فعالیت نهادهای مالی نوپا آسان‌تر می‌شود؛ فرصت‌های جدید برای رشد و توسعه!

رئیس سازمان بورس در پاسخ به کاربران شبکه‌های اجتماعی:

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به درخواست یکی از فعالان بازار سرمایه اعلام کرد: مشکلات نهادهای مالی تازه تاسیس در بورس را بررسی و برای تسهیل شرایط آن‌ها تلاش می‌کنیم.

به گزارش تجارت نیوز،

یکی از فعالان بازار سرمایه، در شبکه‌های اجتماعی از حجت‌اله صیدی، رئیس سازمان بورس درخواست کرد در وضعیت سخت و دشوار فعلی تا زمان بهبود شرایط بازار، با شرکت‌های تازه تاسیس سبدگردانی و سایر نهادهای مالی مدارا شود.

همچنین یکی از کاربران در این زمینه انتقادی نسبت به مقررات حاکم برای صدور مجوز فعالیت سبدگردانی‌ها مطرح و اعلام کرد: سازمان بورس به بیمه نکردن نیروها از زمان اخذ مجوز تاسیس سبدگردانی و نیز استخدام نیروی مجزا برای هر بخش از یک شرکت سبدگردانی اعتراض کرده،در حالی که گاهی فرایند اخذ مجوز فعالیت تا چند ماه به طول می‌انجامد و در این برهه زمانی امکان پرداخت حقوق و دستمزد تا بهبود شرایط بازار کمی دشوار است.

حجت‌اله صیدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در پاسخ به این درخواست اعلام کرد: این موضوع را با کمک همکاران سازمان بورس بررسی و نسبت به تسهیل شرایط تلاش می‌کنیم.

رییس سازمان بورس در عین حال افزود: توانمندی مالی مؤسسان سبدگردان که قرار است دارایی دیگران را مدیریت کنند، باید به حدی باشد که از عهده‌ هزینه‌های معمول و متعارفی مانند حقوق حسابدار و بیمه‌ سهم کارفرما برآیند، در غیر این‌صورت امکان فعالیت موفق آن‌ها در بلندمدت امکان‌پذیر نیست. 

منبع :

سنا

به اشتراک گذاری

مطالب مفید