راهنمای نهایی خرید ماشین ظرف‌شویی: نکات کلیدی که هنگام خرید نباید نادیده بگیرید!

ماشین ظرف‌شویی یکی از وسایل برقی است که زندگی امروزی را بسیار ساده و راحت‌تر کرده است. شما با استفاده از این دستگاه علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌کنید. این ماشین‌ها معمولا با چندین قابلیت می‌توانند شما را در شست و شویی میوه و سبزیجات نیز یاری رسانند. ما امروز در این بخش از مجله اینترنتی اکالا، تمام نکات مهمی که در زمان خرید ماشین ظرف‌شویی باید بدانید را بررسی خواهیم کرد.
 

مدل‌های مختلف ماشین‌های ظرف‌شویی

ماشین‌های ظرف‌شویی انواع مختلفی دارند که پیش از خرید باید با توجه به نیاز و بودجه‌تان مدل‌های اولیه انواع ماشین ظرف‌شویی را بررسی کنید.

۱- ماشین ظرف‌شویی ایستاده (مبله)

این مدل‌ها فضای بیشتری برای شستشوی ظروف دارند و معمولاً برای خانواده‌های پرجمعیت توصیه می‌شوند. ظرفیت بالاتر، امکان شستشوی حجم زیادی از ظروف را فراهم می‌کند و در نهایت زمان بیشتری برای شما باقی می‌گذارد.

۲- ماشین ظرف‌شویی رومیزی

اگر در خانه‌ای با فضای محدود زندگی می‌کنید، این گزینه می‌تواند به‌صرفه و کارآمد باشد. این نوع از ماشین‌ها به دلیل حجم کم، برای آشپزخانه‌های کوچک یا خانواده‌های کم‌جمعیت مناسب هستند. ظرفیت آن‌ها معمولاً برای شستشوی ۶ تا ۸ نفر کافی است.

۳- ماشین ظرف‌شویی توکار

این دستگاه‌ها به صورت یکپارچه در داخل کابینت قرار می‌گیرند و فضای کمتری اشغال می‌کنند.
اگر در حال بازسازی آشپزخانه یا طراحی آن هستید، ماشین‌های ظرف‌شویی توکار انتخاب بسیار شیکی هستند.

۶ فاکتور مهمی که در زمان خرید ماشین ظرف‌شویی باید به آن ها توجه کنید!

خرید ماشین ظرف‌شویی می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد، به شرطی که با توجه به نیازها و محدودیت‌های خود اقدام کنید. ابتدا مشخص کنید که چه نوع دستگاهی برای شما مناسب‌تر است. در ادامه ۶ فاکتور اصلی و مهمی که در انتخاب بهتر ماشین ظرف‌شویی به شما کمک می‌کند را بررسی خواهیم کرد.

۱-برندهای مطرح و قابل اعتماد

هنگام خرید، بهتر است تحقیق کنید که کدام برندها در بازار ایران بهتر عمل کرده‌اند و از نظر مشتریان راضی‌تر بوده‌اند. انتخاب برند معتبر یکی از نکات مهم در خرید ماشین ظرف‌شویی است.

۲-بودجه و قیمت

قیمت ماشین‌های ظرف‌شویی بستگی به ویژگی‌ها، برند و ظرفیت آن‌ها دارد. ماشین‌های رومیزی معمولاً ارزان‌تر از مدل‌های ایستاده و توکار هستند. اما نباید فقط به قیمت توجه کنید؛ حتماً کیفیت، مصرف انرژی، و قابلیت‌های اضافی را نیز در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید آبمیوه گیری؛ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

۳-ظرفیت ماشین ظرف‌شویی، جنس و کیفیت ساخت

ظرفیت ماشین ظرف‌شویی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. معمولاً ماشین‌های ظرف‌شویی بر اساس تعداد نفرات ظرفیت‌بندی می‌شوند. اغلب دستگاه ها ۶،۱۲ و ۱۴ نفره هستند که شما با توجه به جمعیت خانواده و حجم ظروف روزانه می توانید دستگاه مناسب خود را انتخاب کنید.

بررسی جنس داخلی ماشین ظرف‌شویی نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. زیرا این دستگاه‌های جز کالاهای بادوامی هستند که معمولا زمان زیادی قرار است از آن‌ها استفاده شود. جنس سبدها و اجزای داخلی باید مقاوم و قابل‌انعطاف باشد تا بتوانید به راحتی ظروف را در آن قرار دهید. بهترین مدل‌ها از جنس استیل ضد زنگ برای محفظه داخلی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود مقاومت دستگاه در برابر زنگ‌زدگی افزایش یابد و دوام آن بیشتر باشد.

۴-برنامه‌های شستشو و ویژگی‌های خاص

اکثر ماشین‌های ظرف‌شویی مدرن دارای برنامه‌های شستشوی متنوعی هستند که برای شرایط مختلف طراحی شده‌اند. علاوه بر این، برخی از ویژگی‌های اضافی مانند خشک‌کن اتوماتیک، صدای کم، و قفل کودک نیز ممکن است برای شما مهم باشند. در نظر گرفتن این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند دستگاهی مطابق با نیازهایتان انتخاب کنید.

۵-مصرف انرژی و آب

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب ماشین ظرف‌شویی، میزان مصرف انرژی و آب آن است. حتماً به برچسب انرژی دستگاه توجه کنید. ماشین‌های با رتبه انرژی A+++ یا A++ بهترین گزینه‌ها از نظر کارایی و مصرف هستند. همچنین برخی از مدل‌ها دارای برنامه‌های مخصوص برای صرفه‌جویی در مصرف آب هستند که این نیز می‌تواند یک امتیاز مثبت باشد. دستگاه‌های کم‌مصرف به شما کمک می‌کنند هم در قبض‌های خود صرفه‌جویی کنید و هم به حفظ محیط زیست کمک کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیز کردن آشپزخانه با روغن زیتون

۶- گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی دیگر از نکات مهمی که نباید از آن غافل شوید، خدمات پس از فروش و گارانتی محصول است. حتماً بررسی کنید که برند انتخابی شما خدمات پس از فروش قابل قبولی دارد و گارانتی معتبر و طولانی‌مدتی را ارائه می‌دهد. این موضوع به شما اطمینان می‌دهد که در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید به راحتی از پشتیبانی آن بهره‌مند شوید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و شما نیز با مطالعه مقاله فوق بتوانید بهترین و مناسب‌ترین ماشین ظرف‌شویی را انتخاب کنید و از راحتی و صرفه‌جویی در زمان بهره‌مند شوید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید