رونمایی از خودروی مونتاژی با موتور ۲ لیتری TGDI/ آونترا U۷۵ پلاس با چه مشخصاتی به بازار رسید؟

به گزارش تجارت نیوز،

به رغم آزادسازی واردات و حضور گسترده چینی‌های وارداتی و مونتاژی در بازار، همچنان سیل عظیم عرضه خودروهای چینی به بازار ادامه دارد و Aventra  جدیدترین خودرو مونتاژی چینی در بازار ایران است که به‌زودی توسط شرکت ایلیا پارس کیان به بازار عرضه می‌شود.   

Aventra  در واقع همان وی جی وی U75  پلاس است. VGV یکی از زیرمجموعه‌های شرکت Sinotruck  است که در زمینه تولید خودروهای کراس‌اور فعالیت می‌کند.

ساینوتراک یک برند نام‌آشنا تولید خودروهای سنگین و کامیونت در بازار چین است. برند نوپای وی‌جی‌وی برندی نوپا و گمنام، نه‌تنها برای ایرانیان، بلکه برای بازار اصلی خود، یعنی بازار خودرو چین است و طی سال‌های تولید خود نتوانسته فروش خوبی را در بازار مادر کسب کند، به حدی که کل میزان فروش این خودرو از ابتدای سال 2022 تا ژانویه سال 2024، تعداد 2523 دستگاه بوده، اما شرکت ایلیا پارس کیان برای تولید چهار تا پنج هزار خودرو در سال هدف‌گذاری کرده است.  

ایلیا پارس کیان عرضه‌کننده این خودرو به بازار ایران است و درواقع جوینت‌ونچری است که از همکاری خودروسازی ایلیا و جی وی جی چین شکل گرفته تا محصولات برند جی وی جی را از سال آینده به بازار ایران عرضه کند.

طراحی خارجی

در قسمت جلویی جلو‌پنجره‌ای گسترده به شکل هرم وارونه قرار دارد که به نوعی یادآور جلوپنجره‌های بزرگ خانواده ساینوترک است و ابهت زیادی به ظاهر جلویی بخشیده. چراغ‌های جلویی نیز یادآوری چراغ‌های محصولاتی چون فیدلیتی است که توسط گروه بهمن عرضه شده است.

نمای جانبی به تیگو 7 پرو شبیه است و دو خط جانبی دارد که یکی از آن‌ها چراغ‌های جلو را به چراغ‌های عقب متصل کرده و خط دیگر به پایین درب‌ها محدود می‌شود که نمای جانبی خودرو را حجیم‌تر کرده است.

نمای عقبی خودرو با دوچراغ ذوزنقه‌ای مزین شده که توسط نواری کرومی به هم متصل می‌شوند. بالای نوار کرومی نام Aventra در اندازه‌ای بزرگ خودنمایی می‌کند  که هارمونی عقب خودرو را ناهمگون ساخته است.

طراحی داخلی

طراحی داخلی خودرو آمیزه‌ای از ترکیب پلاستیک و چرم است. پلاستیک و چرم به‌کاررفته کیفیت مطلوبی دارند و بررسی نهایی کیفیت آنها بسته به میزان طول عمر آن‌هاست که نیاز به بررسی بیشتر دارد. داشبورد خودرو از سه قسمت پلاستیک مشکی مات، پیانویی و چرم قهوه‌ای است که نمایی لوکس را متبادر می‌کند.

 طراحی داشبورد هارمونی خوبی داشته و کنسول میانی تا حدودی یادآور محصولات بنز است و رنگ مشکی پیانویی در کنار دکمه‌های لمسی، سلکتور دنده چرخان و صفحه نمایشی با کیفیت در کنار کلاستر دیجیتال حس خوبی را به راننده القا می‌کند.

قوای محرکه و امکانات

این خودرو به یک موتور 2 لیتری TGDI و یک گیربکس ZF مجهز شده است که توان تولید 226 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور را دارد و شتاب صفر تا 100 هشت ثانیه‌ای را ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلویی مک فرسون و در محور عقب مولتی لینک است. میزان سوخت این خودرو 8.3 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.  

این خودرو در بحث قوای محرکه رقبایی چون تیگو 8 پرومکس و دیگنیتی پرستیژ دارد، اما گیربکس به کار رفته در آن امتیاز ویژه‌ای را صاحب این خودروی تازه وارد در بازار خودرو ایران می‌کند.

امکانات ایمنی و رفاهی

این خودرو در بخش امکانات به دوربین ثبت وقایع، اتوهلد، ترمز کمکی، رادار خروج از خط، رادار برخورد از جلو، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی ترمز اضطراری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، صندلی برقی راننده 6 حالته، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، مولتی مدیا 10.25 اینچی، کلاستر 10 اینچی، صندوق برقی، کیت‌های اسپرت بدنه، سانروف برقی با سقف پاناروما، اتولایت، سیستم چراغ‌های ای ای دی، سیستم صوتی 6 اسپیکره به انضمام ساب ووفر، سیستم تهویه مطبوع برقی، ورود و استارت بدون کلید مجهز شده است.

لازمه موفقیت در بازار خودرو؛ قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش

وی جی وی U75 PLUS برندی نوپایی است که روی کاغذ امکانات خوبی را ارائه می‌دهد، اما باید دید این خودرو در جاده‌های ایران چگونه ظاهر می‌شود. با توجه به کاهش تقاضا برای محصولات چینی، ارائه خدمات پس از فروش مناسب و قیمت رقابتی می‌تواند به فروش این خودرو کمک کند تا تجربه ناموفق بازار مادر آن در ایران تکرار نشود.

برای مطالعه بیشتر صفحه نقد و بررسی خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید. 

مطالب مفید