ایران به کشورهای همسایه درباره بهره‌برداری رژیم صهیونیستی از حریم هوایی: زنگ خطر به صدا درآمد!

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد ایرانی گفت: «در این پیام بر لزوم وحدت منطقه‌ای علیه اسرائیل و اهمیت تأمین ثبات تأکید شده است.»

طبق این گزارش، ایران همچنین در پیام خود به کشورهای عربی خلیج فارس «تصریح کرد که هرگونه کمک به اسرائیل، مانند استفاده حریم هوایی منطقه‌ای کشور علیه ایران غیر قابل قبول است». این مقام ایرانی همچنین در این مصاحبه اظهار داشت که تهران چنین مجوزی را به منزله تهاجم گروهی رژیم صهیونیستی و کشور مذکور به ایران در نظر خواهد گرفت.

این سخنان در حالی مطرح شده است که رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که قصد دارد به اهدافی در ایران حمله کند.

جمهوری اسلامی ایران دهم مهر در پاسخ به ترورهای متعدد سران جریان مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک حدود ۱۸۰ موشک بالستیک چند مرکز نظامی و امنیتی را هدف قرار داد که بسیاری از موشک‌ها با عبور از پدافند چند لایه دفاعی رژیم به اهداف خود اصابت کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات ایرانی پیش از این در حاشیه کنفرانس آسیا در قطر با مقامات کشورهای همسایه مذاکره داشته و دولت‌های خلیج فارس به تهران اطمینان دادند که در درگیری ایران با رژیم صهیوینسیتی بی‌طرفی خود را حفظ خواهند کرد.

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران نیز قرار است امروز به عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیج فارس سفر کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تماس تلفنی خواهد داشت که به گفته رسانه‌ها، بررسی حمله به ایران از موضوعات مورد بحث میان سران آمریکا و رژیم خواهد بود. به گفته رسانه‌های بین‌المللی آمریکا موافق تشدید تنش‌ها و جنگ گسترده منطقه‌ای در غرب آسیا نیست.

مطالب مفید