انحصاری‌ترین پهپاد ژاپن: فقط برای هم‌پیمانان! + تصویر جذاب

روزنامه جهانی نبرد هوایی (GCAP) با همکاری ژاپن، ایتالیا و بریتانیا و با هدف ساخت جنگنده نسل بعدی در حال اجرا است و به تازگی صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن طرح‌های مفهومی خود را برای جنگنده نسل بعدی این برنامه ارائه کرده است.

 این طرح مفهومی یک جنگنده سرنشین‌دار را نشان می‌دهد که با «موارد کمکی بدون سرنشین»، مانند پهپادها، در کنار حسگر‌های پیشرفته و سیستم‌های داده‌ای متصل به هم که توسط هوش مصنوعی (AI) هدایت می‌شوند، تکمیل می‌شود.

صنایع سنگین میتسوبیشی طرح‌های مفهومی خود را در دو مدل مختلف «نوع ISR قابل مصرف» و «نوع رزمی تاکتیکی» به نمایش گذاشت.

برای اولین بار، صنایع سنگین میتسوبیشی یک ماکت در اندازه واقعی از «ARMDC-۲۰X» را به نمایش گذاشت؛ یک پلتفرم ISR که برای کسب، پردازش و انتشار هماهنگ خبر و اطلاعات دقیق، مرتبط و به موقع برای پشتیبانی از فرآیند تصمیم گیری یک فرمانده در میدان نبرد طراحی شده است.

ARMDC-۲۰X

این پلتفرم مسئول شناسایی و انتقال تهدیدات به جنگنده نسل بعدی و خدمه آن خواهد بود.

در کنار «ARMDC-۲۰X»، صنایع سنگین میتسوبیشی از یک CCA (هواگرد رزمی همکار) با یک محفظه بار داخلی رونمایی کرد.

صنایع سنگین میتسوبیشی در راستای حرکت جهانی به سمت مفهوم تیم‌سازی سرنشین‌دار-بدون‌سرنشین بین جت‌های جنگنده که توسط انسان هدایت می‌شوند و پهپاد‌های خودمختار که از راه دور هدایت می‌شوند، دست به این کار زده است.

اگرچه گفتنی است که توسعه این سیستم‌های بدون سرنشین مبتنی بر هوش مصنوعی هنوز در مرحله ابتدایی است.

از جنگنده GCAP چه می‌دانیم؟

نیرو‌های کمکی بدون سرنشین صنایع سنگین میتسوبیشی در حالی به نمایش درآمده‌اند که GCAP، جنگنده نسل بعدی خود را در نمایشگاه بین‌المللی هوایی Farnborough در جولای سال جاری به نمایش گذاشت.

جنگنده نسل بعدی برنامه جهانی نبرد هوایی به قدری غول‌پیکر است که بنابر گفته ناظران نظامی، بیش از یک جنگنده معمولی است.

هدف بریتانیا، ژاپن و ایتالیا از به راه‌اندازی این برنامه تامین نسل بعدی جنگنده دو موتوره برای جایگزینی جنگنده‌های قدیمی F-۲ است. انتظار می‌رود این جنگنده تا سال ۲۰۳۵ وارد خدمت شود و پس از آن برای صادرات به کشور‌های دوست آماده شود.

مطالب مفید