هایی برای درآوردن هسته زیتون استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید