روش تهیه املت کدو سبز؛ یک وعده سالم و خوشمزه برای هر زمان از روز

معمولا زمانی که کلمه املت را می‌شنوید، تصویر املت گوجه فرنگی در ذهنتان شکل می‌گیرد. اما املت انواع فراوانی دارد که شاید تا به حال آنها را امتحان نکرده باشید. یکی از املت‌های جذاب با کدو سبز است. این املت علاوه بر طعم خاص، خواص زیادی هم دارد. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه این املت خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه املت کدو سبز

برای درست کردن این املت خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

کدو سبز بزرگیک عددتخم مرغ۴ عددنمکبه میزان لازمفلفل سیاهبه میزان لازمروغنبه میزان لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه املت کدو سبز

برای درست کردن این املت خوشرنگ طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: کدو را آماده کنید

ابتدا کدو را خوب بشویید و بدون آنکه پوستش را جدا کنید، با بزرگترین درجه رنده، آن را رنده کنید. سپس کدوی رنده شده در یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. برای این کار کمی نمک روی کدو بریزید تا آب آن زودتر خارج شود. بعد از گذشت ۵ دقیقه با فشار قاشق یا دست، هرچه آب مانده را، از کدو خارج کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت فرانسوی خوشمزه

مرحله دوم: تخم مرغ‌ها را آماده کنید

در یک کاسه بزرگ تخم مرغ‌ها را بشکنید و با کمک یک چنگال با همزن دستی آنها را هم بزنید تا کف کند. سپس نمک و فلفل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم: کدوها را اضافه کنید

در این مرحله کدوی رنده شده را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و آرام هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. می‌توانید قبل از اینکه کدوها را به تخم مرغ اضافه کنید، آنها را کمی در تابه تفت دهید، ولی این را در نظر داشته باشید که کدوی تفت داده نشده لطیف‌تر و نرم‌تر می‌شود.

 

مرحله چهارم: املت را درست کنید

در یک تابه نچسب، کمی روغن بریزید و پس از اینکه گرم شد، مواد را در تابه بریزید و با کمک یک چنگال یا قاشق سطح آن را صاف کنید تا ضخامت املت یکدست شود. بعد از اینکه یک طرف املت سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دوشاب یومورتا

نکات کلیدی برای تهیه املت کدو سبز:

در تهیه املت کدو سبز می‌توانید از پنیر پارمزان یا چدار به دلخواه استفاده کنید.سبزیجات معطر مانند آویشن، ریحان و نعناع طعم بیشتری به املت می‌دهید، بنابراین اگر طعم آنها را می‌پسندید، به دستور تهیه اضافه کنید.اضافه کردن نصف قاشق چای‌خوری بکینگ پودر، املت شما را پفکی‌تر می‌کند.املت کدو سبز را می‌توانید با نان تست، نان سنتی، سالاد و ماست سرو کنید.در صورت تمایل می‌توانید به این دستور پخت گوجه فرنگی اضافه کنید.می‌توانید به جای رنده کردن کدو، آنها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید.

 

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه املت کدو سبز را که با کمترین مواد و در کمترین زمان آماده می‌شود را آموزش دادیم. حتما این املت ساده و مقوی را در وعده صبحانه درست کنید و با نان تست و پنیر سرو کنید تا لذتی فراموش نشدنی را تجربه کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید