فراخوان مخفی و اعلام نشده تسلا سایبرتراک برای تعویض باتریها
تسلا بدون انتشار هیچگونه فراخوان رسمی، درحال تعویض باتریهای نخستین سری از پیکاپ تسلا سایبرتراک است. به نظر میرسد باتریهای این پیکاپ دچار مشکل هستند و تسلا طی دو ماه اخیر، مشغول یافتن نسخههای معیوب و تعویض باتریهای آنها بوده است. تسلا نمیخواهد با انتشار یک فراخوان سراسری، بر بازاریابی سایبرتراک تأثیر منفی بگذارد.
نخستین باتری معیوب تسلا سایبرتراک در 24 شهریور خبرساز شد. «مت آلبرز» که مالک این سایبرتراک بود، گفت که او اتومبیلش را پس از فراخوان برای رفع برخی مشکلات جزئی به بخش خدمات تسلا برده است. سایبرتراک او، یکی از دو هزار دستگاه خودرو اولیهای بود که تسلا به مشتریان تحویل داد.
مشکل باتریهای سایبرتراک، سلولهای فرورفتهای است که اتصال کوتاه ایجاد میکنند. پس از کشف نخستین مورد از این نقص، یک جریان ثابت از گزارشهای مرتبط با ایرادات سایبرتراک وجود داشته است.
روند مخفی تعویض باتریهای تسلا سایبرتراک
نکته عجیبی که مالکان سایبرتراک متوجه آن شدند، ماندن این خودروها در نمایندگیهای خدمات پس از فروش است. در این موارد، خودرو تا زمان رسیدن پکیج باتری جدید در نمایندگی متوقف باقی میماند. بهعنوان مثال یک کاربر که برای تعویض آینه جانبی شکسته خود به نمایندگی تسلا مراجعه کرده بود، پس از تعویض باتری به سمت منزل رفت. به گفته نمایندگی تسلا، این تعویض برای احتیاط انجام شده است. باتریهای سایبرتراک هیچگونه نقص ظاهری ندارند اما فرورفتگی سلولها بر عملکرد کلی پک باتریها تأثیر منفی میگذارد.
طبق گزارش کاربران در انجمنها و رسانههای اجتماعی، مدلهای تحویل داده شده از تسلا سایبرتراک بین فوریه و ژوئیه 2024، دچار مشکل باتری هستند. بااینحال پرسشی بزرگ برای کاربران مطرح است، چرا تسلا یک کمپین فراخوان رسمی راهاندازی نمیکند؟
دو دلیل برای این موضوع وجود دارد. دلیل اول، جزئی بودن مشکل از نظر مدیران تسلا است. آنها ترجیح میدهند که این مشکل را بدون نگرانی مشتریان حل کنند. از سوی دیگر، افشا شدن این نقش باعث ترس مصرفکنندگان میشود و تأثیر منفی بر فروش شرکت خواهد گذاشت. فروش تسلا حتی درحالحاضر نیز نسبت به گذشته کاهش یافته است.