اگر آیفون دارید حتما آن را بروزرسانی کنید

اپل از قابلیت‌های جدید iOS 18 برای ویرایش عکس و ویدئو که بر اساس سیستم هوش مصنوعی Apple Intelligence است، رونمایی کرد.

طبق گزارش GSM، در طول کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2024 (WWDC 2024)، اپل چندین ویژگی جدید ویرایش عکس و ویدیو را معرفی کرد که بر اساس سیستم هوش مصنوعی Apple Intelligence هستند و در برنامه iOS 18 Photos در دسترس خواهند بود.

در سخنرانی اصلی رویداد WWDC 2024، اپل ویژگی Clean Up را معرفی کرد که یک ابزار ویرایش تصویر است. این ویژگی توسط Apple Intelligence فعال شده است که می تواند عناصر ناخواسته مانند افراد در پس زمینه را از تصاویر حذف کند.

ویژگی Clean Up از همان عملکرد Magic Eraser استفاده می کند که ماه گذشته برای Google Photos در دسترس قرار گرفت. البته گوگل تایید کرده است که Magic Eraser و Magic Editor برای کاربران iOS در دسترس خواهد بود.

در حال حاضر جزئیات دقیقی از ویژگی Clean Up مشخص نیست، اما انتظار داریم اطلاعات بیشتری در مورد این ویژگی در دسترس قرار گیرد.

اپل iOS 18 را به جستجوی پیشرفته‌تر عکس و ویدیو مجهز می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد فایل مورد نظر را تنها با پرس و جوهای مفهومی پیدا کنند. به عنوان مثال، کاربران می توانند با استفاده از این روش لحظات خاصی را در یک ویدیو پیدا کنند. با استفاده از این قابلیت سرعت ویرایش ویدیو به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

یکی دیگر از ویژگی های ویرایش ویدیو در iOS 18 Memory Movie نام دارد. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که با توصیف عکس های خود فیلم های شخصی سازی شده ایجاد کنند.

ویژگی Memory Movie با استفاده از سیستم هوش مصنوعی Apple Intelligence، محتوای مربوط به توضیحات کاربر را از میان تصاویر موجود انتخاب می کند و سپس این تصاویر را به صورت متوالی و بر اساس یک خط داستانی ترکیب می کند. پس از انجام این فرآیند، ویژگی مورد نظر یک آهنگ مربوط به محتوای ویدیو را پیدا کرده و آن را در ویدیو قرار می دهد.

در پایان لازم به ذکر است که دستیار مجازی سیری تنها بنا به درخواست کاربران می تواند تصاویر و فیلم ها را در برنامه Photos ویرایش کند. به عنوان مثال، با درخواست صوتی، کاربر می تواند از سیری بخواهد روشنایی و کنتراست تصویر را تغییر دهد.

مطالب مفید