‏۱۱ اشتباه خانم‌ها که ممکن است رابطه را به خطر بیندازد و مردان را به سمت بی‌وفایی سوق دهد

خیانت دیدن یکی از تلخ‌ترین تجربه‌های زندگی مشترک است، و تلاش برای پیشگیری از آن، می‌تواند یک کار همیشگی در طول زندگی باشد. اگر چه فرد خیانت‌کار خودش مسئول انتخاب، خطاها و رفتار اشتباه خودش است، با این حال برخی روان‌شناسان متوجه شدند که مردهایی که خیانت می‌کنند عموماً یکی از این موارد یا چند مورد را دیده‌اند که آنها را به سمت خیانت سوق داده یا حداقل جلوی آنها را نگرفته است. در این مقاله از مجله اُکالا می‌خواهیم به ۱۱ رفتار اشتباه خانم‌ها که باعث خیانت در مردان می‌شود بپردازیم. با ما همراه باشید.

۱۱ رفتار اشتباه خانم‌ها که باعث خیانت در مردان می‌شود

از رفتارهای اشتباه خانم‌ها که باعث خیانت در مردان می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

عدم ابراز علاقه

ابراز علاقه در هر شرایطی و هر سنی برای مردان بسیار جذاب است. در واقع کلید اصلی و ارزشمند ورود به قلب یک مرد، همین ابراز علاقه است. اما گاهی خانم‌ها فکر می‌کنند که این ابراز علاقه در ابتدای رابطه مهم بوده است و اکنون همسرم می‌داند که او را دوست دارم. این فکر اشتباه است. همچنان و مداوم باید به همسرتان ابراز علاقه کنید چرا که علاوه بر کلید ورود، کلید ماندن در قلب یک مرد نیز همین ابراز علاقه است.

سرزنش مداوم

هیچ چیز ناخوشایندتر از شنیدن سرزنش مداوم نیست. مردان به طور طبیعی از شنیدن سرزنش فرار می‌کنند و تحمل آن را ندارند، چه که در فکر خود بیشترین تلاش ممکن را کرده‌اند و هرگز به عمد اشتباهی نکرده‌اند که سزاوار سرزنش باشد. در نتیجه از زنی که مدام سرزنششان می‌کند دور می‌شوند.

تحقیر کردن

این یک واقعیت است که برای اغلب مردان هیچ چیز مهم‌تر از شان و شخصیتشان پیش همسر و فرزندانشان مهم نیست. حس بزرگی، می‌تواند غرور یک مرد را حفظ کند و به او قوت قلب بدهد. وقتی زنی همسر خود را تحقیر کند و او را کوچک کند، مرد از درون می‌شکند و از زن فاصله می‌گیرد و در نهایت به دنبال ترمیم غرور شکسته خود در جای دیگری می‌رود.

همراهی نکردن

هر آدمی چه مرد و چه زن، دوست دارد که همسرش همپا و همراه او باشد. متاسفانه در سنت‌های ما نقش‌ها و وظایف طور دیگری بوده و زنان چندان همراه مردها نبوده‌اند. سال‌هاست که شرایط عوض شده است و اگر همراهی بین زن و شوهر نباشد، صمیمیتی نیز نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نشانه که همسرتان به شما خیانت می‌کند

بی‌توجهی به خواسته‌های او

برای مردها توجه کردن به خواسته‌هایشان به معنای دیده شدن و مهم بودن است. آنها از اینکه علایقشان مورد توجه قرار بگیرد بسیار خوشحال می‌شوند و نسبت به زنی که این توجه را دارد جذب خواهند شد. اگر برآورده کردن یکی از خواسته‌های همسرتان برای شما دشوار است با او صحبت کنید و راه رضایتش را پیدا کنید.

بی‌توجهی به مسائل خانه

اگر خانه شما برایتان مهم نباشد، زندگی مشترک برایتان مهم نیست. این برای هر دو طرف در زندگی مشترک صدق می‌کند. تلاش کنید همان قدر که برای بیرون از خانه یا خودتان وقت می‌گذارید، برای خانه هم وقت بگذارید.

اگر کار بیرون برای شما سنگین است، در تقسیم‌بندی مجدد وظایف با همسرتان، این موضوع را مشخص کنید که می‌خواهید زمانی هم در خانه باشید چرا که این خانه و خانواده برایتان مهم است.

جدا کردن مسیر آینده

آیا امکان دارد که همسرتان بخواهد در کنار شما وفادار و متعهد بماند اگر مسیر آینده شما از او جدا باشد؟ خیر. جدا کردن مسیر آینده در شرایطی است که شما تصمیماتی برای آینده خود و اقدامات احتمالی می‌گیرید و همسرتان آن را نمی‌خواهد و از طرفی توانایی منصرف کردن شما را ندارد. در نتیجه فقط قدم به قدم از شما دور خواهد شد. مثلاً در مورد تغییر مکان زندگی، تغییر شغل و یا اهداف مالی بلند مدت باید با همسرتان هماهنگ باشید.

رفتار سرد

رفتار سر یعنی رفتاری که عاری از گرما و عاطفه و سرخوشی است. اگر مدام سرتان تو گوشی باشد، به تنهایی به ورزش بروید، در خانه به تنهایی فیلم ببینید و یا کارهای مشترکتان را کم کنید، همسرتان را متوجه کرده‌اید که با او سرد شده‌اید. در نتیجه او هم کم کم سرد خواهد شد و برای پر کردن این گرما به بیراهه خواهد رفت. اگر مشکلی وجود دارد آن را حل کنید اما با سردی رفتار نکنید.

بیشتر بخوانید: چگونه بدون بحث با همسرمان صحبت کنیم؟

از دست دادن سرزندگی

زن‌ها در خانه منشا طراوت و سرزندگی هستند که می‌توانند بر لب همسرشان خنده بنشانند. اگر این سرزندگی به مرور از بین برود، طراوت خانه هم از بین خواهد رفت و جاذبه‌اش را برای خانواده کم می‌کند.

هر زنی ممکن است دوره‌هایی از افسردگی یا خستگی و بی‌حوصلگی داشته باشد، اما می‌توانید به طور معمول سرزندگی خود را حفظ کنید. چطور؟ با رسیدن به علایق و کارهایی که شور و اشتیاقتان را بالا نگه می‌دارد.

در یک تیم نبودن

متاسفانه در بعضی از خانواده‌ها، همسر خانواده اول محسوب نمی‌شود و زوج‌ها در یک جبهه و تیم نیستند. برعکس در مقابل هم قرار دارند و به نظر می‌رسد در رقابت شدیدی می‌خواهند برنده باشند. چنین چیزی منجر به شکست زندگی خواهد بود.

شما و همسرتان در یک تیم هستید، حتی پیش خانواده‌های خود، یعنی پدر و مادر و خواهر و برادر، اول همسر شماست که باید در تیم او بمانید و بعد سعی کنید متحدان دیگری به تیم اضافه کنید.

تنها گذاشتن

اگر قرار است هر کدام از زوجین تنها باشند، چرا ازدواج کرده‌اند؟ معنای زندگی مشترک به همین اشتراک گذاشتن است. به با هم بودن و تنها نبودن. قرار نیست کار خاصی انجام دهید. می‌توانید با کارهای کوچک به همسرتان نشان دهید که همیشه در کنار او هستید و نمی‌گذارید تنها بماند.

در مواقع سختی و نگرانی یا خستگی او، در کنارش بمانید و به حرف‌هایش گوش کنید یا فقط وقتی سکوت می‌کند حضور داشته باشید. حس امنیت این‌گونه منتقل خواهد شد و باعث دلگرمی همسرتان و وابستگی او به این رابطه خواهد بود.

علاوه بر آنچه در این مقاله از مجله سبک زندگی اُکالا خواندید، کارهای اشتباه دیگری نیز وجود دارد که بسته به فرهنگ و شخصیت افراد، ممکن است منجر به ناامیدی افراد از زندگی مشترک و دور شدن آنها از یکدیگر شود. پس اگر برای زندگی خود ارزش زیادی قائل هستید، باید حواستان به این‌گونه رفتارهای مخرب باشد. در نظر شما چه رفتاری باعث می‌شود که همسران از زندگی مشترک دل‌زده شوند و بستر دور شدن برایشان هموار شود؟ نظر خود را برای ما بنویسید.

مطالب مفید