۱۰ نشانه که ثابت می‌کند نامزدت تمایلی به ازدواج ندارد!

اغلب جوانان، یا بهتر است بگوییم اغلب بزرگسالان مجرد، می‌خواهند که ازدواج کنند، چرا که ازدواج و تشکیل خانواده، میل طبیعی و تا حدی، میل ذاتی یک انسان است. برای دست‌یابی به این امر، اغلب آدم‌ها دوره‌ای نامزدی را تجربه می‌کنند تا در این دوره باهم آشنا شده و سازگارتر شوند. این دوران آنها را برای زندگی زیر یک سقف آماده می‌کند.

اما وقتی چندین ماه یا سال است که در دوران نامزدی هستید و به نظر نمی‌رسد که به سمت ازدواج پیش بروید، ممکن است نگران باشید. اگر در این موقعیت هستید شاید زمان آن رسیده است که رابطه را دوباره بررسی کنید. در این مقاله از مجله اُکالا، علامت‌هایی را می‌خوانیم که نشان می‌دهد نامزد شما میلی به ازدواج ندارد.

چه نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد مردی نمی‌خواهد با شما ازدواج کند؟

این نشانه‌ها به رفتارها و نگرش‌های قابل مشاهده‌ای اشاره دارد که ممکن است نشان دهد مرد علاقه‌ای به ازدواج با شریک فعلی خود ندارد.
علامت‌هایی که نشان می‌دهد ممکن است نامزدتان دیگر علاقه‌ای به ازدواج با شما نداشته باشد، اغلب شامل پرهیز از گفتگوهای مربوط به ازدواج است.

اگر او در مورد برنامه‌های آینده صحبت نکند، از نظر عاطفی دور شود، یا به معاشرت با افراد دیگر ادامه دهد، این اقدامات می‌تواند نشان‌دهنده عدم تعهد باشد. مهم است که به یاد داشته باشید که هر مردی که این علائم را نشان می‌دهد کاملا مخالف ازدواج نیست. وقتی پای تعهد به میان می‌آید، افراد زمان‌بندی‌ها و نگرش‌های متفاوتی دارند. ارتباط راحت و صادقانه کلید شماست.

چرا آگاهی از این علائم مهم است؟

آگاهی از این نشانه‌ها که او نمی‌خواهد با شما ازدواج کند بسیار مهم است؛ زیرا به شما کمک می‌کند رابطه‌تان را با همدلی و احترام به خود هدایت کنید. با شناخت این نشانه‌ها می‌توانید تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد آینده خود بگیرید. این فقط محافظت از خود در برابر دل‌شکستگی‌های احتمالی نیست؛ درمورد احترام به اهداف و آرزوهای خود نیز هست.

همچنین این آگاهی امکان ارتباط راحت و صادقانه را فراهم می‌کند. به‌جای فرضیات یا اجازه دادن به عدم اطمینان، صحبت در مورد این نگرانی‌ها می‌تواند منجر به روابط سالم‌تر شود و این فرصت را به هر دو شریک ارائه می‌دهد تا در مورد امیدها و انتظارات خود صحبت کنند و یا روی اهداف متقابل کار کنند یا مسیرهای سازگارتر را بیابند.

بیشتر بخوانید: ازدواج با یک فرد خسیس؟ با این نشانه‌ها از قبل پیشگیری کنید

۱۰ نشانه که نامزدتان دیگر نمی‌خواهد با شما ازدواج کند

۱. وقتی در مورد آینده سوال می‌کنید حالت تدافعی می‌گیرد.

صحبت کردن در مورد برنامه‌های آینده در دوران نامزدی طبیعی است. اگر وقتی شما آینده خود را با هم مطرح می‌کنید عصبانی می‌شود یا حالت تدافعی می‌گیرد، این نشان می‌دهد که او در مورد آینده احساس تعارض دارد. این می‌تواند یکی از نشانه‌هایی باشد که او از ازدواج فرار می‌کند.

۲. برای ازدواج نکردن بهانه‌های مستمر می‌آورد.

او مدام برای به تعویق انداختن زمان ازدواج، بهانه می‌آورد و ازدواج را منوط به دستاوردهای دیگر می‌کند. طبیعی است که بخواهید قبل از ازدواج از نظر مالی ثبات داشته باشید. با این حال، اگر او به یک ترفیع بزرگ رسیده است و حالش خوب است، اما بعداً بهانه دیگری برای ازدواج نکردن بیاورد، این یک نشانه کاملاً واضح است که ازدواج در برنامه‌های او نیست.

شاید اولین بهانه‌اش این بود که باید پول بیشتری به دست می‌آورد، اما به محض افزایش حقوق، بهانه بعدی او این است که می‌خواهد خانه‌ای داشته باشد. پس از آن، او ممکن است بگوید که باید صبر کند تا بتواند هزینه عروسی را بپردازد. وقتی بهانه‌ای یکی پس از دیگری وجود دارد، به این معنی است که او از ازدواج با شما اجتناب می‌کند.

۳. از صحبت در مورد ازدواج امتناع می‌کند یا موضوع را تغییر می‌دهد.

اگر مردی بداند که نمی‌خواهد ازدواج کند، اما می‌خواهد از مشاجره اجتناب کند، از بحث کردن درباره موضوع به‌کلی خودداری می‌کند. او می‌داند که این بحث فقط شما را ناراحت می‌کند، بنابراین ترجیح می‌دهد از گفتگو اجتناب کند تا اینکه خود را تکان دهد و با شما گفتگو کند.

تغییر موضوع یا امتناع از بحث در مورد ازدواج یکی از نشانه‌های کلیدی است که او نمی‌خواهد با شما ازدواج کند.

۴. به نظر می‌رسد او نگران آینده نیست.

وقتی درباره برنامه‌های آینده‌تان صحبت می‌کنید، مانند قصدتان برای ادامه دادن دانشگاه یا عوض کردن شغل، او کاملاً بی‌علاقه به نظر می‌رسد، یا برای آینده کاری خود برنامه‌ریزی می‌کند بدون اینکه اصلاً شما را جریان آن قرار دهد.

این نشان می‌دهد که او به صورت ناخودآگاه شما را بخشی از زندگی طولانی مدت خود نمی‌بیند و به احتمال زیاد با شما ازدواج نخواهد کرد.

۵. او از نظر عاطفی از شما جدا می‌شود.

وقتی مردی بخواهد که زنی بخشی دائمی از زندگی او باشد، به او اجازه می‌دهد که از لحاظ عاطفی به او نزدیک شود. مردی که مایل است در کنار شما آسیب‌پذیر باشد و از احساسات خود حرف بزند، آینده‌ای با شما می‌بیند، بنابراین اگر از نظر عاطفی بین خودش و شما دیوار می‌کشد و از شما فاصله می‌گیرد، شما را به عنوان همسر نمی‌بیند.

۶. او مانند یک مرد مجرد زندگی می‌کند.

اگر برخی از مردها نمی‌خواهند ازدواج کنند، به این دلیل است که می‌خواهند از آزادی سبک زندگی مجردی لذت ببرند. اگر او همچنان مانند دوران دانشگاه و مجردی زندگی می‌کند، به کافه‌ها می‌رود، با دوستانش و بدون شما به سفر می‌رود، شب‌نشینی‌های مجردی دارد یا بیشتر وقت خود را با افراد مجردی می‌گذراند که در روابط متعهدانه نیستند، این یکی از نشانه‌هایی است که او نمی‌خواهد ازدواج کند.

۷. او هیچ کار مشخصی برای آینده انجام نمی‌دهد.

او نامزد کرده است؛ اما از همه صحبت‌های مربوط به عروسی اجتناب می‌کند یا از تعیین تاریخ، رزرو مکان یا برنامه‌ریزی برای اینکه چه کسی در عروسی خواهد بود، خودداری می‌کند.

این نشان می‌دهد که او به این دلیل پیشنهاد ازدواج داد که فکر می‌کرد این کاری است که باید انجام دهد یا به این دلیل که می‌خواست شما را در کنار خود حفظ کند، اما او واقعاً قصد ازدواج ندارد.

۸. واضح است که شما در زندگی او اولویت ندارید.

وقتی مردی روی آینده‌ای با یک زن سرمایه‌گذاری می‌کند، او را در اولویت قرار می‌دهد زیرا نمی‌خواهد او را از دست بدهد. اگر احساس می‌کنید که در اولویت نیستید، این مرد برای آینده‌ای با شما برنامه‌ریزی نمی‌کند و احتمالاً فقط وقت خود را با شما می‌گذراند تا زمانی که کسی را پیدا کند که احساس می‌کند شریک طولانی‌مدت اوست.

او با شما مانند یک فرد معمولی رفتار می‌کند و نه همسر آینده‌اش، زیرا قصد ندارد با شما آینده‌ای بسازد.

بیشتر بخوانید: الگوهای رفتاری یک شریک خودشیفته در روابط

۹. او از اهداف شغلی شما حمایت نمی‌کند.

یکی از جنبه‌های ضروری یک رابطه سالم و طولانی مدت، حمایت متقابل از رشد شخصی و اهداف زندگی طرف مقابل است. وقتی یک شریک از آرزوهای شغلی شما حمایت نمی‌کند، می‌تواند نشان دهنده عدم تعهد باشد. این نشان می‌دهد که او ممکن است آینده مشترک با شما را در اولویت قرار ندهد.

۱۰. به سالگردهای مشترک شما اهمیتی نمی‌دهد.

سالگردهای یک رابطه، نقاط عطف نمادینی هستند که فرصت‌هایی را برای جشن گرفتن فراهم کرده و ارتباط عاطفی را تقویت می‌کنند. هنگامی که تلاشی برای برجسته کردن این مناسبت‌ها و اهمیت دادن به آنها وجود نداشته باشد، ممکن است به معنای بی‌علاقگی در گرامی داشتن و پرورش رابطه باشد.

مواردی که در این مقاله از مجله اُکالا خواندید، بخشی از رفتارهایی بود که نشان می‌دهد فردی که در دوران نامزدی است، قصد ازدواج ندارد. با این حال همه این موارد می‌تواند برای افراد مختلف، متفاوت باشد. رفتار هر فرد باید بسته به شرایط و شخصیت او، بررسی و تفسیر شود. شما چه تصور یا تجربه‌ای از این موضوع دارید؟ به نظر شما چه رفتاری نشان دهنده عدم تمایل به ازدواج است؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

مطالب مفید