صعود شگفت‌انگیز بیت‌کوین به کانال دوم؛ آیا سطح مقاومت ۷۰ هزار دلاری در دسترس است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، قیمت بیت کوین که در هفته گذشته به دلیل اخبار خاورمیانه برای مدت کوتاهی از مرز ۶۱ هزار دلار عقب‌نشینی کرده بود، با حمایت خریداران توانست سطح ۶۰ هزار دلار را حفظ کند و به تدریج به سمت پله دوم کانال صعودی حرکت کند.

اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهد که محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان دوباره به روند صعودی خود ادامه داده و صبح امروز دوشنبه ۱۶ مهر ماه از نیمه کانال ۶۳ هزار دلار عبور کرده است.

در واقع این بازیابی همزمان با اعلام معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای انتقال و تبدیل دارایی‌های مجازی از سوی اداره مالیات فدرال امارات متحده عربی (FTA) رخ داده است.

تحلیلگران بازار کریپتو معتقدند که مهر ماه معمولاً ماهی پررونق برای بازار بیت کوین بوده، اما پاییز امسال برخلاف سال‌های گذشته، بازار ارزهای دیجیتال تا حدودی بی‌رمق بود.

با این حال، برخی از معامله‌گران هنوز به احتمال تداوم صعود بیت کوین‌امیدوارند. به اعتقاد آن‌ها، یکی از نشانه‌های‌امیدوارکننده برای بازار ارزهای دیجیتال، احتمال ۹۷ درصدی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه ۷ نوامبر یعنی ۱۷ آبان ماه می‌تواند به افزایش تمایل به ریسک در بازار کمک کند.

در حال حاضر، پرسش اصلی این است که آیا بیت کوین می‌تواند به سطح مقاومتی ۷۰ هزار دلار دست یابد؟ 

در این زمینه، کارشناسان اقتصادی توصیه می‌کنند که عملکرد بیت کوین در برابر سطوح کلیدی مانند ۶۴ هزار دلار به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

به عقیده ان‌ها شکست این سطح می‌تواند نشانه‌ای از آغاز یک روند صعودی جدید باشد، در حالی که عدم موفقیت در عبور از آن ممکن است به ادامه روند نزولی کوتاه‌مدت منجر شود.

 از طرف دیگر، اگر سطح حمایتی ۶۰ هزار دلار برای بیت کوین از دست برود، احتمال کاهش بیشتر قیمت به سمت سطوح ۵۶ هزار دلار دلار و حتی ۵۲ هزار دلار وجود دارد.

مطالب مفید