۷ نشانه‌ای که مردان با اعتماد به نفس کاذب را لو می‌دهد

با اعتماد به نفس رفتار کردن، وقتی مشخص است که اینطور نیستید، معمولاً منجر به رفتارهای مشخصی می شود. و اگر بدانید به دنبال چه چیزی باشید، تشخیص آن آسان است.

در این مقاله، ما به هفت رفتاری که معمولاً توسط مردانی که سعی می‌کنند با اعتماد به نفس رفتار کنند، می‌پردازیم. به خواندن ادامه دهید، و به زودی می توانید اعتماد به نفس کاذب را از یک مایل دورتر تشخیص دهید.

۱) رفتارهای مبالغه‌آمیز

همه ما آن را دیده ایم. مردی که خیلی بلند صحبت می‌کند، از ته دل می‌خندد، یا بر هر مکالمه‌ای مسلط است. مثل این است که آنها سعی می کنند اعتماد به نفس خود را از پشت بام فریاد بزنند، اما تنها کاری که می کند نشان دادن ناامنی آنهاست.

آنها ممکن است سعی کنند هر موقعیتی را که در آن قرار دارند کنترل کنند تا نشان دهند که “آلفا” هستند، اما این نوع رفتار به ندرت کسی را فریب می دهد.

مردان واقعاً با اعتماد به نفس نیازی به اثبات خود در هر مرحله ندارند. آنها با آنچه هستند راحت هستند و نیازی به ادعای مداوم تسلط خود ندارند.

بنابراین اگر مردی را دیدید که همیشه سعی می‌کند پر سر و صداترین یا قاطع‌ترین فرد در جمع باشد، به احتمال زیاد او آنقدر که می‌خواهد شما باور کنید، بااعتماد به نفس نیست.

۲) پرهیز از تماس چشمی

مردان با اعتماد به نفس از نگاه کردن به چشمان شما ترسی ندارند. آنها با آنچه هستند راحت هستند و از نشان دادن آن نمی ترسند. اما برای کسانی که فقط با اعتماد به نفس رفتار می کنند، حفظ ارتباط چشمی می تواند یک چالش واقعی باشد.

۳) تعریف از خود بیش از حد

آیا می دانستید که تحقیقات نشان می دهد افرادی که به دستاوردهای خود افتخار می کنند اغلب از اعتماد به نفس پایین رنج می برند؟ خلاف واقع است، اما درست است.

مردانی که سعی می کنند با اعتماد به نفس رفتار کنند، اغلب به تبلیغ بیش از حد خود متوسل می شوند. آنها به دستاوردها، ارتباطات، ثروت خود می بالند – هر چیزی که فکر می کنند دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد.

اما از قضا، این نیاز بی وقفه برای اثبات ارزش خود، عدم اعتماد به نفس آنها را آشکار می کند. مردان واقعاً با اعتماد به نفس نیازی به تأیید دائمی خود ندارند. آنها اجازه می دهند اعمالشان به جای آنها صحبت کند. بنابراین دفعه بعد که با مردی روبرو شدید که نمی تواند در مورد خودش صحبت نکند، به یاد داشته باشید – ممکن است آنقدر که ادعا می کند اعتماد به نفس نداشته باشد.

۴) رقابت غیر ضروری

هیچ مشکلی با کمی رقابت سالم وجود ندارد. اما وقتی مردی دائماً سعی می‌کند از همه اطرافیانش پیشی بگیرد، معمولاً نشانه آن است که به اندازه ظاهرش اعتماد به نفس ندارد.

در مورد آن فکر کنید. یک مرد واقعاً با اعتماد به نفس نیازی به اثبات ارزش خود با بهترین بودن در همه چیز ندارد. او نقاط قوت خود را می شناسد و از توانایی های خود مطمئن است.

برعکس، مردانی که به داشتن اعتماد به نفس تظاهر می‌کنند، اغلب احساس می‌کنند که نیاز به پیروزی در همه چیز، حتی مسائل پیش پا افتاده دارند. آنها از ترس ضعیف به نظر می رسند.

بنابراین، اگر مردی را دیدید که نمی‌تواند اجازه دهد چیزی بدون تبدیل آن به رقابت پیش برود، به احتمال زیاد او ناامنی‌های خود را با ظاهری از اعتماد به نفس می‌پوشاند.۵) بیش از حد تدافعی

مردانی که سعی می کنند با اعتماد به نفس رفتار کنند، معمولاً وقتی نظرات یا اعمالشان زیر سؤال می رود، بیش از حد تدافعی می شوند. آنها به جای پذیرش انتقاد و درس گرفتن از آن، احساس حمله می کنند و با حالت تدافعی پاسخ می دهند.

توانایی پذیرش بازخورد و انتقاد نشانه اعتماد واقعی است. اگر مردی در مورد مسائل جزئی حالت تدافعی به خود بگیرد، این می تواند نشان دهد که اعتماد به نفس او آنقدرها که در ظاهر به نظر می رسد محکم نیست.

۶) به دنبال تایید دائمی

همه ما هرازگاهی به کمی اطمینان نیاز داریم. اما مردانی که در تلاش هستند تا خود را بااعتماد به نفس جلوه دهند اغلب به دنبال تایید دائمی از دیگران هستند. آنها همیشه به دنبال تعارف یا تأیید هستند، حتی برای دستاوردهای جزئی.

این نیاز دائمی به تایید نشانه روشنی است که آنها واقعاً اعتماد به نفس ندارند. به هر حال، یک مرد با اعتماد به نفس واقعی برای اینکه احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد، نیازی به تایید دیگران ندارد. او ارزش خود را می داند و نیازی به تایید دیگران ندارد.

بنابراین اگر متوجه شدید مردی دائماً به دنبال تأیید اعتبار است، احتمالاً اعتماد به نفس او فقط ظاهری است.

۷) ناتوانی در مدیریت شکست

نحوه برخورد یک مرد با شکست می تواند چیزهای زیادی را در مورد سطح اعتماد به نفس او نشان دهد. مردانی که تظاهر به اعتماد به نفس می‌کنند اغلب در مواجهه با شکست از هم می پاشند. آنها آن را شخصی می‌گیرند و برای پس زدن تلاش می‌کنند.

از سوی دیگر، مردان واقعاً با اعتماد به نفس می‌دانند که شکست بخشی از زندگی و پله‌ای به سوی موفقیت است. آنها از اشتباه کردن نمی ترسند زیرا می دانند که هر کدام یک فرصت یادگیری است.

اگر مردی نتواند شکست را تحمل کند، به احتمال زیاد اعتماد به نفس او چیزی بیش از یک ظاهر نیست.

مطالب مفید