ذرت کبابی با سس ویژه، میان‌وعده‌ای دلپذیر برای روزهای خنک

بلال یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های نوستالژی است که از همه گروه‌های سنی طرفدار دارد. بوی بلال هنگام کباب کردن یکی از بوهای دوست داشتنی است که اشتهای هر کسی را باز می‌کند. بلال را می‌توان به روش‌های متنوعی پخت و از خوردنش لذت برد. یکی از روش‌هایی که امروزه خواهان زیادی پیدا کرده است تنوری کردن آن است. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه بلال تنوری با سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بلال تنوری با سس مخصوص

برای تهیه این بلال خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

بلال۳ عددشیریک لیوانآبیک و نیم لیوانسس مایونز۲ قاشق غذاخوریآویشننصف قاشق چای‌خورینمک و فلفل سیاهبه میزان لازمپودر سیرنصف قاشق چای‌خوریکرهیک و نیم قاشق غذاخوریآبلیمو۲ قاشق غذاخوریپنیر پارمزانبه میزان دلخواه

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه بلال تنوری با سس مخصوص

برای درست کردن بلال تنوری طبق مراحل زیر اقدام کنید:

مرحله اول: بلال‌ها را آماده کنید

ابتدا پوست بلال‌ها را با دقت جدا کنید به صورتی که آسیب نبینند و بعد موهای ابریشمی را از بلال جدا کنید. پوست بلال را بشویید تا تمیز شود. سپس بلال را به دو قسمت از طول برش دهید.

یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و کف آن را با پوست بلال بپوشانید و روی آنها بلال‌ها را قرار دهید.
شیر را با آب ترکیب کنید و در قابلمه روی بلال‌ها بریزید. درب قابلمه را بگذارید و با حرارت ملایم اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بلال‌ها بپزد.

بیشتر بخوانید: تکنیک‌های حرفه‌ای برای پخت ذرت نرم و خوشمزه

مرحله دوم: سس را آماده کنید

در یک کاسه سس مایونز را با نمک، فلفل و آویشن ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس پودر سیر و آب لیمو را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم: بلال‌ها را کره‌ای کنید

کره‌ را به روش بن ماری روی کتری قرار دهید تا آب شود. سپس بلال‌هایی که پخته شده را از قابلمه خارج کنید و به کمک یک براش با فرچه آشپزی آنها را به کره آغشته کنید. دقت کنید که همه قسمت‌های بلال کره مالیده شود.

مرحله چهارم: بلال تنوری را سرو کنید

بعد از اینکه بلال‌ها را کره‌ای کردید، سس آماده شده را روی آنها بمالید و کمی پنیر پارمزان روی بلال‌ها رنده کنید. بلال تنوری با سس مخصوص آماده سرو است و می‌توانید نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی ذرت و زیتون

نکات کلیدی برای تهیه بلال تنوری با سس مخصوص:

اگر به جای آبلیمو از آب لیمو ترش استفاده کنید، سس عطر و طعم بهتری پیدا می‌کند.برای بلال تنوری می‌توانید از سس قارچ و سس انار هم استفاده کنید.می‌توانید از جعفری تازه برای داشتن عطر بیشتر در سس استفاده کنید.پنیر پارمزان یک گزینه اختیاری است که در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید.بلال‌ها را می‌توانید روی فر، گاز یا منقل هم کبابی کنید.استفاده از شیر هنگام پخت بلال، باعث نرمی و شیرین شدن آن می‌شود.

 

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه بلال تنوری با سس مخصوص را آموزش دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این نوع پخت بلال را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید