مزدا با خودرو برقی جدید به میدان آمد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مزدا در سال ۲۰۲۴ رکوردشکنی در ایالات‌متحده داشت و فروش آن با نزدیک به ۱۷ درصد افزایش به کمتر از ۴۲۵ هزار دستگاه رسید. مزدا همچنین بهترین ماه دسامبر خود را با فروش کراس اوورهای CX۹۰، CX۷۰ و CX۵۰ خود تجربه کرد.

مزدا به خودروهای اسپورت و خودروهایی مانند میاتا شهرت داشته و طرفداران اختصاصی در ایالات‌متحده دارد که علیرغم شرایط چالش‌برانگیز باعث فروش بالایی شده است.

رئیس و مدیرعامل مزدا آمریکای شمالی در مصاحبه‌ای با یاهو فایننس اظهار کرد که در حال حاضر مقرون به صرفه بودن یکی از معضلات مهم پیش روی کل صنعت است. ما مجبور بودیم از نظر محصول و برنامه‌ها و مشوق‌هایمان برخی تنظیمات را انجام دهیم. ما توانسته‌ایم قیمت را به طور کلی حفظ کنیم و این منجر به موفق‌ترین سال ما در تاریخ ۵۴ ساله ما در بازار ایالات‌متحده شده است.

در این گزارش به موفقیت فروش مدل‌های CX۹۰ و CX۷۰ اشاره شده است که گزینه‌های پلاگین هیبریدی را نیز ارائه می‌کنند و ۱۵ تا ۲۰ درصد درآمد را به خود اختصاص می‌دهند. بزرگترین شگفتی مزدا CX۵۰ هیبریدی آن بود که سریعترین تغییر مسیر خودرو در فروشندگان است و به طور متوسط ‌تنها ۳ تا ۴ روز در انبار ماندنی است.

این شرکت تنها یک وسیله نقلیه الکتریکی باتری دار داشته که تنها در چند ایالت فروخته شد. اکثریت قریب به اتفاق خریداران مزدا خواهان خودروهای گازسوز و هیبریدی هستند، اگرچه این رئیس اعلام کرد که یک خودروی برقی تمام عیار در سال ۲۰۲۵ در راه است.

فشار برای برقی‌سازی توسط دولت‌ها به عنوان مشکلات پیش روی صنعت است و دلیل بزرگی برای ادغام رقبای هوندا و نیسان است. هزینه‌ها بسیار زیاد است و خودروسازان را وادار می کند تا برای بقا به یکدیگر روی آورند.

مزدا اعلام کرد که برای نیازهای الکتریکی خود روی شرکای خود تویوتا و پاناسونیک حساب می‌کند اما ادغام مطرح نیست. دولت آینده ترامپ یکی دیگر از بادهای مخالف بوده که در صدد اعمال تعرفه‌ها به بخش خودرو است.

مطالب مفید