آیا آب برنج کاهنده وزن است؟

روند این روزها در شبکه های اجتماعی برای کاهش وزن، Ricezempic است که در فضای مجازی بین کاربران در حال گسترش است. طرفداران این روش ادعا می کنند که با آب برنج می توان به کاهش وزن دست یافت، اما کارشناسان چندان قانع نشده اند.

به گزارش سرگرمی روز، این کار شامل خیس کردن برنج نپخته در آب، سپس دور ریختن دانه ها و نوشیدن آب است. نشاسته های مقاوم در این نوشیدنی به سرکوب اشتها کمک می کند، به خصوص وقتی صبح ها مصرف شود. یا این طور که طرفداران آن ادعا می کنند، اما کارشناسان چندان متقاعد نشده اند.

میتون د سارکار، متخصص تغذیه بالینی، چنین ترفندهایی را “اثر دارونما” می نامد.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد آب برنج می تواند اشتها را سرکوب کند یا بر متابولیسم اثر بگذارد.

آب برنج غنی از آنتی اکسیدان با فشار لیمو می تواند آبرسانی کند، اما نمی تواند کاری را که دارو انجام می دهد انجام دهد.

شما به سادگی نمی توانید Ricezempic را با یک آگونیست گیرنده GLP-1 مانند Ozempic مقایسه کنید.

اگر آب برنج را اول صبح بخورید، ضرری ندارد، «تا زمانی که جایگزین غذا نباشد و همچنین انتظار معجزه نداشته باشید». به طور کلی، رژیم غذایی متعادل، استرس کمتر، ورزش و رابطه سالم با غذا همگی برای کاهش وزن طولانی مدت موثر هستند.

لازم به ذکر است که Ricezempic اولین جایگزین اوزمپیک نیست که توسط کاربران شبکه های اجتماعی “کشف” شده است. در اوایل سال جاری، دستور العملی به نام “Oatzempic” به دلیل کاهش اشتها با فیبر بالا و فواید کاهش وزن، که شامل مخلوط کردن نصف فنجان جو دوسر در یک فنجان آب و سپس فشار دادن نصف لیموترش در آن است، در فضای مجازی منتشر شد. معده خالی

مطالب مفید