طرز تهیه مربای بادمجان؛ یک ترکیب غیرمنتظره و لذت‌بخش

شاید عجیب باشد که بتوانیم با بادمجان مربا درست کنیم. احتمالا تا به حال به فکر درست کردن مربای بادمجان نیفتاده باشید، اما این مربا طعمی بی‌نظیر و متفاوت دارد که شما را شگفت‌زده می‌کند. در این قسمت از مجله اکالا با ما همراه باشید تا طرز تهیه مربای بادمجان را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم جهت تهیه مربای بادمجان

برای تهیه مربای بادمجان به مواد زیر نیاز دارید:

بادمجان۱ کیلوگرمشکر۱ کیلوگرمبیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوریآب برای شربت مربا۶ یا ۷ لیوانآب برای خیساندن بادمجانبه مقدار لازممیخکبه مقدار لازمدارچینبه مقدار لازمنمک۱ قاشق چایخوری

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه مربای بادمجان

مراحل تهیه این مربای خوشمزه به شرح زیر است:

مرحله اول: آماده‌سازی بادمجان‌ها

بادمجان‌ها را پوست گرفته و به خوبی بشویید. آن‌ها را در ظرفی حاوی آب سرد بریزید و بیکینگ پودر و نمک را به آن اضافه کنید. صبر کنید تا بادمجان‌ها به مدت ۴ الی ۵ ساعت در این محلول باقی بماند. این کار به از بین رفتن تلخی بادمجان‌ها کمک می‌کند.

نکته: بهتر است از بادمجان‌های قلمی و کوچک استفاده کنید.

مرحله دوم: جوشاندن اولیه

پس از گذشت زمان تعیین شده، بادمجان‌ها را آبکش کرده و مجددا بشویید. بادمجان‌های شسته شده را در یک قابلمه حاوی آب سرد قرار دهید. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه دهید تا آب به جوش آید. صبر کنید تا بادمجان‌ها به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش بپزند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای پوست هندوانه

مرحله سوم: سوراخ کردن بادمجان‌ها

بعد از پخت اولیه، بادمجان‌ها را آبکش کرده و با استفاده از چنگال، سطح آن‌ها را سوراخ کنید. این کار باعث می‌شود شربت مربا بهتر به داخل بادمجان نفوذ کند.

مرحله چهارم: پخت اولیه با شربت

شکر و آب را با هم مخلوط کرده و به همراه بادمجان‌های سوراخ شده روی حرارت قرار دهید تا شربت به جوش آید. صبر کنید تا بادمجان‌ها به مدت ۱ ساعت با حرارت ملایم و درب بسته بپزند.

بیشتر بخوانید: خواص بی‌نظیر دمنوش پوست بادمجان + طرز تهیه و نکات مصرف

مرحله پنجم: خنک کردن و پخت نهایی

بعد از یک ساعت پخت، حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید تا مربا به طور کامل خنک شود. سپس مجددا قابلمه را روی حرارت قرار داده و به مدت یک ساعت دیگر با حرارت ملایم بپزید.

مرحله ششم: افزودن طعم دهنده‌ها

در ۱۰ دقیقه آخر پخت، میخک و دارچین را به مربا اضافه کنید تا عطر و طعم دلپذیری داشته باشد. پس از گذشت ۱۰ دقیقه، حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید مربا خنک شود. نوش جان!

نکته: اگر بادمجان‌ها هنگام پخت و خیساندن به سطح آب آمدند، می‌توانید یک وزنه سنگین (مانند درب یک قابلمه یا یک بشقاب) روی آن‌ها قرار دهید تا آن‌ها را زیر آب نگه دارید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا به آموزش طرز تهیه مربای بادمجان پرداختیم. مربای بادمجان، یک مربای اصیل و خاص است که کمتر کسی آن را امتحان کرده است. اگر به دنبال یک طعم جدید و متفاوت هستید، حتما این مربا را امتحان کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید