اگر «قهرمانان» سرزمینمان را بشماریم شاید تا یک قرن باید نام آنها را به «زبان» آوریم – اخبار سینمای ایران و جهان
سینماپرس: ساخت مجموعه تلویزیونی «ذهن زیبا» برای ترسیم زندگی دکتر حسین بهاروند، محقق برجسته ایرانی را میتوان نقطه شروعی برای سریالسازی درباره قهرمانان ملی کشور دانست.
به گزارش سینماپرس، دستاندرکاران مجموعه تلویزیونی «ذهن زیبا» با حضور در واحد ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) به سوالات مخاطبان پاسخ دادند و بعد از آن در مرکز همایشهای سازمان صداوسیما با حضور پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی تقدیر شدند.
سریال «ذهن زیبا» اقتباسی آزاد از زندگی دکتر حسین بهاروند، محقق برجسته ایرانی در حوزه زیستشناسی است که چالشهای علمی و ذهنی او را به تصویر کشیده است.
رئیس رسانه ملی ضمن تشکر از عوامل سازنده «ذهن زیبا» درباره ساخت آثار نمایشی پیرامون قهرمانان ملی گفت: اگر قهرمانان سرزمینمان را بشماریم، شاید تا یک قرن باید نام آنها را به زبان آوریم. هر چقدر خدا به ما در ساخت این نوع آثار توفیق دهد، میتوانیم به نسل جوان امید دهیم که میتوانند مثل دکتر بهاروند شوند.
در این مراسم علاوه بر پخش اظهارات اساتید دانشگاهی و تقدیر بابت ترسیم یکی از چهرههای علمی کشور، نوبت به صحبت عوامل سریال و منتقدان رسید.
امیرعلی دانایی، بازیگر نقش دکتر حسین بهاروند با بیان اینکه خیلیها از من میپرسند چه شد بازی در این نقش را پذیرفتم، گفت: من از ابتدا برای شروع همکاری مطمئن نبودم. اما فرهیختگی دکتر بهاروند سبب شد این نقش را بپذیرم.
دانایی ادامه داد: در ابتدا فیلمنامهای نوشته شد که مورد قبول ایشان نبود. دکتر بهاروند میگفت من یک فرد علمی هستم و به کشورهای مختلف سفر میکنم. چرا باید مرا به عنوان یک فرد امنیتی معرفی کنید. من معتقدم چرا باید شخصیتهای علمی، فرهنگی و هنری کشورمان را به یک سیستم وصل کنیم. بعد از مخالفت دکتر بهاروند فیلمنامه دیگری نوشته شد که من هم از آن رضایت دارم. بیشتر تماسهای مردمی هم از کودکانی بود که میخواستند دکتر شوند.
محمدرضا خردمندان، کارگردان این سریال با اشاره به اینکه این سریال زحمت گروهی یک تیم ۶۰ نفره است، افزود: به نظرم آقای دکتر فداکاری کردند، که ما به زوایای زندگی ایشان نزدیک شویم. فکر میکنم آقای دکتر با نگاه محبتآمیز به ما نگاه کرد. اگر ایشان سرسختانه به ساخت مجموعه نگاه میکرد، «ذهن زیبا» ساخته نمیشد.
خردمندان با بیان اینکه مخاطب اصلی این سریال نوجوانان هستند، گفت: ما از پیش تولید مجموعه فکر کردیم که کدام گروه سنی را هدف قرار دهیم. بعد از آن به فکر نوجوانان افتادیم. بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مخاطبان را نوجوانان تشکیل میدادند.