آیا میوه را با معده خالی بخوریم یا بعد از غذا؟ کدام بهتر است؟

اکنون بسیاری به هر قیمتی دنبال راه‌هایی به منظور کاهش وزن و بهبود وضعیت سلامت و ظاهر خود هستند، بسیاری از متقاضیان لاغری که نمی‌خواهند مسیر ناهموار و دشوار لاغر کردن تدریجی را طی کنند، اغلب به دنبال دارو‌ها و قرص‌های لاغری هستند و می‌خواهند یک شبه ره صد ساله را طی کنند که استفاده از این دارو‌ها می‌تواند عوارض زیادی را در پی داشته باشد، اما اگر به دنبال راهی سالم برای لاغری هستید میوه‌ها سالم‌ترین و کم عوارض‌ترین گزینه‌ها هستند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در این مطلب در مورد ۱۰ میوه‌ای بخوانید که می‌توانند از تلاش شما برای سوزاندن چربی شکم به طور طبیعی حمایت کرده و همچنین به افزایش متابولیسم کلی کمک کنند.

روش صحیح خوردن میوه چیست؟

اگر فکر می‌کنید نوشیدن آبمیوه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، در اشتباه هستید. به گفته متخصصان، مصرف خود میوه‌ها به دلیل فیبر بالا مهم است تا حداکثر فواید را به دست آورید. مشخص شده است که استخراج آب میوه تمام محتوای فیبر موجود در پالپ را از بین می‌برد و در نهایت فقط یک آب میوه شیرین است که خواص میوه تازه را ندارد.

زمان مناسب برای خوردن میوه چه زمانی است؟

در حالی که برخی از کارشناسان معتقدند در هر زمانی از روز می‌توان میوه خورد. اما کارشناسان دیگری نیز معتقدند خوردن میوه با معده خالی عادت بهتری است. با این حال کارشناسان در این نکته اتفاق نظر دارند که خوردن میوه با معده خالی ممکن است به سرعت قند خون افراد مبتلا به دیابت را افزایش دهد. البته ترکیب میوه با یک وعده غذایی یا میان وعده ممکن است به جلوگیری از این امر کمک کند.

توت‌ها: به گفته متخصصان، انواع توت‌ها مانند زغال اخته، توت فرنگی و تمشک دارای کالری کم و آنتی اکسیدان بالایی هستند که می‌توانند به متابولیسم و همچنین به کاهش چربی شکم کمک کنند.

گریپ فروت: طبق نتایج تحقیقات، گریپ فروت ممکن است به کاهش سطح انسولین و در نهایت کاهش وزن کمک کند.

آناناس: ثابت شده که آناناس حاوی بروملین است، آنزیمی که ممکن است به هضم غذا و کاهش نفخ کمک کند. گفته می‌شود که فیبر و آب بالای این میوه به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

هندوانه: این میوه کالری کم و محتوای آب بالایی دارند که می‌تواند شما را هیدراته و سیر نگه دارد و به کاهش وزن کمک کند.

آووکادو: در حالی که آووکادو کالری بالایی دارد، سرشار از چربی‌های سالم و فیبر نیز هست که می‌تواند به کنترل اشتها و کاهش وزن کمک کند.

کیوی: این میوه سرشار از ویتامین C و فیبر است که می‌تواند به هضم غذا و به تنظیم سطح قند خون و کاهش وزن کمک کند.

سیب: سیب سرشار از فیبر و آب است. گفته می‌شود سیب به شما کمک می‌کند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و به کاهش وزن کمک می‌کند.

گلابی: این میوه سرشار از فیبر است که می‌تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و کالری کمی دارد به همین خاطر به کاهش وزن کمک می‌کند.

پرتقال: این میوه سرشار از ویتامین C و فیبر است که می‌تواند به شما در احساس رضایت، کاهش هوس غذا خوردن و کاهش وزن کمک کند.

پاپایا: این میوه حاوی آنزیم‌هایی است که به هضم و کاهش نفخ و کاهش وزن کمک می‌کنند.

مطالب مفید