پیتزای خوشمزه‌ای که از برنج مانده درست می‌شود! برنج اضافی را دور نریزید، بهترین پیتزا را بپزید

دیگر مانده اضافه برنج را بیرون نریزید، با آن پیتزا درست کنید. بله درست خواندید! شما می‌توانید با استفاده از برنج پخته‌ای که از وعده قبل مانده و در یخچال جا خشک کرده، یک پیتزای خوشمزه درست کنید. در این مقاله از مجله اکالا به شما خواهیم گفت که چگونه با برنج پخته شده، پیتزا درست کنید. پس اگر می‌خواهید پیتزا با برنج را امتحان کنید، با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه پیتزا با برنج

برای تهیه یک پیتزای خوشمزه و خانگی با برنج، مواد زیر را آماده کنید:

برنج پخته۲ لیوان یا ۴۰۰ گرمتخم مرغ۳ الی ۴ عددآب۵۰ میلی‌لیترپنیر رنده شده۵۰ گرمنمک و فلفلبه مقدار لازمسینه مرغ۱ عدد بزرگ یا ۲ عدد کوچکپیازنصف یک عددساقه پیازچه۲ عددرب گوجه فرنگی رقیق شدهبه مقدار لازمپنیر موزارلا۱۵۰ گرمروغنبه مقدار لازماسپری روغنبرای چرب کردن خمیر

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه پیتزا با برنج

برای تهیه یک پیتزا برنجی خوشمزه مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: مخلوط کردن برنج، تخم مرغ، آب و پنیر

برای تهیه پیتزا با برنج، ابتدا برنج پخته شده را همراه با سه عدد تخم مرغ، پنجاه میلی‌لیتر آب و پنجاه گرم پنیر رنده شده در مخلوط‌کن بریزید. سپس مخلوط‌کن را روشن کرده و مواد را آنقدر مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست و خمیر مانند حاصل شود.

در صورتی که مواد سفت بود، می‌توانید یک تخم مرغ دیگر به آن اضافه کنید. همچنین در صورت نیاز، مقدار آب را افزایش دهید تا مواد به راحتی با هم ترکیب شوند.

توجه داشته باشید که مقدار آب باید به اندازه‌ای باشد که خمیر نهایی نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد. پس از اتمام این مرحله، خمیر پیتزای شما آماده می‌شود.

مرحله دوم: پختن خمیر پیتزا

حال قالب پیتزا را به خوبی چرب کنید تا خمیر به آن نچسبد. سپس، خمیر پیتزا را روی قالب قرار داده و با استفاده از قاشق آن را به طور یکنواخت پهن کنید تا سطحی صاف و یکدست داشته باشد.

بعد از آن، با استفاده از اسپری روغن روی خمیر را کمی چرب کنید. در نهایت، خمیر را در فر از پیش گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا خمیر به طور کامل پخته و برشته شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر در ۵ دقیقه

مرحله سوم: درست کردن مواد رویه پیتزا

ابتدا، سینه مرغ را به صورت ریز خرد کنید. درون یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. پس از اینکه روغن داغ شد، مرغ را اضافه کنید تا سرخ و طلایی شود.

سپس، نصف یک عدد پیاز را خرد کرده و به تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید. در ادامه، رب گوجه را با مقداری آب رقیق کرده و به همراه نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید. اجازه دهید تابه چند دقیقه روی حرارت بماند تا بوی خامی رب گرفته شود و عطر و طعم مواد به خورد هم برود.

مرحله چهارم: قرار دادن پیتزا در فر

وقتی که نان پیتزا پخت، آن را از فر بیرون آورید. سپس، مواد پیتزا را روی سطح نان پخش کرده و پنیر موزارلا را روی مواد بپاشید. در آخر، پیتزا را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر آب شده و طلایی شود. در حین پخت پیتزا نیز ساقه‌های پیازچه را به صورت ریز خرد کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزا بروشتا به روش خانگی

مرحله پنجم: سرو کردن پیتزا

پس از اینکه پنیر پیتزا به طور کامل آب شد، پیتزای شما آماده سرو است. آن را از فر خارج کرده و با کمی پیازچه تازه و خرد شده تزیین کنید. این پیتزای خوشمزه را تا زمانی که داغ است میل کنید. نوش جانتان!

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، شما را با یکی از عجیب‌ترین پیتزاها یا همان پیتزای برنج آشنا کردیم و طرز تهیه آن را شرح دادیم. این پیتزا برای کسانی که نمی‌خواهند برای تهیه خمیر پیتزا از آرد استفاده کنند یا نمی‌توانند گلوتن مصرف کنند ایده‌آل است. پیشنهاد می‌کنیم یک بار هم که شده برای تنوع این پیتزا را درست کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید