رقیب سنتی «ایکس» با چرخش بیسابقه، فروشنده اسباببازی شد!
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شبکه اجتماعی ماستودون که رقیب غیرمتمرکز «ایکس» (توییتر سابق) است، برای تامین مالی توسعه خود، فروش محصولاتش را در قالب عروسکهای ماستودون دوست داشتنی و پولیشی آغاز کرد.
پس از یک نظرسنجی که نشان داد بیش از ۶۷۰۰ کاربر ماستودون حاضر هستند محصولات این شرکت را خریداری کنند، این شرکت در سال گذشته اعلام کرد هزینه اقدامات توسعهای را با فروش محصولات تامین خواهد کرد. اندکی بعد، ماستودون نمونه آزمایشی از محصولات مانند ماگ را عرضه کرد که به سرعت فروش رفت. اکنون، عروسک پولیشی ماستودون به قیمت ۴۵ دلار موجود است. این محصولات فعلا فقط در اتحادیه اروپا عرضه شده است و ارسال آن به آمریکا، به دلیل توفانها اخیر، به تعویق افتاده است.
چند ساعت پس از آغاز عرضه، ماستودون ۱۷۶ عروسک فروخت و تا پایان روز، فروش این شرکت به ۲۰۰ عدد رسید.
بر اساس گزارش تِک کرانچ، تصور اینکه این شبکه اجتماعی کوچک چگونه میتواند پول کافی برای رقابت با غولهایی مانند «ایکس» جمع کند، همچنان دشوار است.
ماستودون که نامش را از یک نژاد ماموت منقرض شده گرفته است، با داشتن هشتگ و بحثهای سیاسی، از بسیاری از جهات شبیه «ایکس» است. اما در حالی که «ایکس» و فیسبوک توسط یک شرکت اداره میشوند، ماستودون در هزاران سرور رایانه نصب شده و توسط ادمینهای داوطلبی اداره میشود که سیستمهایشان را در یک فدراسیون جمع کردهاند. افراد، پستها و لینکها را در سرورهای خودشان یا سرورهای ماستودون یا با کاربران در سرورهای دیگری که در این شبکه رو به رشد وجود دارد، مبادله میکنند. ماستودون، حاصل تلاش اوژن روچکو، برنامه نویس آلمانی جوان است و تولد این پلتفرم، نتیجه تمایل روچکو برای ایجاد فضای عمومی بود که فراتر از کنترل یک نهاد باشد.