روحیه «قانع بودن» همکاران است که باعث میشود «مدیران مسئول» مانند من انگیزه کمتری برای «مسائل مالی» داشته باشند!! – اخبار سینمای ایران و جهان
سینماپرس: معاون صدا درباره افزایش دستمزدهای رادیو در مقابل تلویزیون بیان کرد که از زمان حضورش بودجه رادیو ۱۰ برابر بیشتر شده است.
به گزارش سینماپرس، علی بخشی زاده معاون صدا درباره طراحی رادیوهای فصلی مثل رادیو بهاران، رادیو محرم و … که در یک سال اخیر راه اندازی شده اند به مهر بیان کرد: رفتار و کنش مخاطبان است که به نوعی رفتار ما را شکل میدهد. زمانی که رادیو محرم را در سالهای گذشته راهاندازی کردیم، بازخورد بسیار مثبتی از سوی مخاطبان دریافت کردیم و بلافاصله پس از آن، رادیو اربعین و سپس رادیو بهاران و رادیو مقاومت را نیز راه اندازی کردیم.
وی اضافه کرد: رفتار مخاطبان به ما جهت میدهد. زمانی که آمارهایی از مرکز تحقیقات سازمان به دست ما میرسد که نشان میدهد مثلاً بیش از ۲۰ درصد از مخاطبان، یعنی حدود ۱۸ میلیون نفر، به طور همزمان در حال گوش دادن به رادیو هستند، موظف میشویم که رفتار خود را بر این اساس تنظیم کنیم.
معاون صدا با اشاره به قرارگیری رادیوهای فصلی روی فراگیرترین موج رادیو عنوان کرد: در حال حاضر، موج FM ۹۵.۵ یکی از بهترین موجهای رادیویی است که با توجه به وضعیت دسترسی و گستردگی جغرافیایی، پوشش سیگنال بسیار خوبی دارد. این موج معمولاً به رادیو فصلی اختصاص داده میشود و رادیو فصلی نیز نامی است که مورد استقبال سازمانها قرار گرفته است، چرا که آنها میتوانند منویات خود را از این طریق بیان کنند.
بخشی زاده اضافه کرد: امیدوارم که در این زمینه موفق بوده باشیم. استقبال نهادها از این رادیو نشان میدهد که آنها این حوزه را موفق ارزیابی کردهاند و امیدوارم که این روند ادامه یابد.
معاون صدا در ادامه در پاسخ به سوالی درباره دستمزد پایین مجریان و برنامه سازان رادیو در مقابل تلویزیون و اینکه در سال جدید چقدر افزایش پیدا میکند؟ یادآور شد: آقای جبلی رئیس صداوسیما اهتمام ویژهای به این موضوع داشتهاست. از سال ۱۳۹۹ که به رادیو آمدهام، بودجه رادیو تقریباً ۱۰ برابر افزایش یافته است، هرچند که هنوز در شرایط ایدهآل و مطلوبی نسبت به دیگر رسانههای شنیداری قرار نداریم و فاصلهمان با آنها زیاد است. اما تلاش میکنیم که این فاصله را به حداقل برسانیم.
وی با اشاره به فعالیت عاشقانه رادیویی ها تصریح کرد: یکی از ویژگیهای مهم رادیو، عشق و علاقه همکاران به کارشان است، چه در رادیو محرم، چه در رادیو اربعین و حتی در رادیو مقاومت. بسیاری از همکاران برنامههایی را اجرا میکردند و با عشق و علاقه فراوان به کار خود ادامه میدادند. دینی نسبت به حوزه مقاومت داریم، به ویژه پس از ماجرای «طوفان الاقصی» و گویی این دین را نمیخواهیم با پول معاوضه کنیم.
معاون صدا در پایان بیان کرد: در رادیو، عشق حاکم است و این محیط بسیار مهربان و دوستداشتنی است. شاید این روحیه قانع بودن همکاران است که باعث میشود مدیران مسئول مانند من، انگیزه کمتری برای مسائل مالی داشته باشند. با این حال همانطور که گفته ام رئیس صداوسیما در طول این مدت حمایتهای بسیاری داشتهاند.