شگفتی‌های پاییزی چالوس: سفری به دریاچه‌ها و مرداب‌های جذاب

چالوس یکی از شهرستان‌های استان مازندران است که با جنگل‌های انبوه و آبشارهای خروشان خود همواره آماده پذیرایی از مسافران است. اما علاوه بر این‌ها، چالوس در دل خود دریاچه‌ها و مرداب‌های زیبایی را نیز پنهان کرده است که در فصل پاییز، جلوه‌ای خاص و رویایی به خود می‌گیرند.

در این مقاله از مجله اکالا به معرفی این مرداب‌ها و دریاچه‌ها می‌پردازیم تا بدانید که جاهای دیدنی چالوس در فصل پاییز فقط محدود به جنگل و آبشار نیست.

۵ تا از جاهای دیدنی چالوس در فصل پاییز

در ادامه به معرفی برخی از دریاچه‌ها و مرداب‌های زیبای چالوس خواهیم پرداخت که هر کدام به نوبه خود از جاهای دیدنی چالوس در فصل پاییز محسوب می‌شوند.

دریاچه سد دریوک

یکی از جاهای دیدنی چالوس در فصل پاییز، دریاچه سد دریوک است. این دریاچه که در دامنه کوه دال کمر قرار دارد، در فصل پاییز با رنگ‌های متنوع درختان احاطه شده و منظره‌ای رویایی را خلق می‌کند. آب زلال و شفاف دریاچه، انعکاس رنگ‌های پاییزی را دوچندان کرده و چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

اما زیبایی‌های دریوک به همین‌جا ختم نمی‌شود. با فرا رسیدن فصل پاییز، این دریاچه به زیستگاه پرندگان مهاجر تبدیل می‌شود. غازها و مرغابی‌ها با آمدن به این منطقه، بر زیبایی دریاچه افزوده و منظره‌ای بی‌نظیر را پدید می‌آورند.

مرداب هسل

مرداب هسل (تالاب کنیچال) یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی چالوس به ویژه در فصل پاییز است. این مرداب در دل جنگل‌های انبوه چالوس جای گرفته و با تغییر فصول، رنگین‌کمانی از رنگ‌ها را بر سطح خود به نمایش می‌گذارد. لایه نازکی از جلبک که سطح آب را می‌پوشاند، در فصول مختلف سال، رنگ‌هایی متنوع از سبز و نارنجی تا قرمز و صورتی را به خود می‌گیرد و منظره‌ای رویایی و بی‌نظیر خلق می‌کند.

این تغییر رنگ فصلی، اصلی‌ترین دلیل جذابیت مرداب هسل برای گردشگران است. پیاده‌ روی در میان جنگل‌های رنگارنگ پاییزی و تماشای این تالاب زیبا، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای گردشگران رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی سوادکوه در پاییز

مرداب کندوچال

در دل جنگل انبوه فین چالوس، مردابی زیبا به نام کندوچال با عمقی حدود چهار تا پنج متر وجود دارد. این تالاب زیبا با پوشش گیاهی متنوع و گیاهان مردابی، فضایی رویایی را پدید آورده است. وجود گونه‌های جانوری مختلف در این مرداب و اطراف آن نیز بر زیبایی این زیستگاه آبی افزوده است. تصور کنید در فصل پاییز، هنگامی که جنگل فین به رنگ‌های گرم و پاییزی آراسته شده، به این مرداب رویایی سفر کنید.

ترکیب رنگ‌های پاییزی با آب زلال مرداب، منظره‌ای خیره‌کننده را خلق می‌کند که هرگز از یاد نخواهید برد. مرداب کندوچال نه تنها یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی چالوس بلکه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری استان مازندران نیز به شمار می‌رود.

دریاچه ولشت

یکی دیگر از جاهای دیدنی چالوس در فصل پاییز، دریاچه ولشت است. اگر به دنبال فرار از شلوغی شهر و استراحت در دل طبیعتی بکر و آرام هستید، سفر به چالوس و بازدید از این دریاچه می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

این دریاچه کوهستانی که در جنوب غربی چالوس واقع شده، با آب‌های زلال و چشم‌اندازی بی‌نظیر از کوه‌ها و جنگل‌های اطراف، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این منطقه به خصوص در فصل پاییز است.

با سفر به دریاچه ولشت می‌توانید در کنار لذت بردن از طبیعت بکر به فعالیت‌های آبی مانند ماهی‌گیری، قایق‌سواری و جت اسکی هم بپردازید.

بیشتر بخوانید: زیباترین روستاهای اطراف تهران در فصل پاییز 

دریاچه حصارچال

دریاچه حصارچال، همچون نگینی فیروزه‌ای در دامنه باشکوه قله علم کوه می‌درخشد و یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعی چالوس محسوب می‌شود. این گوهر آبی رنگ که از ذوب برف‌های رشته کوه‌های البرز تغذیه می‌شود، در فصل پاییز با رنگ‌های پاییزی طبیعت پیرامونش، جلوه‌ای وصف‌ناپذیر می‌یابد.

اگر به دنبال مکانی آرام و ریلکس کردن در کنار صدای دلنشین آب هستید، دریاچه حصارچال یکی از بهترین گزینه‌هاست. نمای بی‌نظیر دریاچه، هوای پاک کوهستان و طبیعت بکر اطراف آن، لحظاتی فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند.

 

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا، جاهای دیدنی چالوس در فصل پاییز را معرفی کردیم. جاذبه‌های طبیعی این منطقه در این فصل، چنان چشم‌نواز و دل‌انگیز است که هر بیننده‌ای را به تحسین وامی‌دارد. پس اگر فرصتی دست داد، حتما در فصل پاییز به این مناطق سفر کنید تا چشمان خود را به دیدن زیبایی دعوت نمایید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید