طرز تهیه ترشی پیاز و جعفری؛ یک ترشی همه‌فن‌حریف!

ترشی پیاز جعفری یکی از چاشنی‌های خوشمزه‌ای است که به عنوان دورچین در غذاهای کبابی کاربرد زیادی دارد. این ترشی ساده و خوشمزه برای جنوب ایران است ولی از هر کجای ایران طرفدار دارد. یکی از مزیت‌های درست کردن این ترشی، سادگی دستور تهیه و کم هزینه بودن آن است. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ترشی پیاز جعفری را به شما آموزش خواهیم داد، با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی پیاز جعفری

برای تهیه این ترشی جنوبی به مواد زیر نیاز دارید:

پیازیک کیلوگرمسرکه۴ فنجانجعفری۲۵۰ گرمپودر تخم گشنیزیک قاشق چای‌خورینمکنصف قاشق چای‌خوری

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 طرز تهیه ترشی پیاز جعفری

برای درست کردن ترشی پیاز جعفری مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: پیاز مناسب انتخاب کنید

در ابتدا باید پیاز مناسب برای درست کردن ترشی انتخاب کنید. می‌توانید هم از پیاز معمولی و هم از پیاز ریز استفاده کنید ولی معمولا در ترشی پیاز از نوع ریز آن استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید از پیاز قرمز و سفید به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. با انتخاب پیاز قرمز شما ترشی خوش رنگ و لعاب و با انتخاب پیاز سفید ترشی خوش خوراکی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی سیب ترش

مرحله دوم: آماده سازی پیازها

بعد از اینکه پیاز دلخواه خود را انتخاب کردید، آنها را به خوبی بشویید و پوست آنها جدا کنید. می‌توانید پیازها را به صورت حلقه‌های نازک برش بزنید یا در ابتدا پیازها را نصف کنید و به صورت نیم‌دایره آنها را برش بزنید.

مرحله سوم: جعفری را خرد کنید

در این مرحله جعفری‌ را خوب بشویید و اجازه دهید آب آن کاملا خشک شود. با این کار جعفری راحت‌تر خرد می‌شود. سپس با یک چاقوی تیز آنها را ساطوری کنید.

مرحله چهارم: مواد را ترکیب کنید

پیازها را در یک کاسه مناسب بریزید و جعفری را به آن اضافه کنی. سپس پودر تخم گشنیز و نمک را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

بیشتر بخوانید: زیتون پرورده چرخ‌کرده با طعم اصیل گیلانی

مرحله پنجم: مواد را در ظرف مناسب بریزید

در این مرحله بعد از اینکه همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کردید، یک ظرف تمیز و خشک را انتخاب کنید. همه مواد را داخل ظرف منتقل کنید و روی آن سرکه بریزید. سپس درب ظرف را محکم ببندید و برای حداقل ۲ روز در یخچال قرار دهید تا آماده مصرف شود.

 

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ترشی پیاز جعفری را آموزش دادیم. ترشی پیاز جعفری را می‌توانید به عنوان دورچین در کنار غذاهای سلطنتی مانند کباب، تزئین سالادها یا در ساندویچ‌ها به عنوان چاشنی استفاده کنید. ترشی پیاز جعفری یک ترکیب خوشمزه و پرخاصیت است که می‌توانید به صورت روزانه هم آن را مصرف کنید. پیشنهاد می‌کنیم با این دستور تهیه ساده، این ترشی خوشمزه را در خانه درست کنید و در کنار غذاهایتان نوش جان کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید