سامانه بارشی جدیدی به این استان خوش‌آمد می‌گوید!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد دادرس،  آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: آبکنار با ۱۵.۴ درجه سانتیگراد و رودبار با ۳۲.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان هستند.

وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده استقرار توده هوای غالبا پایدار دانست و افزود: طی روز‌های سه شنبه و پنجشنبه شاهد فعالیت جریانات جنوبی در منطقه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان عنوان کرد: طی پنجشنبه غالبا آسمانی صاف تا نیمه ابری و مه آلود همراه با افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی طی چهارشنبه و جمعه در ارتفاعات و دامنه‌های گیلان، ادامه داد: با شمالی شدن جریانات، شرایط برای افزایش ابر و کاهش نسبی دما، بارندگی، رعد و برق و احتمال تگرگ مهیاست.

وی از احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی و برخورد صاعقه خبر داد و خاطرنشان کرد: بارندگی در ارتفاعات و دامنه‌ها رگباری و شدید خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: در اوایل هفته آینده با تقویت سامانه ناپایدار، تشدید بارش‌ها در منطقه دور از انتظار نیست؛ همچنین با توجه به فعالیت کانون‌های گرد و خاک در اطراف منطقه، شرایط گسیل آن به استان مهیاست.

مطالب مفید