کشف راز کیک‌های ژاپنی به سبک اسفنجی؛ این آموزش جذاب را از دست ندهید!

اگر هر دفعه با دیدن کیک‌های ژاپنی از نرمی و لطافت آن ذوق زده می‌شوید، زمان آن رسیده که خودتان دست به کار شوید. در این مقاله از مجله اکالا با ما همراه باشید تا راز اسفنجی شدن کیک‌های ژاپنی را آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک‌ اسفنجی ژاپنی

برای تهیه کیک‌های ژاپنی مواد زیر را تهیه کنید:

پنیر خامه‌ای ۲۰۰ گرمشیر۵۰ گرمکره ۳۰ گرمزرده تخم مرغ۳ عددآبلیمو ۲ گرمآرد۱۰۰ گرمنشاسته ذرت۲۰ گرمسفیده تخم‌ مرغ۳ عددشکر ۶۰ گرمکشمش ۱۰ تا ۲۰ گرم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه کیک اسفنجی ژاپنی

برای درست کردن کیک اسفنجی ژاپنی مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: پنیر خامه‌ای را آب کنید

در ابتدا در یک قابلمه نچسب، پنیر خامه‌ای، شیر و کره را بریزید و روی حرارت ملایم روی گاز قرار دهید و هم بزنید. وقتی یکدست شد مواد را از روی گاز بردارید.

مرحله دوم: زرده‌ها را اضافه کنید

زرده‌های تخم‌مرغ را همراه آبلیمو به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و با همزن دستی خوب مخلوط کنید.

مرحله سوم: آرد را الک کنید

یک الک را بالای قابلمه بگیرید و آرد را از آن رد و الک کنید و همراه نشاسته ذرت داخل قابلمه بریزید. بعد از اینکه مواد با هم مخلوط شدند قابلمه را کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تریلیچه (کیک خیس خامه‌ای کاراملی)

مرحله چهارم: سفیده را فرم دهید

شکر و سفیده را در یک کاسه بریزید و با همزن برقی به قدری هم بزنید تا سفیده فرم بگیرد.

مرحله پنجم: همه مواد را با هم مخلوط کنید

مقداری از سفیده را به زرده اضافه کرده و مخلوط کنید، سپس کل مواد را به سفیده اضافه کنید. به اندازه‌ای هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله ششم: کیک را در فر بگذارید

در یک قالب گرد کیک، کاغذ روغنی بیندازید و کشمش‌ها را کف آن پخش کنید و مواد کیک را به آن اضافه کنید. قالب کیک را روی سینی فر قرار دهید و مقداری آب داغ در سینی فر بریزید. دقت کنید که قالب حداقل ۲ سانتی‌متر در آب داغ باشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک ردولولت (مخملی قرمز)

نکات کلیدی در تهیه کیک اسفنجی ژاپنی

در ادامه به ۲ نکته طلایی برای تهیه کیک اسفنجی ژاپنی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ابتدا کیک را ۱۵ دقیقه با دمای ۲۳۰ درجه و بعد از آن با دمای ۱۲۰ درجه به مدت ۵۰ دقیقه در فر بگذارید.بعد از پخت به مدت ۱۰ دقیقه در فر را باز کنید تا حرارت کامل خارج شود و کیک خنک شود.

کیک‌های اسفنجی ژاپنی به دلیل داشتن بافت نرم و خاص به یکی از کیک‌های پرطرفدار تبدیل شدند. در این مقاله از مجله آشپزی اکالا طرز تهیه این کیک خوشمزه را به شما آموزش دادیم تا بتوانید کیک اسفنجی ژاپنی را در خانه هم بپزید و لذت ببرید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید